Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekäs äiti, joka vaatii/tenttaa tyttäreltään lapsenlapsia - tiedättekö tapauksia?

Vierailija
28.10.2025 |

Jossa tytär on siis tyytyväinen omaan elämäänsä, lapset ei kiinnosta, mutta äiti ei suostu hyväksymään, että tytär ei ole oman egon jatke, vaan erillinen ihminen omine toiveineen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, omani. On yrittänyt saada minua lisääntymään siitä asti kun olin 19-vuotias. Nyt olen 33. Ei oikein meinaa uskoa vieläkään.

Vierailija
2/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tuollaisia. Sen sijaan työkavereissa on monta noin 40v ikäistä, jotka käy lapsettomuushoidoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa osapuolta AP edustaa?

Vierailija
4/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, omani. On yrittänyt saada minua lisääntymään siitä asti kun olin 19-vuotias. Nyt olen 33. Ei oikein meinaa uskoa vieläkään.

Pidätkö yhteyttä vielä häneen?

Vierailija
5/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Kuulin vihjailla asiasta koko nuoren aikuisuuden. Tulin äidiksi vasta lähes nelikymppisenä, osittain tämän vihjailun takia jonka koin eräänlaisena painostuksena.

Vierailija
6/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignoraa mummo. Ei se kauan elä kuitenkaan enää. 

Vierailija
7/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison äiti, eli anoppini. Nyt on viime aikoina ehkä vähän rauhoittunut mutta silti vielä satunnaisesti ottaa asian esille. Viisi vuotta sitten se oli ihan jatkuvaa. 

Vierailija
8/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö yhteyttä vielä häneen?

Juu, ollaan ihan läheisiä. Tehdään pieniä kotimaanreissuja yhdessä ja nähdään viikottain.

Vierailija
9/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolison äiti, eli anoppini. Nyt on viime aikoina ehkä vähän rauhoittunut mutta silti vielä satunnaisesti ottaa asian esille. Viisi vuotta sitten se oli ihan jatkuvaa. 

Eikö ole aika sairasta, että anoppi on niin kiinnostunut poikansa ejakulaatioista? 🤢

Vierailija
10/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini. En ole enää pahemmin tekemisissä enkä ole kertonut hänelle että en edes voisi saada lapsia vaikka jostain syystä sattuisin haluamaan.

Vierailija
11/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti aikoinaan. Aloitti, kun toin ensimmäisen poikaystäväkandidaatin kotiin 17-vuotiaana. Jossain vaiheessa kun olin ylittänyt 30 ikävuoden hän lopetti. Sain ensimmäisen lapseni ollessani 35. En välittänyt äitini vinkunasta.

Vierailija
12/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tuollaisia. Mutta tunnen valtavasti alle kouluikäisten vanhempia, joiden mielestä isovanhemmat ei tee osuuttaan ja hoida lapsenlapsia.

Vierailija
13/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa lakattiin tivaamasta ja painostamasta kun täytin tuon 33. Nuorempana ahdisti se painostus ja oletus että teen lapsia, perustan perheen yms, en ollut itse mistään hyvästä perheestä ja isäni loistava esimerkki siitä millainen miehen EI pidä olla!! 

Vierailija
14/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin entisen esimieheni anoppi, oli katkera miniälleen kun ei saanut lapsenlapsia, kun ovat olleet naimisissa yli 30 vuotta eikä kumpikaan koskaan halunneet lapsia, anoppinsa on siitä tosi tosi katkera, silloin kuulemma naimisiin mentäessä anoppi itki ja ne ei kuulemma olleet ilon kyyneleitä. 

Vierailija
15/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kyllä tuollaisia ihmisiä, ei kai enää kukaan kysele? Sehän on niin arka paikka kun monet ei saa lapsia vaikka haluaisivat. Toisella lapsellani on lapsi, toisella ei mutta tiedän, että hekin haluaisivat koska miniä on näin sanonut kun menivät naimisiin. Hän on hyvin lapsirakas. En yhtään uskalla enkä halua kysyä, jos vaikka on vaikeuksia. Odotan, jos itse ottavat asian joskus puheeksi.

Vierailija
16/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ignoraa mummo. Ei se kauan elä kuitenkaan enää. 

Viisikymppinen äitikö?

Vierailija
17/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne kyllä tuollaisia ihmisiä, ei kai enää kukaan kysele? Sehän on niin arka paikka kun monet ei saa lapsia vaikka haluaisivat. Toisella lapsellani on lapsi, toisella ei mutta tiedän, että hekin haluaisivat koska miniä on näin sanonut kun menivät naimisiin. Hän on hyvin lapsirakas. En yhtään uskalla enkä halua kysyä, jos vaikka on vaikeuksia. Odotan, jos itse ottavat asian joskus puheeksi.

Kyselee. Tiedän 60-vuotiaan naisen joka jankuttaa kolmekymppiselle tyttärelleen että eikö olisi jo aika. Tytär on kuitenkin mitä ilmeisimmin aseksuaali eikä ole koskaan edes seurustellut. Tekee mieluummin väitöskirjaa.

Vierailija
18/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ei halunnut lastenlapsia. Kun menin naimisiin, hän sanoi että älä ainakaan tee lapsia, hän ei niitä hoida. Hän piti lupauksensa. Nyt hän on vanha ja ihmettelee kun aikuisiksi kasvaneet lastenlapset eivät välitä hänestä. Hän hokee mantraa että jokainen hoitakoon omat lapsensa. Hän vain on unohtanut ettei hän hoitanut omiaan vaan hoidatti minut ja pikkusiskoni omalla äidillään ja anopillaan. Nyt hänestä on tulossa isoisoäiti, eikä häntä voisi vähemmän kiinnostaa. Mutta meidän pitäisi kiinnostua hänestä ja hänen tarpeistaan.

Vierailija
19/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin entisen esimieheni anoppi, oli katkera miniälleen kun ei saanut lapsenlapsia, kun ovat olleet naimisissa yli 30 vuotta eikä kumpikaan koskaan halunneet lapsia, anoppinsa on siitä tosi tosi katkera, silloin kuulemma naimisiin mentäessä anoppi itki ja ne ei kuulemma olleet ilon kyyneleitä. 

Siellä marttyyrimamma vetämässä itkuntuhruista esitystä häissä, kuinka häneltä on riistetty lapsenlapset. "Katsokaa minua! Katsokaa minun kärsimystä!" 🤣 voi hel....

Voi arvata että olisiko tuo anoppi auttamassa yhtään lapsen kasvatuksessa, tukisiko rahallisesti, olisiko emotionaalisesti kypsä ja läsnä. No ei olisi, koska tuollaiset hullut tenttaajat eivät ole tasapainoisia ihmisiä.

Vierailija
20/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne tuollaisia. Mutta tunnen valtavasti alle kouluikäisten vanhempia, joiden mielestä isovanhemmat ei tee osuuttaan ja hoida lapsenlapsia.

No eihän se heidän vastuullaan olekaan. Isovanhemmilla on omakin elämä. Itsekästä olettaa, että muut olisivat automaattisesti ilmaisia lastenhoitajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi