Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkoti ja syysloma...

Vierailija
21.09.2012 |

Että taas rasittaa tuo päiväkodista tuleva syysloman tinkaus. Siis kun mulla eikä miehellä ole kertakaikkiaan syyslomaa ei sitten minkäänlaista, se on heille sanottu ja listaan on ruksattu kuopukselle koko viikko hoitopäiviä.

Mutta kun "no mites ne teidän koululaiset, missäs ne sitten on?". No koululaiset, 11- ja 9-v, on kotona lomalla. Mutta pärjäävät itse meidän työpäivät, mutta en voisi antaa 3-vuotiasta heidän vastuulleen. Jättäisitkö itse?

Mitä pk:n henkilökunta nyt ajaa tässä taas takaa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on virat ja pitkät lomat pysty mitenkään ymmärtämään, saati asettumaan toisen asemaan, kun vastassa on yksityisen sektorin vaatimukset.

Oletteko muuten sattuneet huomaamaan, että muiden samanikäisten vanhemmat keskimäärin ottaa lomaa koulujen syysloman ajaksi voidakseen viettää aikaa lastensa kanssa? Esim. minä otan viikon palkatonta virkavapaata.

Vierailija
22/27 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teidän lapset onnekkaita. Ei tarvitse olla yötä yksin kotona vielä ala-asteikäisenä.

Oletteko muuten sattuneet huomaamaan, että muiden samanikäisten vanhemmat keskimäärin ottaa lomaa koulujen syysloman ajaksi voidakseen viettää aikaa lastensa kanssa?

Esim. minä otan viikon palkatonta virkavapaata.

[i

Ja hienoa, että teidän taloutenne kestää vapaaehtoisia palkattomia jaksoja. Kaikkien ei kestä. Eikä kaikilla työpaikoilla niin vain oteta vapaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmevuotias tarhassa koko pitkän syksyn ilman lomaa??? Eikö teillä todellakaan ole ketään, joka voisi tulla edes pariksi päiväksi?

Tekisi taas mieli kysyä, että minkä ihmeen takia jotkut edes tekee lapsia...

syksyllä millään syyslomalla, jos ei ole vanhempia pikkukoululaisia joitten takia olisi pakko pitää lomaa. Jos itsellä on lomaa viikossa se 4+1 niin ei siitä millään riitä pidettäväksi kaikkiin kesä, talvi, syys & joululomille. Olkaa onnekkaita te joilla on lomaa jotain 10-12 vkoa vuodessa

Vierailija
24/27 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki ihmiset emme voi edes pitää lomaa samaan aikaan, vaikka lomaa olisikin. Ja kellään ei ole lomaa yhtä paljon kuin koululaisilla (paitsi opettajilla.)

Meillä töissä ainakin tapellaan jokaisesta syyslomasta, joululomasta, hiihtolomasta yms. kun vain muutama voi olla pois samaan aikaan.

Meillä on siinä mielessä onnelllinen tilanne, että isovanhemmat hoitavat kuopusta, mutta jos heitä ei olisi, niin kuopus olisi hoidossa ja isommat keskenään kotona.

Vierailija
25/27 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat lomailisivat ja pitäisivät lapsen tarhassa, niin se olisi itsekästä.

Miten asia pitäisi ratkaista mielestäsi?

Totta, sekin olisi tosi itsekästä.

Mielestäni asian voisi ratkaista ottamalla palkatonta lomaa töistä, esim. isä puolet viikosta ja äiti puolet. Tai pyytämällä mummit, kummit, naapurit hätiin. Tai jos tilanne on niin huono, että työt todella menee niin paljon edelle, että tuon ikäisten pitää jäädä viikon ajaksi päiviksi yksin kotiin, asia voitaisiin ratkaista sijoittamalla lapset sijaisperheeseen. Näin vanhemmat voisivat käydä aina töissä ja välttyisivät ikäviltä kysymyksiltä päiväkodissa, jotka vihjailevat siihen suuntaan, että kolmevuotias muka välillä tarvitsisi lomaa. Naurettavaa oman edun tavoittelua päiväkodin tädeiltä. Yhtään ajatella lapsen parasta.

Eikä palkatonta saa tai ole vara ottaa. Unohdit yhden ratkaisun: vanhemmat jäävät työttömiksi ja elävät tuilla, niin sittenhän lapsen ei tarvitse mennä päiväkotiin ollenkaan vaan voi maata perse homeessa vanhempien kanssa kotona päivät pitkät.

Eikä ne päiväkodin tädit mitään lapsen etua ajattele vaan yrittävät saada pois, jotta pääsisivät itsekin lomalle.

Vierailija
26/27 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syysloma on suosituimpia aikoja pyytää lomaa. Ei kaikki voi olla lomalla samaan aikaan. Ei myöskään samat ihmiset joka vuosi suosituimpina aikoina.

Onpa teidän lapset onnekkaita. Ei tarvitse olla yötä yksin kotona vielä ala-asteikäisenä.

Oletteko muuten sattuneet huomaamaan, että muiden samanikäisten vanhemmat keskimäärin ottaa lomaa koulujen syysloman ajaksi voidakseen viettää aikaa lastensa kanssa?

Esim. minä otan viikon palkatonta virkavapaata.

[, tulemme kyllä iltapäivällä kotiin ja yövymme myös kotona me aikuiset. =0) Mulla on myös hyvin lyhyt työmatka, tarvittaessa pääsen vaikka ruokatauolla pistäytymään kotona. Älä viitsi tehdä tästä nyt yhtään isompaa asiaa.

ap

Vierailija
27/27 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, meitä on muitakin, joita ketuttaa tämä hoitotarpeen tivaaminen. Ymmärrän, että selvitetään, onko vanhemmilla syysloma/joululoma/talviloma tai kesäloma viikolla x. Mutta miksi siitä pitää jankata?

Ja nyt en kyllä ymmärrä, miten 10/9v ei voisi olla päivisin yksin kotona? Kyllä minä muistan viettäneeni 80-luvulla talvi- ja kesälomia ala-asteikäisenä ala-asteikäisen isoveljeni ja pikkusiskoni kanssa.