Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulisi tulipalo yrittäisitkö pelastaa myös kissan tai koiran?

Vierailija
23.09.2012 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei se ihan mahdotonta olisi.

Vierailija
2/16 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi vielä mahdollista ja lapset olisivat varmasti jo turvassa, niin ettei heitä tarvitse pihalle yksin jättää värjöttelemään eläintenpelastusoperaation aikana.

Toinen kissoistamme varmasti menisi niin hyvään piiloon, ettei sitä löytyisi, mutta toinen kissa varmasti olisi helpompi pelastaa. Koira todennäköisesti juoksisi etujoukoissa talosta ulos jo ihmisiä evakuoitaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elävät olennot turvaan..

Vierailija
4/16 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vain mitenkään olisi mahdollista. Nuo meidän kaksi kissaa ja koira ovat meille ihan yhtä tärkeitä uin kuka tahansa ihminenkin.

Vierailija
5/16 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa rakennus, eli sammuttaakin vi usein yrittää.

Mutta jos kaikki ei ole pelastettavissa, niin ihmiset tietty ensin -minä mukaan lukien.

Vierailija
6/16 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten takia..enkä antaisi miehenkään lähteä. Siinä on kuitenkin se riski että jäisi itse sinne liekkeihin/tuupertuisi savuun ja lapset menettäisivät vanhempansa. Ei olisi sen arvoista. Toki ulos mennessä huutelisin koiria mukaan jos siinä paniikissa tajuaisin mutta en lähtisi enää etsimään. Ulkoa käsin voisin avata alaoven missä koirat yleensä ovat jos pystyisin.

Meillä koirien lisäksi myös häkkieläimiä.

Vierailija
7/16 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi vielä mahdollista ja lapset olisivat varmasti jo turvassa, niin ettei heitä tarvitse pihalle yksin jättää värjöttelemään eläintenpelastusoperaation aikana.

Vierailija
8/16 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

J niin ettei heitä tarvitse pihalle yksin jättää värjöttelemään eläintenpelastusoperaation aikana.

Mä kyllä jättäisin ne lapset nimenomaan pihalle ja palaisin hakemaan koiria, miksei ne lapset vois pihalle jäädä? tai ok, laittaisin varmaan autoon istumaan.

Tosin meilläkun on vaan koiria, kulkis ne varmasti perheen mukana ulos, tai jos ikkunan kautta pitäisi mennä, niin kai minä ne samassa nostaisin kun lapsetkin..

Tätäkun ajattelee, niin sinänsä pelottavaa, että meillä vanhempien makuuhuoneen ja lastenhuoneen välissä on keittiö/sähkökaappi, niistä se kai yleensä lähtis se tulipalo.. + lapset nukkuu yläkerrassa..

Vierailija
9/16 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman henkeni uhalla. Niin tärkeä koira on mulle.

Vierailija
10/16 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti. Koirat nyt varmaan tulis meidän mukana ulos. Kissa olisi todennäköisesti piilossa jossain, mutta jos olisi mahdollisuus niin yrittäisin pelastaa sen myös. Meillä on myös häkkieläimiä ja niitäkin haluaisin pelastaa mahdollisuuksien mukaan, mutta en nyt itseäni tappamaan lähde.

Vierailija
11/16 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole lapsia, mutta nuo elukat kyllä pelastaisin. Onneksi molemmat tulevat heti kutsusta luokseni, niin ei pitäisi olla vaikeaa :)

Vierailija
12/16 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole lapsia, mutta nuo elukat kyllä pelastaisin. Onneksi molemmat tulevat heti kutsusta luokseni, niin ei pitäisi olla vaikeaa :)

koira tai eläin yleensäkin voi reagoida tulipalon iskiessä menemällä piiloon, ei siinä välttämättä auta se että koira on opetettu tulemaan kutsumalla luokse.

Mutta aiheeseen, yrittäisin kyllä ehdottomasti pelastaa koiran tulipalosta jos vain suinkin mahdollista on. Luulen että jopa oman henkeni uhalla.

Vierailija
13/16 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tulipalo, ja koirapa meni sängyn alle piiloon. Ei todellakaan tullut kutsusta, ja lopultakin kun tuli oli sammutettu, niin harasi vielä kaikilla jaloillaan vastaan sängyn alta vetäessä (savun takia piti lähteä muualle, vaikka palo oli jo sammutettu). Ja juu, normaalitilanteissa tulee kyllä kutsusta luokse, mutta ei tuolloin, oli reppana aivan paniikissa.

Sama ilmiö, kuin esim. lehmät tai hevoset, jotka muuten kyllä lähtisivät heti ulos karsinan oven ollessa auki, eivät suostukaan lähtemään palavasta navetasta/tallista koska kuvittelevat olevansa turvassa juuri siellä tutussa paikassa.

Tuolla kertaa saatiin tosiaan tulipalo sammutettua, eikä koirakaan jäänyt liekkeihin. Mutta enpä olisi kyllä palannut pelastamaankaan, jos olisi käynyt toisin. Myrkyllisen, tukehduttavan savun määrä on aivan tolkuton pienessäkin tulipalossa! Saati ilmiliekkien sekaan, on aivan sulaa hulluutta mennä enää lemmikkiä hakemaan! Jos lapset jäisivät tuleen, varmaan sitä ryntäisi sinne itsekin lopputuloksesta välittämättä, mutta ei missään nimessä lemmikin takia.

Vierailija
14/16 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pieni kytösavu, niin toinen aikuisista voi yrittää sitä sammuttaa, toinen ajaa lapset pihalle, soittaa palokunnan ja sitten voi haalia elukoita kasaan.

Jos kuitenkin paha palo, niin sitten ihmiset ulos ja takaisin ei mennä.

Eläimet ovat todella rakkaita, mutta häkä on tappavaa. Palomiehille kertoisin lemmikeistä ja pyytäisin yrittämään etsiä ne.

Vierailija
15/16 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut tilanteessa jossa kodissa oli yläkerta tulessa ja kyllä, pelastin myös kanin ja koiran.

Vierailija
16/16 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä tilanteessa. Meillä kun koirat ovat perheenjäsenistä vähiten tärkeitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi