Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eestiläinen työkaveri

Vierailija
25.06.2015 |

Mulla eestiläinen työkaveri. En ole rasisti. Sillä kun ei sinäänsä ole minulle merkitystä, mistä on kotoisin. Työkaverini on vain erittäin ailahteleva ja hankala. Välillä itse ihanuus ja silloin aina erehtyy luulemaan että nyt siitä toisesta on vihdoin tulossa ihminen. Mutta ei. Seuraavassa hetkessä loukkaantuu taas ihmeellisistä asioista vähän kaikille (vika ei siis voi olla minussa ja luonteessani, koska koko työyhteisö on varpaillaan henkilön kanssa). Olen alkanut miettiä paljonko voi laittaa kulttuurin piikkiin. Hän aina sanoo esimerkiksi, että naisella on oikeus olla ailahtelevainen. Onko tämä jokin eestiläinen oppi? Kerran hän ihmetteli myös halveksivaan sävyyn, miksi ruokaan laitetaan niin paljon rahaa, mutta itseen ei. Sanoin, että minulle ruoka on prioriteetti ja kampaajalla voin käydä kuukauden päästäkin. En koskaan sano yhtä pahasti takaisin, mitä hän sanoo sillä hän ei kestäisi sitä. Toki puolustan kantojani asialliseen sävyyn. En vain ymmärrä tätä meidän suomalaisten arvostelua. En ole mikään tuulipukukansalainen (onko joku muu vielä 90-luvun päätyttyäkin?), vaan ihan perussiisteissä vaatteissa ja lookissa kuljen. Mielestäni mukava luonne ja kohteliaisuus työssä on tärkeämpää kuin se laittaako aamulla huulipunaa vai ei. Olen myös kohtuullisen hyvännäköinen, en persjalka tai pottunokka. Sekö sitten hänelle ongelma ja uhka? Olen miettinyt kaikki vaihtoehdot käytökselle. Ehkä hän vain on hankala ihminen.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:42"]

Varmaan sitten amerikkalaisetkin ovat teidän mukaanne kaikki texasilaisia.

[/quote]

En nyt mitenkän halua saivarrella mutta amerikkalaisia ovat yhtä hyvin brasilialaiset, columbialaiset, kanalaiset, kuin meksikolaiset. Kansakunta, jota tarkoittanet ovat yhdysvaltalaiset. Meepäs takasin peruskouluun.

Vierailija
22/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalla virolainen on helvetin iso riski, siellä viidessäkymmenessä metrissä hissiin tuppaa 30 virolaista vaikka raja on 10henkilöä. Ja siinä hississä oli vielä 3000 kiloa romurautaa. Arvatkaa hajosko koko paska?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen virolainen bitch. Ne mukavat ja ahkerat ovat poikkeuksia.

Vierailija
24/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:03"]

Raksalla virolainen on helvetin iso riski, siellä viidessäkymmenessä metrissä hissiin tuppaa 30 virolaista vaikka raja on 10henkilöä. Ja siinä hississä oli vielä 3000 kiloa romurautaa. Arvatkaa hajosko koko paska?

[/quote]

Putosko? :)

Vierailija
25/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida APkaan olla ihan täysin finlandilainen...

Vierailija
26/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:03"]

[/quote]

Joo, ja niiden työnlaatu on alle kaiken arvostelun. Kaikki tehdään "vasurilla" huiskien.

Älkää ikinä ostako uutta kerrostalokämppää, ne on pommeja. Ja jos ette usko, kysykää uusien asuntojen omistajilta.

Vierailija
27/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taitaa olla niin, että epäystävälliset ihmiset ovat poikkeus. Harvoin maailmalla tapaa ikäviä ihmisiä.

Jos vastaan tulee epämiellyttävä/epäystävällinen ihminen, harvoin ajattelen että olipas asshole. Ennemminkin pohdin että hänellä taisi olla kurja hetki. Vieraista ihmisistä ei voi koskaan tietää millaisella hetkellä hänet tapaat! Entä jos hän on juuri toipumassa jostain ikävästä tms.

t. 26

Vierailija
28/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:36"]Virossa on aivan eri kulttuuri. Siellä naisen pitää olla kaunis, aivoilla ei ole niin väliä. Ja naisen eteen pitää tehdä miehen paljon, nainen saa olla "ailahtelevainen" tai "luonnikas". Ole ihan tyytyväinen vaan, että olet suomalainen älykäs nainen, itsenäinen, et miehen kaunis jatke.[/quote]

Tämä kuuluu Venäjällä kulttuuriin, ei Virossa.

Vierailija
29/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:36"]Virossa on aivan eri kulttuuri. Siellä naisen pitää olla kaunis, aivoilla ei ole niin väliä. Ja naisen eteen pitää tehdä miehen paljon, nainen saa olla "ailahtelevainen" tai "luonnikas". Ole ihan tyytyväinen vaan, että olet suomalainen älykäs nainen, itsenäinen, et miehen kaunis jatke.[/quote]

[/quote]

Vahvistan.

T. Suomalais-virolainen

Vierailija
30/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:39"]

Tämä menee nyt ohi aiheen, mutta kerron kuitenkin. Kävin useamman kerran keskussairaalassa ihotautilääkäreillä, kun mulla oli kasvoissa punaisia, isoja ärhäköitä finnejä. Useimmiten lääkärinä oli suomalainen mies. Aina vastaukseksi tuli hoito-ohjeeksi pesu ja meikittä käyttö ja kyllä se siitä lähtee. Eipähän lähtenyt. Kerran sitten vastaanotolla oli virolainen naislääkäri, joka katsoi, tutki ja vielä kerran tutki. Diagnoosi oli ruusufinni. Hän kirjoitti reseptin voidemaiselle antibiootille, kasvojen pesuohjeet ja mistä saisin minulle sopivat meikkituotteet. Varmisti vielä, että ymmärsin kaiken. Antoi uuden ajan 3 kuukauden päähän ja sanoi vielä, että saan soittaa hänelle aikaisemmin, jos tulosta ei ala tulemaan. Alkoi tulemaan. 3 kuukauden päästä iho oli kuin uusi. Ja tämä ei siis tapahtunut yksityisellä. Koskaan, siis en koskaan ole saanut samanlaista käytöstä suomalaiselta lääkäriltä.

[/quote]

Hyvä, että sait avun. Ehkä tämä johtui lääkärin sukupuolesta? Naislääkäriltä voi tiedustella hankalalle iholle sopivista voiteista, meikeistä jne. Miehet eivät tunnu tietävän noista mitään, eivät edes ihotautien erikoislääkärit. 

Vierailija
31/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:22"]

[/quote]

Vahvistan.

T. Suomalais-virolainen
[/quote]
Höpöhöpö. Mun virolainen tuttu jaksaa aina toitottaa sitä kuinka naisen tärkein tehtävä on miellyttää ulkonäöllisesti miestä. Siis aivan selvät nää roolijaot ja aivoilla ei sitten olekaan mitään merkitystä. Suomalaiset onneksi yleensä lähtee ensisijaisesti miellyttämään ensin itseään.

Vierailija
32/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisia, itsekeskeisiä kusipäitä löytyy ihan jokaisesta kansalaisuudesta.
Vauvafoorumillakin aika paljon sellaisia, joita kiinnostaa ihan luvattoman paljon maahanmuuttajien pukeutuminen, lastenrattaat ja toisten naisten genitaalikarvat, joita eivät ole koskaan nähneetkään.

Vierailija
33/79 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 virolaista työkaveria, kaikki aivan ihania ihmisiä eli ei todellakaan voi yleistää... Huoh. Todella ahkeria ja ystävällisiä!

Vierailija
34/79 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:30"]V I R O L A I N E N
[/quote]
Kiva että täällä ollaan noin tarkkoja. Mun eestiläinen ystävä sanoi että se on ihan sama hänelle onko virolainen vai eestiläinen. Ite kyllä oikeasti puhun virolaisista.
[/quote]
No aivan varmasti on, koska heidän kielellään viro on eesti. Mutta suomen kielellä puhutaan virosta.

Vierailija
35/79 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaisilla on yhteisiä piirteitä. 

Kaikki on aina huijanneet heitä ja jättäneet palkat maksamatta. Miehet tai naiset on pettäneet heitä. Lapset on lurjuksia jotka vaan kynii kaikki rahat heiltä. 

Kuulostaako tutulta? Tän saa kuulla joka ikiseltä virolaiselta. 

Vierailija
36/79 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:33"]Se on virolainen! Maan nimi on Viro! Ethän sano saksalaisiaan deutschlandilaisiksi, vai mitä?
[/quote]
Kiitos. Tästä olin tulossa sanomaan!
[/quote]
Eesti/eestiläinen on myös oikein.

Vierailija
37/79 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 08:33"]Se on virolainen! Maan nimi on Viro! Ethän sano saksalaisiaan deutschlandilaisiksi, vai mitä?
[/quote]
Maan nimi on Eesti. Eestissä asuvat eestiläiset.
[/quote]
Katsopa karttaa. Mitäs siellä sanotaan maan nimeksi?

Vierailija
38/79 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa Virosta työkaveri. Tai ei hän kyllä ole "kaveri" vaan koko työporukan hirvein bitch. Uskomattoman töykeä ja komentelee muita aikuisia ihmisiä jatkuvasti. Useasti ollut työnantajan puhuttelussa käytöksestä. Kuvittelee olevansa paras, osaavin ja korvaamaton. Puhutteluista huolimatta ei muutu kuitenkaan, vaan jatkaa ja jatkaa ja jatkaa.. ehkä joku vielä joskus tinttaa sitä kunnolla.

Vierailija
39/79 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo vuosia virolaisia naisia ja miehiä työkavereina ja voin sanoa ettei sun työkaverisi edusta heitä. Eli sun työkaverisi nyt vaan sattuu olemaan luonnevikainen ja keskenkasvuinen.

Vierailija
40/79 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:25"]Mulla on ollut jo vuosia virolaisia naisia ja miehiä työkavereina ja voin sanoa ettei sun työkaverisi edusta heitä. Eli sun työkaverisi nyt vaan sattuu olemaan luonnevikainen ja keskenkasvuinen.
[/quote]

Ei ole poikkeus. Työpaikallamme 10:stä Virolaisesta lääkäristä/sairaanhoitajasta keskimäärin 8 on hankalia/ailahtelevaisia/vittumaisia ja ehkä yksi ok ja yksi mukava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme