Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiha ei tarkoita automaattisesti hyvää kuntoa

Vierailija
29.02.2024 |

Nää menee sekasin melkein kaikilla. Laiha voi olla yhtä laiska kuin ylipainonen, yleensä se on jopa laiskempi. 

Muistaakseni tein tästä samasta aiheesta joskus aloituksen. 

Se että joku on laiha, ei automaattisesti tarkoita että hän on hyvässä kunnossa tai hänen lihaskunto on hyvä. Ihminen voi olla laiha vaikka hän söisi roiskeläppä pitsoja pelkästään ruokavalionaan, laihuus itsessään ei tarkoita mitään. 

Mä haastan jokaisen laihan punnertamaan vähintään 15 kertaa putkeen ja sanotaan tunnin sisään 200 punnerrusta. Tai juoksemaan 10 km lenkin ilman pysähdyksiä. 

Kuinka moni laiha täällä palstalla oikeasti pystyy tähän? Mä en usko et kovinkaa moni.

Mä ite pystyn. Mut kyse ei ollu musta. Vaan tästä harhakuvasta mikä monilla on. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika heikkoa jos ei ole lihasta. 

Vierailija
2/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihallakin voi olla rasvaa sisäelimien ja maksan ympärillä ja täten metabolinen oireyhtymä. Tulee hiilihydraattien syönnistä ja on yleistä esim. Aasiassa missä laihatkin sairastuvat johtuen riisin puputuksesta.

Vierailija
4/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustamies voi syödä 30 banaania suoraan puusta päivässä ilman mtn ongelmia

Vierailija
5/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä, mutta veren triglyseridiarvot, maksa-arvot ja sydänterveys ovat automaattisesti paremmat 55kg naisella kuin 150kg naisella jos molempien pituus on 165cm.

Ihan riippumatta siitä paljonko se mörssäri nostaa penkistä tai punnertaa.

Vierailija
6/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä korkea rasvaprosentti voi tehdä seksielämän mahdottomaksi, koska rasvan määrä nostaa estrogeeniä elimistössä ja laskee testosteronia.

Heppi ei nouse vaikka miten lenkkeilisi tai urheilisi. Lääkäriltä ei tule muuta neuvoa kuin pudota rasvan määrää.

Vierailija
7/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä

Vierailija
8/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lihasten määrä kerro kunnosta. Voi olla hyvä lihaskunto, mutta huono aerobinen kunto. Ja vaikka ei olisi paljon lihasta, voi olla voimakas.

Vierailija
9/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 158/44 ja hengästyn jos kävelen 4 kerrosta rappusia. Paska kunto ja patalaiska, olen laiha vain koska en jaksa syödäkään. Usein päivät menee kahvin ja sokerittoman energiajuoman voimin, illalla syön jonkun proteiinipatukan ja vähän sipsiä tms. Viikonloppuisin käydään kavereiden kanssa syömässä.

Vierailija
10/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat onnistuu, juoksen kaksi kertaa viikossa 22km ja treenaan salilla kolme kertaa viikossa. Niiden lisäksi olen sairaanhoitajana akuutilla, joten työpäivät usein venyy ja jalkeilla olen koko vuoron. Askelia kertyy päivän aikana 20 000-25 000.

165cm ja 50kg, 33v. En tiedä olenko laiha kyllä, hoikka/normaali. Jonkun verran lihasta.

Vierailija
11/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä lihasten määrä kerro kunnosta. Voi olla hyvä lihaskunto, mutta huono aerobinen kunto. Ja vaikka ei olisi paljon lihasta, voi olla voimakas.

Lihasten koko ei kerrokaan kaikkea voimasta. Voimaa ja lihasten kokoa treenataan vähän eri tavalla.

Vierailija
12/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka olettaa, että laiha = hyväkuntoinen? Hyväkuntoisuuteen vaaditaan fyysistä aktiivisuutta, ja laiha voi olla myös täysin sohvaperuna kun taas ylipainoinen voi olla aktiiviurheilija.

Vierailija
13/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, itse olen suht laiha mutta minulla on todella huono kunto, en todellakaan jaksaisi pitkää juoksulenkkiä, jo portaiden nouseminen saa hengästymään.

Vierailija
14/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavakaan ei tarkoita hyvää kuntoa. 

Vierailija
15/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ylipaino tarkoita sitä, etteikö voisi olla hyvässä kunnossa.

Vierailija
16/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä laihoja nähnyt töissä ja ei ne jaksa tehdä töitä. Kunto on huono kun eivät ole fyysisiä töitä tehnyt niin ei ole lihaksia. Meillä on lihaviakin mutta ne jaksaa painaa ja lapioida soraa vaikka 5 tuntia putkeen koska ovat tottuneet ja tehneet sitä.

Vierailija
17/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka olettaa, että laiha = hyväkuntoinen? Hyväkuntoisuuteen vaaditaan fyysistä aktiivisuutta, ja laiha voi olla myös täysin sohvaperuna kun taas ylipainoinen voi olla aktiiviurheilija.

Perus ylipainoinen ei voi olla aktiiviurheilija. Sumopainijat erikseen jotka ovat tarkoituksella lihavaksi treenattuja.

Vierailija
18/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä laihoja nähnyt töissä ja ei ne jaksa tehdä töitä. Kunto on huono kun eivät ole fyysisiä töitä tehnyt niin ei ole lihaksia. Meillä on lihaviakin mutta ne jaksaa painaa ja lapioida soraa vaikka 5 tuntia putkeen koska ovat tottuneet ja tehneet sitä.

Missä helvetissä lapioidaan soraa 5 tuntia?

Vierailija
19/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus ylipainoinen ei voi olla aktiiviurheilija. Sumopainijat erikseen jotka ovat tarkoituksella lihavaksi treenattuja.

Kyllä mä tiedän useitakin aktiiviurheilijoita, jotka ovat ylipainoisia. Jopa sellaisissa lajeissa, joissa ylipainosta ei ole ns. hyötyä (siis ei mikään kuulanytyöntö tai moukarinheitto tai painin raskaimmat painoluokat jne).

Vierailija
20/27 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Molemmat onnistuu, juoksen kaksi kertaa viikossa 22km ja treenaan salilla kolme kertaa viikossa. Niiden lisäksi olen sairaanhoitajana akuutilla, joten työpäivät usein venyy ja jalkeilla olen koko vuoron. Askelia kertyy päivän aikana 20 000-25 000.

165cm ja 50kg, 33v. En tiedä olenko laiha kyllä, hoikka/normaali. Jonkun verran lihasta."

Aika lailla sama kuin minulla.

Tosin en työskentele akuutilla vaan lasten teholla.

Olet sentin  lyhyempi kuin minä, ja kilo 400 grammaa (tämän aamun punnituksen mukaan) kevyempi.

En koe itseäni laihaksi, lihaskunto on hyvä. Usein juoksen osastojen väillä 105 porrasta,  kuntosalilla käyn harvemmin mutta harrastan polkujuoksua  vaihtelevassa maastossa 6 kertaa viikossa 10 kilometriä. Juoksu on minun henkireikäni ja lenkillä nollaan aivoni.

Olen siis nainen kuten oletan sinunkin olevan, ja ikää 36 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme