Miten reagoisit jos anoppisi kävisi poissaollessasi siivoamassa salaa
Siis vara-avaimella menisi asuntoonne ja siivoaisi?
Kommentit (32)
Joskus vuosia sitten näin tapahtuikin, että kun tulimme lomalta kotiin, asunto oli siivottu.
minusta se olisi yksityisyyden loukkaus ja vihjaus siitä, että anoppia ahdistaa kotimme siisteystaso. Voisin hyväksyä tällaisen vain siinä tapauksessa että olisin vaikka vakavasti sairas tms.
Mulle nimittäin on sattunut näin. t.ap
ei ole mitään asiaa kotiimme poissaollessamme.
Esikoisen vauva-aikana loukkaantunut.
Kuopuksen vauva-ajasta eteenpäin olisin ajatellut, että anoppi yrittää parhaansa mukaan auttaa ja mukavaahan se, että koti on siisti. Mutta olisin ollut kyllä hiukan kireänä että on uskaltautunut asuntoomme omin luvin.
Jos vielä olisi anoppini (olen eronnut), olisin varmaan vain kiitollinen. Olen varma että tekisi sen puhtaasti hyvällä tarkoituksella.
Joskus vuosia sitten näin tapahtuikin, että kun tulimme lomalta kotiin, asunto oli siivottu.
Normaalisia kunnioitetaan toisten yksityisyyttä, eli ainakin kysytään ekaksi että kävisikö.
Anoppi on himosiivooja, ja nuorempana en halunnut häntä meille huseeraamaan. Nykyään otan mielelläni apua vastaan, un arjen pyörityksessä on kädet täynnä. En kyllä usko, että kysymättä tulisi, mutta ei mua haittaisi, jos vaikka matkoilta palatessa koti kiiltäisi anopin jäljiltä. Jos tätä tapahtuisi jatkuvasti, niin en tykkäisi.
Ei sillä olis muuta asiaa käydä meillä, kuin ruokkia kissa, jos kehtaa.
mutta olisin kuitenkin kiitollinen ja mielissäni. Anopille tekisin hyvää ruokaa ja kakun kiitokseksi.
Olisin todella ilahtunut. Ei meinaan ole pieni savotta meidän kämpän raivaaminen.
Mua ei tosiaankaan loukkaisi. Luottan lähimmäisiini, että todella vai siivoaisivat, evätkä uudelleen järjestelisi tai heittäisi pois mitään lupaa kysymättä.
eikä mua ole koskaan häirinnyt, jos joku haluaa meillä siivota, laittaa ruokaa tms. Ilahdun avusta. Ja anoppini on tiennyt asenteeni ja siksi uskaltautuikin siivoamaan ilman lupaa. Mun anoppini ei ole mikään kyylä, joka kyylätäkseen meni siivoamaan.
Aika hassu asenne sulla, että alat haukkumaan mua, kun en ole sairaan mustasukkainen yksityisyydestämme. Mieluummin tutkituttaisin sun pääkopan, kun olet noin vainoharhainen ;)
Normaalisia kunnioitetaan toisten yksityisyyttä, eli ainakin kysytään ekaksi että kävisikö.
että anoppi oli käynyt vaihtamassa olohuoneen verhot salaa, talonväen poissaollessa.
Se mikä tässä mietityttää on se, miksi pitää tehdä jotain salla, miksei voi reilusti kysyä sopiiko?
jos ei halua omaan kotiinsa huseeraamaan ketään, joka ei siellä asu. Paitsi jos itse niin toivoo ja hommaa sitten vaikka siivoojan.
Sullahan se ekaksi tuli oudosti vainoharhat ja peittelyt mieleen, vaikkei mistään sellaisesta lähtökohdasta ollut kyse. Täysin normaalia, että koti on niiden siellä asuvien ihmisten hallinnassa eikä kenenkään ulkopuolisen.
A) anopin siivoaminen on sitä että pölyt ehkä huiskaistaan näkyvimmiltä paikoilta, imurointi tapahtuu vain näkyvistä kohdista ja mattojen päältä ja lopuksi kaikki pinnat kyllästetään jollain järkyttävän hajuisella pesuaineella.. Siisteyskäsityksemme ovat siis täysin erilaiset.
B) Hän takuuvarmasti ei jättäisi kaappeja rauhaan. Tässä yksikin päivä yllätti miehen sekä minut sillä että tiesi tarkalleen paljonko meidän viimeisin sähkölasku oli. Laskut ovat meillä työhuoneessa tietyssä mapissa tallessa. Tiesipä anoppi kertoa myös minun lääkeresepteistäni, jotka ovat myös työhuoneessa mapissa.. Ja nämä tiedot siis oli tutkinut kun katsoi tunnin ajan vauvaa kun minä olin lääkärissä.
Hän siis käyttäisi tilaisuuden vain siihen että urkkisi tietojamme.
Joten ei, en tykkäisi. Vara-avain otettiin viime infopläjäyksen jälkeen häneltä pois. Mies oli todella vihainen. Hänellä on nimittäin omissa mapeissaan asiakkaiden tietoja ja anoppi on aika juoruakka.
ei kenenkään kotona käydä ilman lupaa tai ilmoittamatta, varsinkaan tekemässä mitään. Saatetaan pyytää anoppia ja appea käymään esim. kastelemassa kukat jos ollaan reissussa, mutta kaikki sovitusta poikkeava on minusta yksityisyyden loukkaamista (jopa se siivoaminen).
Mielellään saisi käydä viikoittain.
koska joskus joutuu hakemaan lapset tarhasta kun olen juuttunut ruuhkaan tai olen myöhään töissä ja mies on ulkomailla. Itse asiassa anoppi saattaa kyllä laittaa tiskit koneeseen kun siinä muksujen kanssa pyörii tai imuroida eteisen jos lapset on kantaneet paljon hiekkaa sisään. Se on musta oikein mukavaa.
Olisin siis iloinen, jos näin olisi tapahtunut.
Kerran kun olimme matkalla, olivat appivanhemmat samalla kun kävivät kukkia kastelemassa, selvittäneet tiskit, siivonneet lasten huoneet ja meidän makuuhuonessa ainakin petanneet sängyn.
Minusta se oli huomaavaista.
hämmästynyt siitä että osaa kytkeä hälytysjärjestelmän pois päältä.