Pilleriunohdus! Onko muille käynyt näin?
Siis unohdin laatan ekan pillerin, eli taukoviikko venähti 8 päivään. Otin sitte seuraavana päivänä kaks ja jatkoin normaalisti. En murehtinut asiaa enempää kun ei tässä muutenkaan kahden pienen lapsen perheessä kovin aktiivista ole viime aikoina ollut, vaan kun nyt ei menkkoja kuulukaan! Seksiä taisi olla 5-6 päivää tuon unohduksen jälkeen. Nyt viimesestä pilleristä on jo 3 päivää eikä ookaan tyhjennustä tullut. Kai se jo testissäkin näkyis jos uskaltautuis vaikka huomenna apteekkiin, mutta siis onko kukaan muu joutunut jännittään samaa, ja miten kävi!?
Kommentit (6)
Yhden tai kahden pillerin välistä jääminen ei vielä vaikuta mitään. Pillereiden ehkäisytehon heikentymisen tunnistaa siitä, että tulee tiputtelua/välivuoto.
Minulla ei ole ollut 5 vuoteen kuukautisia kuin pari kertaa, enkä todellakaan ole raskaana.
Kiitti vastauksesta, siis olen tässä 10 vuoden aikana kyllä unohtanut joskus ennenkin pillerin, mutta en kyllä tuossa alussa heti. En ole unohduksista raskaaksi tullut, tosin kaksi lastani on kyllä tosi helposti (mistä olen kiitollinen)muuten saanut alkunsa. Joo ehkä hätäilen, voihan se olla että vuoto on vasta tulossa ja/tai on tosi minimaalistakin. Yleensä mulla tosin alkaa tiputtelemaan jo vähän ennen kuin saan laatan loppuun! Onko täällä ketään muita unohtelijoita? Miten kävi?
liuskasta oli jäljellä 6 pilleriä kun unohdin ottaa peräkkäisinä päivinä 3.. tänään otin vikan pillerin, katotaan kuin käy.
Jos unohdus tulee liuskan lopussa. Silloin kannattaa jättää loppu levy syömättä ja anta tyhjennysvuodon tulla vähän aiemmin niin ehkäisyteho ei kärsi.
liuskasta oli jäljellä 6 pilleriä kun unohdin ottaa peräkkäisinä päivinä 3.. tänään otin vikan pillerin, katotaan kuin käy.
on kulunut vasta kolme päivää, niin
- voi olla, että vuoto alkaa vasta neljäntenä tai viidentenä päivänä
-voi olla, että vuoto tulee kokonaan tulematta, koska limakalvo ei vaan ole riittävän paksu.
- voi olla, että sulla on jo vuotoa, mutta emättimessä on niin paljon paksua limaa, että kestää aikansa että se lähtee sieltä liman kanssa liikkeelle.
Mulla on usein niin, että välivuoto jää tulematta tai että se on niin pientä, ettei sitä huomaa kuin vessassa pyyhkiessä. Pillerietäkin on unohtunut silloin ja tällöin, eikä tässä raskaana olla. Tosin tuo riski raskauteen pillerin unohtamisen vuoksi ilmeisesti aika lailla suurempi matalahormoonisilla pillereillä kuin näillä mitä minä syön (Diane Nova).
Toivottavasti se vuoto sieltä ilmaantuu, tai ainakin testi näyttää negaa. :)