Häh! Paistijauheliha ei olekaan tehty paistista
http://www.ruokala.net/uutiset/mt-totuus-paistijauhelihan-koostumuksest…
ihan suotta olen maksanut enemmän tästä ns. paremmasta jauhelihasta. Tästä lähtien ostan vain tavallista jauhelihaa.
Kommentit (24)
enemmän mua ihmetyttää että tää tuli ihmisille yllätyksenä. Sama kuin väittäisi että lihapyöryköissä olisi lihaa nimeksikään tai esim. pinaattikeitossa pinaattia jne.
Mitäs nyt kaikille heille tapahtuu, jotka ovat suu vaahdossa selittäneet, kuinka paljon paremmalta se maistuu kuin tavallinen jauheliha ja että eivät voisi mitään muuta lihaa edes kuvitella syövänsä...
Tämähän on kuin Keisarin uudet vaatteet, hah!
kuitenkin pitää mielessä, että lehdissä aina kärjistetään. Kuvittelisin, että tuo 5 % ei siis ole mitenkään tavallista. Väärinhän tämä joka tapauksessa on. Mun mielestä paistijauheliha maistuu selkeästi erilaiselta, paremmuudesta en kuitenkaan tiedä... Eri jauhelihat sopivat eri tarkoituksiin. Sika-nautaa käytetään ehkä meillä eniten, sattuu sopimaan niihin ruokiin joista me pidämme.
koska siinä on rasvaa max 10%. Tavallisessa naudan jauhelihassa on rasvaa n. 17%. Nyt tietty noihinkaan lukuihin ei voi luottaa. Ja kohta joku karppaaja tulee tänne huutamaan, että eläinrasva on hyvää diipadaapaa...
Pitäisi varmaan hankkia lihamylly ja jauhaa lihat itse.
Mitäs nyt kaikille heille tapahtuu, jotka ovat suu vaahdossa selittäneet, kuinka paljon paremmalta se maistuu kuin tavallinen jauheliha ja että eivät voisi mitään muuta lihaa edes kuvitella syövänsä...
kuitenkin pitää mielessä, että lehdissä aina kärjistetään. Kuvittelisin, että tuo 5 % ei siis ole mitenkään tavallista. Väärinhän tämä joka tapauksessa on. Mun mielestä paistijauheliha maistuu selkeästi erilaiselta, paremmuudesta en kuitenkaan tiedä... Eri jauhelihat sopivat eri tarkoituksiin. Sika-nautaa käytetään ehkä meillä eniten, sattuu sopimaan niihin ruokiin joista me pidämme.
että suurin osa niistä, joiden mielestä naudan paistijauheliha on tavallista naudan jauhelihaa parempaa, erottaisi näitä kahta maun perusteella.
Jokainen saa tietenkin ostaa, mitä jauhelihaa haluaa, eihän sitä kenellekään muulle tarvitse edes perustella. Niskakarvat vain nousevat pystyyn siinä vaiheessa, kun omia valintojani ruvetaan tuollaisilla argumenteilla arvostelemaan.
Paistista tehty jauheliha ei ole edes hyvää; siinä ei ole tarpeeksi rasvaa. Jonkin verran sitä nimittäin pitää olla, ja puhtaaksi trimmattu paisti on todella rasvatonta.
Sitä varten kai jauhelihaa - ja makkaraa - valmistetaan, että saadaan käytetyksi niitäkin ruhon osia, jotka eivät nirppanokille sellaisinaan kelpaa.
Mulle kerran stokkan herkussa myyjä lähti itse ystävällisesti jauhamaan naudan luomupaistista jauhelihaa, kun luomujauheliha oli loppunut. Tuolloin siis saattoi jopa olla ehtaa tavaraa.
Joka sitten taas on paistia, siitä jauhettu. Ihan eri väristä kuin muut jauhikset. Kuivempaa myös.
tekään taas mitään tiedä, paistijauhelihaa voi tehdä paistista ja tehdäänkin, vaan kaikki mikä sillä nimellä myydään ei ole paistista tehtyä.
Paistista tehty jauheliha on hyvää, laadukasta ja yleensä sitä saa vastajauhettuna, ne harvat jotka sitä saavat :). Pannulta ei tarvitse kaataa rasvaa pois ja liha oikeasti paistuu pannulla (verrattuna tavallisiin jauhelihoihin, jotka lähinnä keittyvät nesteissään).
Lihan väristä näkee mistä se on tehty, ei luulisi olevan kovin vaikea katsoa kaupassa.
että siitä tulisi rasvaisempaa. Liian kuivasta ei tule hyviä pullia. Eli tapansa kullakin. Jauhan sen possunlihan itse, naudan ostan luomutilalta valmiina jauhelihana.
kai kukaan tee oikeasta paistijauhelihasta lihapullia, en usko että onnistuu, se on tosi kuivaa...
kai kukaan tee oikeasta paistijauhelihasta lihapullia, en usko että onnistuu, se on tosi kuivaa...
Laitappa kuohukermaa nesteeksi, niin hyvä tulee.
tavallisessa, joten meidän valinta kuitenkin :)
No paistijauhelihassa on kuotenkin vähemmän rasvaa kuin tavallisessa, joten meidän valinta kuitenkin :)
Osta kaupan itse jauhamaa sika-nautaa siinä ei ole rasvaa ja on myös terveellistä sikaa seassa. Paistijauheliha epäterveellistä nautaa
Olenki ihmetellyt miksi se maistuu niin pahalta!
että täällä Keski-Euroopassa (tai ainakin meillä päin) myynnissä on vain sika-nautaa tai nautaa, joskus vähärasvaisempaa nautaa. Ei mitään "paistijauhelihaa" pakattuna tai irrallisena. Toki sitä saa, kun pyytää myyjää jauhamaan.
Me käytetään aina sika-nautaa, siitä saa parhaimmat ruuat :)
Munkin syyni ostaa paistijauhelihaa on ollut se että siinä on vähemmän rasvaa, ja se etten pidä sian mausta.
No paistijauhelihassa on kuotenkin vähemmän rasvaa kuin tavallisessa, joten meidän valinta kuitenkin :)
Osta kaupan itse jauhamaa sika-nautaa siinä ei ole rasvaa ja on myös terveellistä sikaa seassa. Paistijauheliha epäterveellistä nautaa
Lapset saavat runsaasti epäterveellistä rasvaa vain sen takia, että äiti pihtaa ruuassa.
Lapset saavat runsaasti epäterveellistä rasvaa vain sen takia, että äiti pihtaa ruuassa.
niissä sika-nautaperheissä saatetaankin nauttia herkullisesta ruuasta, eikä kyse olekaan pihtaamisesta. Joten ei kannata sääliä.
<a href="http://www.ruokala.net/uutiset/mt-totuus-paistijauhelihan-koostumuksest…" alt="http://www.ruokala.net/uutiset/mt-totuus-paistijauhelihan-koostumuksest…">http://www.ruokala.net/uutiset/mt-totuus-paistijauhelihan-koostumuksest…;
ihan suotta olen maksanut enemmän tästä ns. paremmasta jauhelihasta. Tästä lähtien ostan vain tavallista jauhelihaa.
...eikä karjalanpaistia tehdä karjalanpaistieläimestä...hmm..