Onko teillä koskaan ollut kynsisientä?
Millä saitte sen lähtemään pois? Minulla on ja hoidoksi annettiin joku vuoden kestävä suun kautta otettava lääkekuuri (ja sekin pitää keskeyttää jos tulee raskaaksi)
Onkohan mitään muita toimivia keinoja?
Kiitos avusta!
Kommentit (13)
katosi Onycor-nimistä ainetta käyttämällä (tuli selvä kasvuraja ja vioittunut kynsi kasvoi kokonaan ulos). Yksi vanha hyvä keino on jokaisen suihkun jälkeen kuivata niin kuumallla föönipuhalluksella kuin pystyt muutama minuutti, kynsisieni ei pidä kuumasta ja kuivasta.
Tiputtelin öljyä kynnen päälle tippa kerrallaan niin paljon kuin imeytyi. Seuraavana päivänä kynsi oli muuttunut jotenkin kuivaksi ja hauraaksi, ja rapsuttelin siitä kynsiviilalla pois kaiken mikä lähti. Toistin tämän pari kertaa kunnes jäljellä oli vain normaalia kovaa ja sitkeää kynttä, joka ei reagoinut öljyyn mitenkään.
Olen käyttänyt apteekin Naloxia.
Ei mitään tehoa! Kamalan hintaistakin, muistaakseni 38€.
Joskus olen kuullut, että Septidinin suihkaus päivittäin auttaisi. En ole kokeillut.
t. 8
Mistä saa ostettua teepuuöljyä?
oon käyttäny keväästä.eipä oo suurta muutosta.
mulla olla? Lääkäri sanoi kynnet nähdessään, että sullahan on selvästi kynsisieni, ja sanoi, että noin paha ei lähde kuin tolla sisäisellä, pitkällä ja kalliilla lääkityksellä.
Mutta kuitenkaan näytteestä ei sitä löytynyt, jäin vain miettimään olisko se näyte voinut jotenkin epäonnistua, ja onko ihan tosi, että sitä länträtään märäksi jollain desinfiointiaineella, eikä se vaikuta näytteen luotettavuuteen?
Mistä Onycoria voi ostaa Suomessa? Apteekki, jalkahoitola?
Onycoria saa Tallinnan apteekista n20e
Kolmen kuukauden sienilääkekuuri ja lähti.
Varokaa vieraitten kenkien lainaamista.
Lainasin kerran anopin kumppareita ja seuraavana päivänä alkoi sienitauti, ensin varpaan väli, sitten kynsi.
Pesen aina pesuhuone/saunatlojen lattiat vieraiden saunomisen jälkeen. Oli kyllä ihan hitommoinen tauti.
En halua koskaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Tiputtelin öljyä kynnen päälle tippa kerrallaan niin paljon kuin imeytyi. Seuraavana päivänä kynsi oli muuttunut jotenkin kuivaksi ja hauraaksi, ja rapsuttelin siitä kynsiviilalla pois kaiken mikä lähti. Toistin tämän pari kertaa kunnes jäljellä oli vain normaalia kovaa ja sitkeää kynttä, joka ei reagoinut öljyyn mitenkään.
Mitä öljyä tiputtelit?
ja söin kolme kuukautta lääkettä. Ulkoiset hoidot eivät tehonnet mutta tuo tepsi.