Ärsyttää, kun lähiäiti laittaa lapsen soittamaan lähes jokapäivä isälleen.
Äiti laittaa kolmevuotiasta soittelemaan melkein jokailta isälleen.
Pitää ilmeisesti puhelinta kauittimella, kun huikkii väliin aina jotain.
Isä näkee lastaan usein, joten en ymmärrä tätä jatkuvaa soittelua. Tuntuu, että äiti haluaa vaan kontrolloida meidän vapaailtoja...
Ja aina, kun lapsi on meillä, soittaa äiti lapselleen vähintään kerran viikonlopussa!
Muutenkin on aina kontrolloimassa, että lapsi tulee varmasti esimerkiksi puettua oikein. "Siellä sataa nyt, laitathan ne kuravaatteet päälle, kun menette ulos" jne..
Kommentit (86)
Onko sulla jotain oikeaa syytä olettaa niin? Mun lapset soitteli isälleen töihin aina välillä (kun olin vielä kotona lasten kanssa) kertoakseen esimerkiksi kaatuneensa. Tai että on ikävä. Tai että kaupasta voisi tuoda karkkia. Tai että käytiin puistossa ja siellä oli naapurinkin lapsi.
Ihan tavallisia juttuja soittelivat isälleen tämän tästä, koska isä tuli mieleen ja oli ikävä. Ja isästä oli kiva niitä kuulla myös.
Enkä ihan tajua muutenkaan mikä sua haittaa: jos tosiaan on teidän suhde jo kestänyt miehen asumisen eksän nurkissa vauva-ajan, niin eiköhän se kestä vastakin, vaikka OLISIKIN niin että eksä kehoittaa lasta soittamaan. Etkö sä voi ottaa sitä sen lapsen kannalta, vaikka äiskä siellä takana olisikin?
Onko sulla jotain oikeaa syytä olettaa niin? Mun lapset soitteli isälleen töihin aina välillä (kun olin vielä kotona lasten kanssa) kertoakseen esimerkiksi kaatuneensa. Tai että on ikävä. Tai että kaupasta voisi tuoda karkkia. Tai että käytiin puistossa ja siellä oli naapurinkin lapsi.
Ihan tavallisia juttuja soittelivat isälleen tämän tästä, koska isä tuli mieleen ja oli ikävä. Ja isästä oli kiva niitä kuulla myös.
Enkä ihan tajua muutenkaan mikä sua haittaa: jos tosiaan on teidän suhde jo kestänyt miehen asumisen eksän nurkissa vauva-ajan, niin eiköhän se kestä vastakin, vaikka OLISIKIN niin että eksä kehoittaa lasta soittamaan. Etkö sä voi ottaa sitä sen lapsen kannalta, vaikka äiskä siellä takana olisikin?
Jos sinun lapset eivät sinua ole ikävöineet etkä ole tottunut siihen, että lapsi soittelee ihan muuten vain, niin se on voi voi.
Ilmeisesti tässä tapauksessa lapsen äiti EI halua estää lastaan tutustumasta isäänsä, kuten jotkut lähiäidit vaikeuttavat asioita mahdollisimman paljon.
Sinä olet vain mustasukkainen. Siksi, että lapsi soittaa juuri silloin kun sinä saisit miehen kanssa viettää aikaa ->mustasukkainen.
Ellei heillä sitten ole kameroita piilotettuna teille, että pystyvät tahallaan soittamaan juuri silloin kun sinulle ei sopisi.
Minulle on neljän vuoden päästä ihan sama kuinka usein lapsi soittelee tai käy meillä koulun jälkeen, kun se on lapsen omaa halua. Ei äidin väkisin keksimiä puheenaiheita.
Ap
Itselläni on kolme lasta, jotka asuvat vuoroviikoin minulla. En minä laita heitä jatkuvasti soittelemaan isälleen, vaikka eivät näekkään viikkoon. Soittavat sitten jos haluavat.
Ap
Että miehen lapsi soittaa koska äiti laittaa soittamaan, eikä koska hän itse haluaa? Ehkä lapsen äiti on sinulle vain niin suuri ongelma, että haluat nähdä lapsen ikävän äidin kontrollointina? Harmittaako kun isä käy tapaamasta lastaan tämän äidin luona? Onko ero tuore, pelkäätkö äidin puhuvan miestä takaisin?
Vieläpä kun lapsi soittaa pian isän käynnin jälkeen, niin kuulostaa ikävältä. Toinen jos soittaa lähellä nukkumaanmenoa, niin kuuloistaisi siltä, että äiti antaa soittaa isälle silloin kun lapsi itkee ikävää.
Ja toki äidin täytyy pysytellä lähellä kun noin pieni soittaa, koska hänen on vahdittava lapsen puhelimen käyttöä. Kolmevuotias saattaisi soittaa uuteen numeroon isi-puhelun päätyttyä jollei äiti seuraisi tilannetta.
Me aloimme seurustella silloin, kun lapsi oli vuoden vanha. Pari kk sitten olemme muuttaneet yhteen ja soittelu alkoi.
Mieheni on hyvin hyvin paljon enemmän tekemisissä lapsensa elämässä kuin monet muut etäisät ja mielestäni tuo on paljon näkemistä lapsen kanssa, jonka vanhemmat ovat eronneet. Loi vauvaan jo ison siteen, kun syntyi. Asui exänsä vierashuoneessa ensimmäiset 4kk. Ja siitä lähtien on pitänyt paljon yhteyttä lapseensa.
Minulle on neljän vuoden päästä ihan sama kuinka usein lapsi soittelee tai käy meillä koulun jälkeen, kun se on lapsen omaa halua. Ei äidin väkisin keksimiä puheenaiheita.
Ap