Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun lähiäiti laittaa lapsen soittamaan lähes jokapäivä isälleen.

Vierailija
23.09.2012 |

Äiti laittaa kolmevuotiasta soittelemaan melkein jokailta isälleen.

Pitää ilmeisesti puhelinta kauittimella, kun huikkii väliin aina jotain.

Isä näkee lastaan usein, joten en ymmärrä tätä jatkuvaa soittelua. Tuntuu, että äiti haluaa vaan kontrolloida meidän vapaailtoja...

Ja aina, kun lapsi on meillä, soittaa äiti lapselleen vähintään kerran viikonlopussa!

Muutenkin on aina kontrolloimassa, että lapsi tulee varmasti esimerkiksi puettua oikein. "Siellä sataa nyt, laitathan ne kuravaatteet päälle, kun menette ulos" jne..

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas kuulostaa siltä että kerrankin lähivanhempi ajattelee lapsen etua ja oikeutta pitää yhteyttä siihen toiseenkin puoliskoon.

Kyllä meilläkin lapset soittavat isälleen päivittäin esim kun ollaan lomalla mummolassa, vaikka ei olla edes erottu...

Vierailija
22/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta alkaa ärsyttää, kun puhelin osaa soida yleensä aina silloin, kuin meillä on joku yhteinen juttu menossa. Miksei se äiti voi odottaa, että isä soittaa sille lapselle sitten kun sillä isällä on sopiva hetki?

Sirpa Laamanen?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on pienet ongelmat

Vierailija
24/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta alkaa ärsyttää, kun puhelin osaa soida yleensä aina silloin, kuin meillä on joku yhteinen juttu menossa. Miksei se äiti voi odottaa, että isä soittaa sille lapselle sitten kun sillä isällä on sopiva hetki?

Sirpa Laamanen?

Ap

Vierailija
25/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kaikkien eroperheiden lasten tulisi soittaa etävanhemmalleen päivittäin niin vanhempi-lapsi suhde onnistuisi paremmin.

Pahat äitipuolet ei tykkää mutta mitä väliä. Lasten hyvinvointi pitää olla etusijalla.

Vierailija
26/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"suhde" pysyy yllä.

Olet mielestäni itsekäs, jos ärsyynnyt tuollaisesta.

Vierailija
27/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa mainitsin vihaavani mieheni lasta?! Olette aika sairaita, jos vertaatte minua johonkin kiduttajaan, kun minua ärsyttää jatkuvat puhelinsoitot!

Ja se ärsyttäisi vielä enemmän tottakai, jos soittaja olisi joku miehen kaveri!

Eikö teitä tosiaan ärsyttäisi, että jokapäivä teidän yhteinen illallinen vaikka keskeytettäisiin?

Ap

Vierailija
28/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voihan miehesi jättää vastaamatta ja soittaa myöhemmin takaisin. Ehkä hänelle lapsi on tärkeämpi kun ei tee niin.

Vierailija
29/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi lapsi ei saisi soittaa vanhemmalleen aina kun haluaa ja usein. Noin pienen maailmassa kaksi viikkoa on tooooooodella pitkä aika!

Meillä 2,5-vuotias sanoo aika usein itse, että haluaa soittaa iskälle ja tottakai silloin soitetaan. Ja tottakai minä soitan lapselle isivklpuina. Ehkä en enää parin vuoden päästä kun lapsi on isompi ja ymmärtää asioita paremmin.

Mut ehkä tää oli provo?

Vierailija
30/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pieni ikävöi joskus tosi kovasti!

Meillä lasten isä on työmatkalla välillä pari päivää ja soitellaan monta kertaa. Ja varsinkin pojalla on itku herkässä iltaisin kun ikävä on kova.

Oletkohan vähän kokematon lasten kanssa??? Edes tuon ikäisen ajantaju ei ole niin kehittynyt et ymmärtäisi ajan kulumista. Ikävä on ja silloin pitää saada soittaa. Ei pieni lapsi ole kuin aikuinen, joka ymmärtää miten aika kuluu ja että pari päivää tai koko viikko ei ole pitkä aika. Meinaatko, että olisi lapselle hyväksi kieriä ikävissään viikot sen sijaan, että sinä vaikka katsot yksin hetken tv:tä kun mies puhuu lapsensa kanssa puhelimessa... onko sun elämä tosiaan viidestä minuutista kiinni??? Ajatteles jos lapsi olisi teillä 5 vuorokautta viikossa. Olis vähän erilaista elämää eikä vain 5 x 5 minuutin puhelu arkisin...

Varmaan tiesit lapsesta alkaessasi miehen kanssa olemaan??? Lapsi on varmasti miehelle tärkeä myös. Meinaatko että sinä olet se ainut ihmissuhde maailmassa? Lapsi on aina miehen lapsi, hautaan asti. Ja sinä voit joko sietää sitä tai et. Ajatteles kun aikuisena tämä lapsi saa tavata isäänsä ihan koska haluaa. Vaikka matkustella isänsä kanssa. Tuoda omia lapsiaan kylään jne.

Ei lapsen suhde vanhempaan katkea puolisoa vaihtamalla...

Vierailija
31/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"suhde" pysyy yllä.

Olet mielestäni itsekäs, jos ärsyynnyt tuollaisesta.

joitakin ihmisiä ärsyttä tien viereen seisomaan jäävät jalankulkijat. Minua ärsyttää tämä. Luonnollisestikaan, en ole tästä mitään sanonut, enkä aiokkaan. Mutta ärsyttää se silti. Varsinkin, kun se äiti kuuntelee sitä puhelua siellä taustalla.

Ap

Vierailija
32/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla kuulostais olevan ongelmana se, että ajattelet ex-vaimon haluavan jutella miehesi kanssa ja olevan osa arkeanne. ei sitä teidän elämä kiinnosta vaan se lapsi. hyväksy että kun otat miehen jolla on lapsi niin saat koko paketin. ja ex nyt valitettavasti lapsen kautta kuuluu pakettiin.

Vierailija
33/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänettömällä aina kun ruokailette tai jos teillä on muuta kahdenkeskistä tekemistä. Ei kenenkään tarvitse olla koko aikaa tavoitettavissa! Kyllä sitä voi takaisin soittaa sitten kun on sopiva etki. Onnistuisiko tämä?

Vierailija
34/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei selvästikään ole mitään omakohtaisia kokemuksia uusperheistä (lucky you!)

Miettikää nyt vähän, miten ärsyttävää:

"Siellä sataa nyt, laitathan ne kuravaatteet päälle, kun menette ulos" jne..

Ihan kuin lapsen isä (ja ap!) eivät itse osaisi hoitaa lasta. Ihme kyttäystä. Tehdään oikein tikusta asiaa.

Voimia sulle ap valitsemallasi tiellä. Samassa veneessä ollaan!

Vierailija
35/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa mainitsin vihaavani mieheni lasta?! Olette aika sairaita, jos vertaatte minua johonkin kiduttajaan, kun minua ärsyttää jatkuvat puhelinsoitot!

Ja se ärsyttäisi vielä enemmän tottakai, jos soittaja olisi joku miehen kaveri!

Eikö teitä tosiaan ärsyttäisi, että jokapäivä teidän yhteinen illallinen vaikka keskeytettäisiin?

Ap

Tosiaan, jos mies niin haluaa, niin voi soittaa lapselle takas, mutta ei taida haluta.

Mitäs otit miehen, jolla on lapsia. Itse asiassa toi on hyvä merkki, että mies haluaa pitää sitä yhteyttä ja voi soitella, mut sä et taida tajuta sitä.

Vierailija
36/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänettömällä aina kun ruokailette tai jos teillä on muuta kahdenkeskistä tekemistä. Ei kenenkään tarvitse olla koko aikaa tavoitettavissa! Kyllä sitä voi takaisin soittaa sitten kun on sopiva etki. Onnistuisiko tämä?

jotta osaatte varautua, että silloin ette ole tekemässä mitään kahden keskeistä. Tuskin se 3v jaksaa tuntitolkulla puhua.

Vierailija
37/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään kahden viikon taukoja vaan näkevät viikottain. Isä käy usein töiden jälkeen katsomassa lasta. Itse olen joka toinen viikko iltavuorossa ja teen usein myös viikonloppuja (ne ajoitan mahdollisimman usein niille viikonlopuille, kun lapsi on isällään niin saavat viettää kaksinkeskistä aikaa). Eli minun ja mieheni yhteinen aika on tosi vähäistä.

Usein lapsi soittaa silloinkin, kun isä on juuri tullut hänen luotaan ja puhelut ei tosiaan kestä mitään viittä minuuttia. Usein 20min jos ei enemmänkin. Isä on usein tehnyt niin, että on jättänyt vastaamatta, kun meillä on jotain kesken, mutta sitten puhelin soi samantien uudestaan niin monta kertaa, että isä vastaa.

Itselläni on kolme lasta, jotka asuvat vuoroviikoin minulla. En minä laita heitä jatkuvasti soittelemaan isälleen, vaikka eivät näekkään viikkoon. Soittavat sitten jos haluavat.

Ap

Vierailija
38/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain heti sellaisen kuvan kirjoituksistasi. Kateellinen pienelle lapselle jonka puheluun isä vastaa.

Vierailija
39/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun lapset on?

No, mun mielelstä pieni lapsi ei voi pitää liikaa yhteyttä vanhempiinsa. Kyllä se sitten ajan kanssa vähenee. Eri asia kestääkö suhteenne niin kauan...

Ja tottakai ikävä on kovimmillaan juuri sen jälkeen kun on toisen luota lähtenyt. Eikö sulla ole yhtään tunneälyä?

Vierailija
40/86 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti otsikossa lukee "lähes joka päivä". Lapsi ei siis soita joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän