Pitääkö soittaa neuvolaan jos haluaa keskeytyksen? (ev)
Kommentit (9)
Terveyskeskuslääkärille joka kirjoittaa lähetteen tai menet yksityiselle lääkärille.
soitin ja sanoivat, että voi soitaa suoraan tk-lääkärille..soitin myöh. neuvolaan uudestaa ja jatkoin raskautta.
asiasi lääkärille ja hän laittaa sitten lähetteen toimenpiteeseen ja mietitte kumman tavan valitset, lääkkeellisen vaiko kaavinnan.
jos sinne ei mennä muuten kuin jos haluaa jatkaa?!!!
Siitä mä olisin päätellyt että pitää, luulin että kaikki siellä käy...
Että jatkatko raskautta..sehän on oikeasti monelle vielä tosi kova juttu, eikä aina ihan selväkään se että jatkaako. Ja sitten jos just on päättänyt jatkaa ja joku sen heti kyseenalaistaa, ei hyvä!
kaikissa paikoissa ei ole neuvolaa erikseen vaan hoidetaan väestövastuuperiaatteella jolloin samalle soitetaan äitiysneuvola-aikaa ja lääk.aikaa keskeytyslausuntoa varten.
Olen itse väestövastuutyössä joten on pakko kysyä mitä ihminen haluaa, jatkaa raskautta vai keskeyttää. Yleensä kysyn onko vauva toivottu tms.
En ole selvännäkijä joten en tiedä mitä aikaa ihminen hauaa kun soittaa, tietysti ei tarvitse kysy jos joku sanoo heti että haluan äitisyneuvola-aikaa tai lääk.aikaa RK1:stä varten.
..... tai perhesuunnittelu poliklinikalle.
Vierailija:
kaikissa paikoissa ei ole neuvolaa erikseen vaan hoidetaan väestövastuuperiaatteella jolloin samalle soitetaan äitiysneuvola-aikaa ja lääk.aikaa keskeytyslausuntoa varten.
Olen itse väestövastuutyössä joten on pakko kysyä mitä ihminen haluaa, jatkaa raskautta vai keskeyttää. Yleensä kysyn onko vauva toivottu tms.
En ole selvännäkijä joten en tiedä mitä aikaa ihminen hauaa kun soittaa, tietysti ei tarvitse kysy jos joku sanoo heti että haluan äitisyneuvola-aikaa tai lääk.aikaa RK1:stä varten.
Kyllä kaverini vähän ihmeissään oli. Ja kysymys siis esitettiin silloin ensimmäisellä neuvolakäynnillä, siinä muiden kysymysten lomassa...
8
Miksi ihmeessä neuvolaan?????