Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa nätisti pph:lle?

Vierailija
22.09.2012 |

Pph puhuu kaikkien asiat ja siis sillain, että kaikki varmasti tietää kenestä puhutaan.

Esimerkiksi kun haen omaa lastani, saattaa pph kertoa, että mun lapsi kävi vessassa, mutta "Jani" ei taaskaan käyny koko päivänä. Ja päivittelee sitten moneen kertaan, miten "Jani" ei käy pissillä ollenkaan hoitopäivien aikana, vaikka hän kuinka yrittää mitä ja vaikka "jania" kuinka pissittäisi. Ja ei käy "jani" kakallakaan, ja haisee sitten.

"Jani" kuuntelee kaikkea tätä vieressä hämmentyneenä. Lapset ovat noin 2,5 v. vanhoja.

Pph:lla on myös tapan kehua mun lasta ja siinä samalla vähesyä muita, esim. miten nätisti pojat taas tänään leikkivät, mutta "jani" vaan meinaa suuttua ja viedä kaikki lelut. En millään jaksa uskoa, että kaikki on aina pelkästään "janin" vikaa.

Miten sanoa nätisti tällaisesta, ensinnäkäään tommoset asiat ei kuulu mulle enkä tosiaankaan haluais että mun lapsesta puhutaan vastaavasti?

Pph on kohta eläkeikäinen ja mun on vaikeeta valittaa vanhemmalle ihmiselle.

En vaan tykkää yhtään tollaisesta asioitten levittelystä. Nyt tietysti kaikki tulee huutamaan, että puhunhan minäkin täällä palstalla selän takana. Joo, niin puhun, mutta ANONYYMISTI.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikan lapsista. Etkö muka ole allekirjoittanut paperia? Kyllä hoitaja saa puhua sinulle hoitopäivästä. Muiden lasten kotioloista ei saa puhua.

Vierailija
2/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puhuu taas Janista niin kysy, että mitä sinun lapsesi teki ja kun rupeaa jauhaamaan Janista niin rupeaa puhumaan omalle lapsellesi, että voi kun mulla oli ikävä sua tai laitetaanpas nyt nää vaatteet päälle... jos et kehtaa suoraan sanoa, niin luulen, että ymmärtää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikan lapsista. Etkö muka ole allekirjoittanut paperia? Kyllä hoitaja saa puhua sinulle hoitopäivästä. Muiden lasten kotioloista ei saa puhua.

Ei hoitolapsen vanhemmilla mitään vaitiolovelvollisuutta ole, se on HOITAJALLA!!! Hoitopäivän kulusta saa hoitaja puhua joo mutta ei toisten lasten!!

Minä sanoisin tuossa tilanteessa vain, että "en halua kuulla muiden lasten kuulumisia, vain omani".

Vierailija
4/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puhuu taas Janista niin kysy, että mitä sinun lapsesi teki ja kun rupeaa jauhaamaan Janista niin rupeaa puhumaan omalle lapsellesi, että voi kun mulla oli ikävä sua tai laitetaanpas nyt nää vaatteet päälle... jos et kehtaa suoraan sanoa, niin luulen, että ymmärtää..

musta on niin kiusallista kuunnella jonkun toisen lapsen vessa-asioita. Menen sen verran hämmentyneeksi, että kiinnitän huomioni lapseeni enkä ole kuulevinani. Enkä varsinkaan kommentoi yms, kun se lapsi, josta puhutaan on siinä vieressä. Ei oo vielä vuodessa vaikuttanu. Ja tää pph on tehny näitä hommia jo 30 vuotta, hänen on pakko tietää, että mitä saa/kannattaa puhua.

Pitää varmaan joku kerta sanoa ihan suoraan, pelkään vaan että pph loukkaantuu (ja kostaa jotenkin lapselle). :/

ap

Vierailija
5/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos sanot kauhean nätisti ei pph edes ymmärrä. Sitten jos sanot niin, että ymmärtää loukkaantuu ikihyviksi.

Sinuna jättäisin sanomatta.

Vierailija
6/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko hoitopaikan lasten asioista. Tietenkin hoitaja saa puhua asioista, jotka liittyvät jokaisen hoitopaikan lapsen hoitopäivään. Esim siksi, että mama ei ihmettele kotona, kun oma kullannuppu sanoo, että täti aina sanoo Janille, että menepäs nyt pissalle, mutta mulle ei sano ollenkaan. Päivittäisistä tavallisista asioista saa puhua, mutta ei kotiongelmista, sairauksista ym. Ja hoitosopimuksessa tämä vaitiolovelvollisuus ainakin meidän kaupungissa todetaan.

Vierailija
7/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko hoitopaikan lasten asioista. Tietenkin hoitaja saa puhua asioista, jotka liittyvät jokaisen hoitopaikan lapsen hoitopäivään. Esim siksi, että mama ei ihmettele kotona, kun oma kullannuppu sanoo, että täti aina sanoo Janille, että menepäs nyt pissalle, mutta mulle ei sano ollenkaan. Päivittäisistä tavallisista asioista saa puhua, mutta ei kotiongelmista, sairauksista ym. Ja hoitosopimuksessa tämä vaitiolovelvollisuus ainakin meidän kaupungissa todetaan.

jos asiallisesti sanotaan, jos on jotain ongelmia. Tosin nää lapset on vielä sen ikäisiä, etteivät kauheasti kotona ihmettele päivän tapahtumia. Ja toki tajuan, että tällaisista asioista ei puhuta eteenpäin, ei tee edes mieli.

Tämä on vaan puhtaasti juoruamista ja päivittelemistä ja lapselle nauramista (ja lapsi kuuntelee vieressä)! Joskus pph kertoo melkein sanasta sanaan mitä on puhunut puhelimessa "janin" äidin kanssa. Aivan kuin pph:lla olisi jotain jania ja janin äitiä vastaan, se juoruaminen ja päivittely kuulostaa välillä melkein mustamaalaamiselta.

Kerran kun vein lasta hoitoon, siellä oli jani ja kolmas lapsi äiteineen. Pph alkoi taivastella, että janilla on jotain näppylöitä selässä ja tämä toinen äiti ja pph päättivät tarkistaa janin selän siinä pihalla! Siis pph riisui haalarin (oli syksy) ja nosti paidan korviin siinä pihalla ja sitten nämä kaksi naista päivittelivät yhdessä näitä näppylöitä. Eikä sillä toisellakaan naisella ole mitään terveydenhoitoalan kokemusta, kunhan olivat uteliaita. :O Mun mielestä tosi outoa ja epäasiallista!

No, onneksi lapsi tykkää mennä sinne.

ap

Vierailija
8/8 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asiallisesti sanotaan, jos on jotain ongelmia. Tosin nää lapset on vielä sen ikäisiä, etteivät kauheasti kotona ihmettele päivän tapahtumia. Ja toki tajuan, että tällaisista asioista ei puhuta eteenpäin, ei tee edes mieli.

Tämä on vaan puhtaasti juoruamista ja päivittelemistä ja lapselle nauramista (ja lapsi kuuntelee vieressä)! Joskus pph kertoo melkein sanasta sanaan mitä on puhunut puhelimessa "janin" äidin kanssa. Aivan kuin pph:lla olisi jotain jania ja janin äitiä vastaan, se juoruaminen ja päivittely kuulostaa välillä melkein mustamaalaamiselta.

Kerran kun vein lasta hoitoon, siellä oli jani ja kolmas lapsi äiteineen. Pph alkoi taivastella, että janilla on jotain näppylöitä selässä ja tämä toinen äiti ja pph päättivät tarkistaa janin selän siinä pihalla! Siis pph riisui haalarin (oli syksy) ja nosti paidan korviin siinä pihalla ja sitten nämä kaksi naista päivittelivät yhdessä näitä näppylöitä. Eikä sillä toisellakaan naisella ole mitään terveydenhoitoalan kokemusta, kunhan olivat uteliaita. :O Mun mielestä tosi outoa ja epäasiallista!

No, onneksi lapsi tykkää mennä sinne.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi