Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥SYYSTAAPEROIDEN TIISTAI♥

29.11.2005 |

:)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas eilen pitkä pino! Mä oon jo väsyneenä käynyt pesulla ja syönyt aamupalan. Mies lähti töihin ja Nea nukkuu. Kunpa osais itekin nukkua...mulle ei ollenkaan sovi tää rytmi, et Nea menee kymmeneltä nukkumaan ja aamulla nukkuu pidempään. Mä oon niin iltauninen, et omat unet menee pieleen jo siinä vaiheessa, jos en tarpeeksi ajoissa pääse nukkumaan, ja aamulla en vaan saa nukuttua..plääh.. Onneksi Nea on nyt nukkunut aika hyvin, nukutukset vaan hankalia.

Tuli muutes mieleen, et syysmammat seikkailivat munkin unissa pikkujoulujen jälkeen. Oltii edelleen siellä syömässä ja Ynis kertoi juovansa aina kotonakin ruuan kanssa viiniä tai olutta! Muuta en unesta muistakaan! :)

Kerppu, kuulostaapa ikävälle..toivottavasti Sassa tulee kuntoon ja elämä jo alkaisi helpottaa allergioiden osalta, voimia paljon! Mietinkin juuri, että missä piileksit! Paranemisia!!

Ade, tosi kivaa kuulla susta! Sua on kaipailtu! Voimia gradun tekoon!!

Jälleen satelee vettä..onneksi kaveri tulossa käymään aamupäivällä. Eilen mies haki ne jouluvalot ja illalla Nea sai ihmetellä sellaista sädehtivää kuusta. Kyntteliköt ja enkeli pitäis vielä jonnekin asentaa, mut onkin hieman hankalampaa löytää paikka, josta Nekkis ei niitä repisi alas.. Jaahas, luntahan tuolla nyt näyttää satavan! Tai siis räntää :-(

Unohdin kaiken, mitä piti kommentoida. Mut palailen lueskelemaan myöhemmin. Tänään pitäis urakalla tehdä ruokaa pakkaseen Nealle. Ajatuskin rasittaa... Mutta voimia jokaiselle uuteen päivään!

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
2/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5742209&p=&mpage=4&tmode=…

eilinen, hieno pino tuolla.

Kukkuu, tiedäthän että iloitsen kanssasi :)

MarsuMersu, sinua on ollut ikävä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokopäiväinen viininlatkijaäitikö:)

Meillä isorinsessa kotona. Katotaan, jos nää taudit vähitellen alkais hellittää. Ei vielä näytä kovin hyvältä, mutta lääkekuurit alkoikin vasta eilen illalla.

Nyt ei saakaan kirjottaa...

T: Ynis

Vierailija
4/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinsessat kattoo joulu-nalle puhia. Hetki rauhaa siis koneella.

Yritin eilen tilata joululahjakalentereita, mutta typerä nettikauppa ei huoli juuri meidän verkkopankkia maksuvälineeksi. Aika surkeaa. Pitänee kikkailla jotain, kun siellä on kuitenkin selvästi edullisempi hinta. Miehellä taitaa olla toisessakin pankissa joku tili.

Uskomatonta oli eilen lukea kuinka muualla satoi lunta, kun täällä tuli välillä kaatamalla vettä. Ihan kaikki lumet ei vielä sulaneet, mutta hyvää vauhtia maa muuttuu taas sykeän mustaksi. On muuten paljon jo jouluvaloja ihmisillä (myös meillä) enkä ihmettele yhtään.

Tulkaahan kaikki taas lymyilemästä. Eilen oli kivaa, kun oli pitkä pino:)

T: Ynis

Vierailija
5/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ihan hunningolla rytmin kanssa kun poika on pois.Typy herää vaille 8,ihan normaalisti,mutta annan vellin sänkyy ja jatketaa unia!Typy nukkuu johonki puolkymppii,mä välillä torkun-en kuitenkaa kunnol nuku,mut en jaksa typyä herättää!!Mitähän tästä seuraa??!!

Taas pyryttää oikein urakalla ja maa on valkosena..Päättäs jo mitä tahtoo tuo ilma!!

Kerpulle paranemista!!

Serkku tulee vaavinsa kanssa viihdyttämään,illalla jumppa..ja täytys ne kaleneterit meidänkin..Ynis:Mistä tilaat?????

Joululahjat:Mieheltä...sormuksen,yöpuvun,pörrösukat-Mä oon helppo,ja tylsä..AINA yöpuku ja pörrösukat..ja hajuvesistä ja koruista en koskaan tule surulliseksi..ja suklaata!!!

Äidiltä:Toivoisin paistinpannua niinku yhteiseks meille,mut on tarvittu heiltä avustusta ni en toivo mitään.(Mieheltä en kyllä koskaan mitää pannuja tai koneita!!)

Anopilta:Oikeestaa en toivo,mutta se alko 2vuotta sitte kerää meille teema-astioita ja nyt on vasta 4kulhoo ja 2kahvisettiä,ni ostas nyt 2kahvikuppia lisää...Se ite halus et meil pitää olla kahvikuppeja ja päätti alkaa kerätä sitä sarjaa,me ku ollaa mukista juojia...

Ystävältä:En toivo lahjoja..toivoisin että kaikki ehtisivät käymään joulukahvilla(En tarkota joulupyhinä,mut joulunpaikkeilla)

Nyt aamupesulle....

jatu

Vierailija
6/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta tulvillaan, lallallaa

Juuri ehdittiin Kukkasen kanssa käydä ulkona keräilemässä eilisen tuulen heittelemiä tavaroita yhdessä valoisan taivaan kanssa. Kun tulimme sisälle, jo tupruttaa. Saan ehkä Poikasen houkuteltua lumihommiin iltapäivällä.

Joululahja-asiat mietityttää. Meilläkin tiukka rahatilanne (Kela ei kykene saamaan tietoja Helsingistä Porvooseen, maksu keskeytyy, tietoyhteiskuntaa), rahalla on helppo hoitaa keksiminen ja nyt ei sitä ole. Mitähän pientä ja kivaa oikein keksisi sisaruksille ja miehen siskoille? Kummilapset vielä siihen päälle. Jotta jos joku on keksinyt hyviä ideoita, voipi mieluusti laittaa jakoon. Esim. sen saippuaohjeen, vink vink.

Ruuan laittoon käy tieni.

Sonmoro

Kukkuu

Vierailija
7/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen satoi vettä!

Joululahjavinkkejä hmmmm. Vähän voi säästää esim. ostamalla sisaruksille yhteisen lahjan,jos on vaikka siskonlapsia ym. esim.lastenlaulu-cd. Muuta ei oikein tule mieleen.......

Kerppu: kurja tilanne sassalla. Allergiat ovat sekoittaneet suoliston bakteerikannan ja sinne kuulumattomat eliöt ovat pässeet villiintymään,clostridium ja hiiva.meillä V:llä sama tilanne kesällä,hiivaa oli muistaakseni runsaasti ja clostridiumia vähemmän. Meillä häädettiin hiiva lääkitykellä ja rela-maitohappobakteerit käyttöön tasapainottamaan suoliston tilannetta. todellakin pelkät mb-t voi riittää tasapainottamaan tilanteen jos dietti saadaan kuntoon samalla,eli pahat bakteerit hätyvät,kun hyvät pääsevät niskan päälle. (muistatteko sarjan olipa kerran elämä) Hiivaa ja clostridiumia voi vähäisiä määriä esiintyä kakassa terveilläkin,siksi näytteitä ei suositella otettavaksi kuin selvästi oireilevita,ripulia tms.ja lastenlääkärit suhtautuvat kuulemma vähän ristiriitaisesti ulostenäytteiden ottoon yleensäkin juuri tulkintavaikeuksien takia. Mutta meidän allergologi piti heti tarpeellisena tarkistaa mitä V:n suolistossa elelee ja oli sitä mieltä että allergiat todella ovat syynä suoliston bakteerikannan häiriintymiseen. Eli jos on ripulia taikka mahavaivoja ja sellainen näytevastaus kun teillä niin ehdottomasti kanattaa relat ottaa käyttöön ja ilmeisesti todella jos vaivat jatkuu niin lääkitystäkin. kiinostaisi kuulla miten teillä menee, oliko puhe lääkityksetä jos oireet jatkuu vai miten tilannetta sassan kohdalla jatkossa arvioidaan.

Nyt kotihommiin,tiivii

Vierailija
8/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin eilen pitkät pätkät ja sitten Lilli tuli ja painoi esc-nappulaa. Mokoma riiviö♥

Mutta siis, Kukkuu, onnittelut tässäkin foorumissa. Enkeleitä ja joulutorttuja odotukseesi!

Joululahjatoiveista:

mieheltä toivoisin lahjaa joka sanoisi " rakastan sinua, olet minulle tärkeintä maailmassa" . Se voisi olla vaikka koru. Tuskin saan, rahatilanne ei anna periksi, eikä " turhaa" kuten koruja ole muutenkaan ollut tapana ostella.

appivanhemmilta toivoisin lahjaa joka sanoisi " arvostamme sinua, haluamme helpottaa elämääsi" . Se voisi olla " lomaviikko" siis että pojat olisivat viikon heillä. No sen tiedän saavani, pariinkin otteeseen vuoden aikana. Lisäksi saan yleensä appivanhemmilta jonkun vaatteen, haluaisin vaikka urheilukerraston.

äidiltä toivoisin lahjaa joka sanoisi " olen ylpeä sinusta tyttäreni" . No, äidillä on erehtymätön maku vaatteiden suhteen joten toivon äidiltäni jotain kivaa puseroa.

ystävältä toivoisin lahjaa joka sanoisi " olet minulle tärkeä, haluan viettää aikaa kanssasi" tai jotain sellaista. Lahja voisi olla vaikka joku itseleivottu leipä, liput johonkin tilaisuuteen joka kiinnostaisi meitä molempia, lasten kanssa tai ilman (ystävästä riippuen) tai kauneustuote jota voitaisiin testailla saunaillassa siideriä lipittäen.

Mersu, meillä ainakin tissitellään vielä täysillä eikä lopettamista ole suunnitteilla. Lillikin nukahtaa usein tissille. Äitini ja muut lähipiirin naiset ihmettelevät ja kyselevät että MITEN PITKÄÄN vielä aiot imettää, mutta ihmetelkööt. Lillillehän ei ole vielä saatu lehmänmaitotuotteita sopimaan, joten sillä voin vielä toistaiseksi selittää sen että Lilli TARVITSEE äidinmaitoa vielä.

Meillä oli siis eilen koko päivän putkimies. Nyt varmaan luulette että meillä on vessassa toimiva hana ja bideesuihku, kylppärissä suihkukaappi ja toimiva pesukoneliitäntä sekä toimiva hana ja lavuaari kiinnitettynä. Väärin, väärin, väärin, väärin, oikein. Siis viimeinen kohta piti paikkansa, muut ei. Joten olen taas ilman pesukonetta ja suihkua. Ja odottelen koska putkimies suvaitsisi saapua taas. Lupasi että loppuviikosta, mutta mikä viikko, siitä ei ollut puhetta :-/ Voi että kun ei ole " suhteita" , ainakaan oikeanlaisia, vaan pitää turvautua siihen mitä keltaisilta sivuilta löytyy, ja sitten käy näin. :-( Kaiken kruunaa tietysti se, että mulla alkaa menkat ja en voi edes käydä uimahallissa suihkussa.

Kukkuulle ideoita halvoista lahjoista:

- jotain itseleivottua, vaikka leipä tai kakku tai piparkakkutalo. Vuoan voi vaikka antaa mukaan jos haluaa että jotain konkreettista jää, eikä tule kalliiksi.

- jotain itseaskarreltua. Kynttilät on kiva, samoin vaikkapa Steinernukke. Tai jotain nikkaroitua, vaikka spagettimitta tai suodatinpussiteline.

- lahjakortti, itse kauniisti tehty tietysti. Siinä voisi lukea vaikka, että " hieron hartioitasi 30 minuuttia" tai " hoidan lapsiasi 3 tuntia" tai " leivon syntymäpäiväkakkusi" tai " tulen teille siivoamaan" . Kortteja voi olla montakin samassa lahjassa. Ja paketoidaan kauniisti.

Siinä ensin mieleen tulleita, voin kehitellä enemmänkin.

Minun pitäisi yrittää siivota. Masentaa vaan kun tavaroita ei voi laittaa paikoilleen, kun paikkoja ei kerta kaikkiaan ole. No, tänään ehkä mies ehtii kasaamaan vaatekaapin meidän makuuhuoneeseen. Toivossa on hyvä elää...

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
9/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla näin punaista kiukusta ja verenpaine nousi kattoon, kun asioin verotoimiston kanssa. Miten niiden olikaan vaikea ymmärtää, että vaimo on miehen perhe. Maksetaanko niille siellä palkkaa, että esittävät yksinkertaista ja näin raha virtaa verottajalle vai ovatko vain niin sekaisin kaikkien pykälien kanssa. Onneksi tällä kertaa asia meni perille ja säästyimme hurjalta maksulta. Huoh!

Punaista näkyy myös hivenen Nöösän poskissa. Taitaa tomaatti olla ei sopiva, mutta asiaa täytyy vielä tutkia lähemmin. Latistus jatkuu.

Varasto reissu osoitti, että muutossa laitoin tähän asuntoon sopivat jouluvalot roskiin. Ei siis vielä loista meillä valot. Täytyy käydä tutkimassa kaupoista, josko löytyisi sopivat. Joulun punaiset tontut kuitenkin löytyi, mutta niitä en vielä laittanut esille.

Kivaa, kun pian tulee veronpalautukset niin saan toivottavasti perjantaina loput lahjat ostettua. Suuntaan Wanhaan satamaan niihin naisten joulumessuille tms. Viime vuonna löysin kivoja lahjoja. Kauniita käsitöitä oli paikka pullollaan. Jospa tänne kiireen keskelle löytyisi se punainen joulumieli.

Ade: Kiva kuulla sinusta. Hurjasti jaksua ja inspiraatiota gradusavottaan!

Mersu: Ihanaa, kun oikein kunnolla eilen kirjuuttelit. Tekstejäsi on niin ihana lukea. Jaksua appiukon kanssa!

Aia: Hienoa kuulla sinustakin. Olet ollut ajatuksissa. Miten jakselet?

Kerppu: Jaksua ja voimia. Hyvältä kuulostaa lääkärin vaihdoksen tuomat tilanteiden selkiytymiset. Toivottavasti teillä pian helpottaisi.

Plussaonnea tarvitseville ja pupuenergiaa yrittäjille!

Nyt täytyy mennä. Haleja kaikille!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
10/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Kukkuu, siinä oli kummilapsiakin. No niille tietysti lahjakortteihin, että " vien sinut Linnanmäelle" tai " lähden kanssasi luistelemaan" tai " opetan sinut rullaluistelemaan" . Ja lapset arvostavat myös halpaa Tiimari-krääsää. Tai väsää oikein iso piparkakku joka esittää lapsen suosikkihahmoa, vaikka sitten Batmania tai Puuha-Peteä.

T. Ankkis

Vierailija
11/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein taas sen virheen, että lähdin kaupungille Onnin kanssa... No ei nyt ihan noin negatiiviselta kai tarvis kuulostaa;) Kun kaveri ei ole puistoilemassa kanssani nyt, päätin lähteä hoitaan asioita. Vein sykemittarin kellon liikkeeseen, että laittavat patterit ja hain lauantaina otetut perhejoulupotretit. Ihan hyviä olivat ne kuvat. Joten eiköhän niistä saada joulukorttejakin tehtyä lähisuvulle ja kummeille.

Räntää tuli taivaan täydeltä ja olin läpimärkä kun päästiin kotiin. Onnin kanssa on vaan niin riemullista olla liikkellä, kun se ei oikein viihdy rattaissa. No pahempaakin vois olla varmaan mutta kuitenkin. Tulomatkalla juttelin yhden naisen kanssa, joka tulee monesti mennen tullen samaan bussiin poikansa kanssa. Siinä sitten naurettiin Onnille, joka nytkytti vaunuja koko ajan istuessaan ja yhtäkkiä alkoi nokkimaan. Siis nukahti hetken riehuttuaan. Olin taas julma äiti ja otin sen syliin, koska pian oltiin kotona. Sain syötettyä ja nyt sitten laitoin nukkumaan. Pikku torkut rattaissa saattaa pilata rytmin päivältä ihan täysin.

Latistuksesta. Kauraa on nyt 2 viikkoa kokeiltu. Eilenkin sai iltapuurona pelkkää kauraa. Nukahti klo 20, herätys 7.10 eikä yhtään herätystä yöllä!!! Eli taitaa se sopia. Ja yöksi laitoin sipulia sängynpäätyyn eikä ollut aamulla poika ollenkaan tukkoinen. Eli auttoi paremmin kuin Nasolin. Itsekin mentiin eilen nukkumaan 21, joten ei väsytä ollenkaan.

Pikkuhiljaa siis taidan ottaa mannapuuron aamukokeiluun. Venhän kun saa sopimaan, olen tyytyväinen. Ja mielessä on kyllä sekin, että saattoi olla, että se oli vaan se ruis, joka aiheutti silloin itkua, kun se on kuitenkin aika tujua tavaraa - tai sitten ne hampaat, jotka silloin puurokokeilujen aikaan syyskuussa puhkesi. Nytpä kuitenkin pystytään eteneen rauhallisesti ja varman päälle, kun on yks vilja kerrallaan kokeilussa.

Tästä sopivasti aasinsilta Kerppuun. Voi että kun teillä jo helpottais nuo allergiat!!! Ja sulle itsellekin paranemista kovasti!!!

Nytpä taidan mennä peitteleen poijjaan, jos se vaikka olis jo nukahtanut.

T-P

Vierailija
12/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan perheille, joissa olen ollut lastenhoitajana itse leipomat piparkakut, jotka olen koristellut. Jokaiselle perheelle oma pussi, joissa isoja ja pieniä pipareita. Kovasti ovat tykänneet niin isot kuin pienetkin.

Huovuttaminenkin on helppoa puuhaa. Lahjaksi voi tehdä esim. kuusen koristeita tai muualle ripustettavia koristeita huovuttamalla. Lapsien kanssakin voi huovuttaa.

-M

Vierailija
13/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilassa näytti olevan Muumitalo-piparkakkutalomuotit myynnissä. 6 kulmaisen talon kokoaminen voi olla haastavaa.. Mutta mitäpä näppärä syysmamma ei saisi aikaan! ;-)

Takaisin kasaantuneiden paperitöiden pariin.. Plaah.

Lila75

Vierailija
14/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hyvästä yöstä huolimatta on jotenkin ollut pinna kireällä, ei asiaa auta, että Onni melkein jo nukahti, sitten heräs itkeen, pomokin soitti samalla ja Onnin syy valpastumiseen oli mega-kakka! Sitä on punnattu koko päivä. Sitten ei millään enää sänkyyn ja untenmaille. Tänään paloi pitkästä aikaa taas pinna tuohon puuhaan. Syliin piti tainnuttaa, eikä sekään onnistunut ekalla kertaa.

Nyt jos sais syödä rauhassa leipää. Olisko se liikaa vaadittu...

Äh, mua otti aamulla siis päähän tuo lumen määräkin. Sitä kun saa sataa metrin, ennen kuin meidän perukoilla käy aurta. Pihakäytävää vartenkin mies viime talvena soitteli, että aurata vois. " Kun se on se 7 sentin sääntö.." Eli alle sen jos sataa, ei aurata. Nyt pihalla on varmaan 17cm, no ainakin 10 mutta auraa ei näy ei kuulu. Ja sitten kun se on märkää lunta, ei vaunujen kanssa kulku ole ihan jouhevaa. On näitä päiviä, kun ei tämän suurempia tarvi, kun olen kiukkuinen.

T-P, äiti ja poika yhtä lyhyellä pinnalla varustettu taistelupari

Vierailija
15/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, Kukkuun gallup osuu suoraan sydämmeen, notta jos ette ole vielä huomanneet, olen lahjafriikki.

Ensisijaisesti minä toivon täksi jouluksi muutaman rauhallisen päivän ihan tämän pienen perheemme parissa, lisänä unta, hyvää ruokaa, yhteistä ulkoilua ja pienesti liikuntaa.

Anopilta en toivo mitään;)

Äitiltä saan jotain marimekosta, todennäköisesti uuden paidan. Äiti ostaa yleensä kaikille lahjat sieltä ja tänäkin vuonna sanoin että kaikki sieltä on tervetulleita.

Sisko hoitaa kirjapuolen ja varmaan myös mies, runoja ja liikuntaaiheisia kerään aina.

Mies varmaan antaa jotakin urheiluun liittyvää, niin olen ainakin toivonut. Mies on loistava ostamaan lahjoja. Tarvitsen uudet sukset, mutta niin kallista en viitsi toivoa, kun sain jo keväällä synttärilahjaksi kalliit rullaluistimet. Täytyy itse vähän säästää.

Meillä on aina ostettu paljon lahjoja, niin aikuisille kuin lapsille. Lapsuudessani olikin ehkä eniten niin että leluja ym. sai vain synttärinä ja jouluna. Minä tykkään antaa sellaisia lahjoja että ne jotenkin osuvat kuin nenä päähän juuri sille ihmiselle, tulevat tarpeeseen ja samalla ilahduttavat. Lahjoja ostan varastoon alesta tai hyvän jutun vastaan tullessa koko ajan, nytkään ei lahjavarasto tähän jouluun hupene. Valitsen aina varastosta sopivat ja jos joku jää vaille, ostan sitten. Suosittelen, rahaa kuluu vähän ja ei tule stressiä.

Eniten arvostan itse tehtyjä lahjoja ja harrastan kyllä niitäkin. Esim. kynttilöitä saa halvalla ja niitä voi kääriä jotenkin näyttäviin, läpikuultaviin paketteihin. Ystäville ei osteta lahjoja, mutta kun joulun alla nähdään, vien jonkun jutun. Esim. pilttipurkkeihin voi lautasliina tekniikalla tehdä kivoja koristeita ja sinne tuikut sisälle. Helppoa ja halpaa. Tai sitten ostan joitakin rasioita tai jouluisia pusseja, koristelen ja leivon sinne sisään jotain vietävää. Lämmittäviä kaurapusseja on helppo tehdä itse, painaa vaikka lasten kanssa kankaat. Sen kanssa voi laittaa vaikka sen saippuan tai muun vastaavan, sellaiseksi rentoutuspaketiksi.

Itse harrastan paljon myös kuvien antamista yhteisistä hetkistä. Niitä voi liimata johonkin halpaan kirjaan ja kirjoittaa muistoksi kuvatekstit tai sitten ostaa halpoja kehyksiä ja laittaa kuvat niihin. Myös oma tekoinen reseptikirja on hyvä, ostaa jonkin nätin vihon/kovakantisen kirjan ja kirjoittaa sinne omat lempireseptit, joita muut ovat aina kyselleet ym.

Huovutus on tosiaan helppoa, varsinkin neulahuovutus. Huopa on riittoisaa eikä maksa paljoa. Viime vuonna tein pari vilttiä itse eli ostin kaupasta hintaan 5,90¿ yksivärisen viltin, fleeceä ja sitten huovutin niihin mummolle kukkia, siskolle laivoja ja kummilapselle nalleja. Myös ne mimmulin mainitsemat joulukoristeet on helppo tehdä ja askartelukaupasta ja netistä löytyy ohjeita.

Aavis ja Motti

Vierailija
16/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperityöt tehty. Huh! Mies ja Sini ovat miehen siskolla käymässä, ajattelin että ehdin imuroida, käydä piitkässä suihkussa (kantapäät huutaa hoitoa jne..) ja kaivaa vihdoinkin ne jouluvalot esiin heidän poissaollessa. Kimpaannuin niin noita paperitöitätehdessäni vuodeosaston pomoon, että soitin palkanlaskentaan kiukkuisen puhelun. Kyseisen vuodeosaston pomo on taas parin viikon lomalla ja en ole saanut vieläkään työsopimuksia kaikista keikoistani sinne. Osa työsopimuksista mitkä puuttuvat ovat kerääntyneet jo syyskuun alusta.. Ja meillä ei saa palkkoja ulos ilman niitä hitsin sopimuksia. ARRG! Onneksi muista keikoista tulee sopimukset ja palkat ajallaan. Ärsyttää vain tälläinen venäjämeininki, että joutuu palkkojaan perätä.. Palkanlaskija kirosi myös kyseisen pomon meininkiä ja lupasi maksaa ne palkat vaikkei sopimusta hänen pöydällä olekaan. Mukavaa että saan rahat noista keikoista ennen joulua enkä joulun jälkeen. Kiitos ihanan ja luottavaisen palkanlaskijan! :-) Anteeksi työasiavuodatus..

Gallub; miten vietätte joulunne? Oman perheen parissa, sukkuloiden eri sukulaisilla vai miten?

Äiti, isä ja sisko tulevat meille joulunviettoon pariksi päiväksi. Äiti tuo mukanaan niin laatikot kuin kinkutkin. Mies ostaa taas kalkkunan ja jälkiruot jäävät minun kontolleni. Minä kun en tuosta suolaisesta joulupöydästä niin välitä.. Makeeta sen olla pitää! Minusta olisi kiva käydä aamukirkossa, mutta empä tiedä saanko miehen houkuteltua mukaan. Muuten sellaista leppoista yhdessäoloa, piirrettyjä, ulkoilua ja palljon karkkia odottaa hän joululta. Pukkia ei taida tänä vuonna meille tulla. Ehkä ensi vuonna.

Lahjag; En keksi oikein mitään toivottavaa. Haluaisin löytää kaupasta paksun, tumman kanervan värisen, maton olkkarin lattialle. Josko mies avaisi siihen vähän kukkaron nyörejään. Ongelma vain on että olen etsinyt sitä mattoa jo yli vuoden, löytämättä! Hedelmäkarkit ovat tietysti aina tervetulleita.. ;-) Ynis, uunipellit menisi kyllä vaihdettaviin lahjoihin täällä! Ei löydy sitä jauhopeukaloa täältä..

Ade, sinua huhuilinkin taannoin, eli antaako Siiri pitää hiuksissa ponnareita/pinnejä? Vai miten pidät pitkät kutrit poissa silmiltä? T. Jöröjukkatytön äiti. Ps. En haluaisi saksia..

Ankkis, kamalaa tuo putkimiesrumba. :-( Jaksuja!

Aavis ja muut jouluun hurahtaneet, laitatteko jouluhömpötyssäteitä tännepäinkin?? Ulkona puut notkuvat lumen painosta ja kaikki on niin kaunista, mutta silti ei vain jouluta.. Kummallista.

Lila75

Vierailija
17/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en muuta keksi, lorvin koneella kunnes Onni herää. Heh, join kaakaota tavalliseen tapaan kun laitoin ONnin unille. Kaapissa ei ollut " minun maitoa" , eli laktoositonta. Ajattelin, että juon tavalliseen maitoon tehtynä ja otan semmosen tabletin, joita napsimalla oireita laktoosista ei tule. Siitä on nyt tunti, kun join kaakaon ja äsken huomasin, että unohdin ottaa sen tabletin:D

Joulu vietetään tänä vuonna mun kotona Oulussa. Siellä tulee mulle se ainoa oikea joulu. Äiti ja minä ollaan ihan jouluhöpöjä ja mulle ne kodin perinteet ja äidin tekemät ruuat on ihan ehdottomia. Joulut vietetään vuoro vuosin anoppilassa ja meillä. Yleensä seukkailun alkuaikoina oltiin kumpikin omissa kotikoloissamme. Viime jouluna anoppi sitten vähän pelokkaana kysyi multa, voisko sen tehdä niin, että ne vietettäis vuorovuosin kummankin kotona (nyt kun on tuo Onnikin). Käyhän se, ja valitsin viime joulun anoppila-jouluksi, koska tänä vuonna kai anoppi on töissä ja nyt sitten voi itsekin nauttia enemmän joulusta kun en imetä enää ja se nauttiminen on ihan eri asia kotona kuin anoppilassa. Siellä anoppi paistaa kinkun ja jättää sen vähän vajaaksi, siis ei paista tarpeeksi kypsäksi ja lanttulaatikossa on liikaa mausteita:) Kotona kaikki siis paremmin;D Oon tämän asian suhteen varmaan loppuun asti lapsellinen sanan positiivisessa ja negatiivisessakin mielessä - en vain nauti anoppilassa olemisesta oikein milloinkaan hurjan paljon.

'

Niin ja siihen Oikeaan Jouluun kuuluu Oikea Joulukuusi, sitä ei anoppilassa ole ikinä.

Ihan näin pitkää vastausta Lila ei varmaan kaivannut mutta sait sen silti:)

T-P

Vierailija
18/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..laittamalla jouluvaloja ja syömällä puolet Sunnuntai piparkakkutaikinasta..apua!! Porsaita äidin oomme kaikki..tai minä ainakin. Mies oli järkyttynyt kun saavuin illalla kaupasta taikinan kanssa ja aloin syödä sitä. En tykkää niistä joulupipareista pipareina, vaan taikinana ja puolustauduin, että kun joulu on kerran vuodessa, niin nyt aion nauttia! Voin kyllä kertoa, et tuli aika äklö olo.. Musta olis kyllä ihana leipoa, mut aika ei riitä ja mä en halua muuttua kokonaan porsaaksi!!

Voi, ihan kadehdin Aaviksen ja muiden intoa ja kekseliäisyyttä! Tuntuu, että oma energia ei riitä tekemään lahjoja itse, eikä aika. Nean ollessa hereillä ei moinen puuha onnistu. No, huomenna siis lahjojen ostoon. Siskon lapsille ajattelin jotkut lasten cd:t ostaa.

G: joulu vuoro vuosin anoppilassa ja mun äidin luona. Viime vuonna oltiin anopin joulupöydässä ja tänä vuonna sitten äidin luo. Kamalaa olisi jos äiti olisi joulun yksin, nyt kun isää ei ole. Joulu tulee olemaan siellä varmasti aika koruton ja hiljainen. Äidillä ei ymmärrettävästi joulumieltä, eikä voimia mihinkään. Aiemmin pöydät notkuneet ruokaa jne. Nyt tuntuu tärkeimmältä, että vaan saadaan olla yhdessä ja yritän vaan olla äidin apuna. Ennen joulua mennään kuitenkin anoppilaan joiksikin päiviksi. Siellä jo mummi ja pappa odottavat Nea kovasti. Nea osaa sanoa mummo ja pappa ja siitäkös isovanhemmat ovat otettuja! Viimeisimpiä uusia sanoja on Atte=erään 6kk pojan nimi, akka=ankka, nanne=nalle, hohhoi=hohhoijakkaa(haukotus), t, i, o=kirjaimia siis.

Nea nukkuu, sain ruuan laitettua. Tänään ei sitten ulkoiltu, mut onneks kävi kaveri vauvansa kanssa. Neakin viihtyi hienosti aamupäivän. Ja mäkin vaihteeksi nautia leikkimisestä! :)

Ynis, unet on unia! :-) En tosiaan saanu susta sen hurjempaa mielikuvaa! :-D

Ankkis, toivottavasti suihku valmistuu pian!!

Missä Leppis ja Sittis, Odotus ja Ramika, huhuuuuuuuuuuuuuu!! Tulkaa käväsemään!!

Ja hei, nyt ehdotuksia kehiin suklaakakkutreffipäiväksi-ajaksi-paikaksi!! Mulle kaikki käy! :)

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
19/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulla on ollut tänään kiva päivä :)

Oli vieraita; seuraa minulle, Pyörskylle ja Väkkärälle. Ulkoilua vähän, ruokaa ja kahvia sekä rauhallinen tuokio kun tenavat viettivät hiukan aikaa höyhensaarilla.

Siu sau!

a

Vierailija
20/24 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt oikeanlaisia jouluvaloja. Harmillista, kun saa tietyn vision eikä sitten löydä kaupasta haluamaansa. No, jatkan etsintää. Sainpa ostettua punaisia sydämiä, joita ripustin siiman avulla ikkunoihin. Vähän edes joulun väriä ja niitä sydämiä. ♥

Täytyy pyytää anteeksi tuota aamuista verovirastopurkausta. Aattelin, että jos joku tai jonkun läheinen on siellä töissä. Ei ollut tarkoitus kaikkia virkailijoita kohtaan hyökkiä. Kyseisen virkailijan kanssa vaan meinasi hermot ja rautalankakin loppua.

LahjaG: Toivon vain rauhallista ja kiireetöntä yhdessäoloa kaikilta. iloisena tietenkin otan vastaan oikeat lahjatkin. ;) Kirjat, sukat ja kaikki ihanat esineet ym.

Joulun vietto: Koska olemme molemmat samasta kunnasta kotoisin, vietämme jouluaaton molemmissa kesken päivän vaihtaen. Vuorotellen toisessa ilta ja toisessa aamupäivä. Tänä vuonna alkupäivä anoppilassa ja ehtoo minun kotona. Ensi vuonna onkin ehkä sitten uudet tuulet, jos (toivotaan) asumme uudessa omassa talossamme. Ehkä sitten vietämme aaton kotonamme ja vasta seuraavana päivänä matkustamme Pohjanmaalle. Tai voihan olla, että suku tulee meille. Saa näkee.

Enkeli: Voi, miten Nealla onkaan paljon sanoja ja hurjaa vauhtia oppii uusia. :) Minäkin muuten tykkään enemmän piparkakkutaikinasta kuin niistä paistetuista pipareista. Jaksua!

Nyt täytyy mennä katsomaan uunista sämpylöitä. Smuik!

-Mimmuli