Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~♥~♥~ PITKIKSET vko48 ~♥~♥~

28.11.2005 |

[quote]

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[/quote]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]

[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 27v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]

[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv

[color=darkorchid]pikmin[/color] [color=deeppink]Olemme 28-vuotiaita ja esikoista olemme kuumeilleet 1/05 alkaen. Minulla on aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Terolutteja kokeilin alkuvaiheessa, mutta kierrot lyhenivät 20:n ja ovis jäi kokonaan pois. Ovista tikuttelin n. 7-8kk. Nyt odotellaan ensimmäistä aikaa lapsettomuusklinikalle 12/05.[/color]

[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]

[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]

[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]

[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]

[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]

[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]

[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]

[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]

[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]

[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]

[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Olen 31-vuotias ja mies yli 4-kymppinen. Ensimmäistä kuitenkin vasta aletan yrittelemään. Pillerit jätin pois joulukuussa ja kumit jätettiin vasta viime kuussa. Eka yrityskierto siis takana. Mulla on aina olleet kierrot pitkiä[/color]

[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35+yks mega pitkä kierto yli100. Pco havaittu 08/05 ja nyt vuos yritystä tasan täynnä:( ja clomit 3kk ens kiertoon.[/color]

[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]

[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]

[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...[/color]

[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]

[color=darkorchid]wäiski74[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v ja mies 29v, ei lapsia. Pillerit jätetty pois v.2001. Vuoden odottelun jälkeen hormoonitutkimuksiin,jossa todettiin ettei kropassa ole tarpeeksi estrogeeniä eikä ovulaatiota tapahdu. Söin 3kk kuurin sekä clomeja että teroja, jonka jälkeen tilanne taas sama. Tilanne muuttunut itsestään positiiviseen suuntaan 2vuoden aikana, kp45-55. En oo käyttänyt mitään lääkitystä ton ekan kerran jälkeen enkä ollut missän tutkimuksissa.[/color]

[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]

[color=darkorchid]-Mariposa-[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa.[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Olen 29 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäista lasta toivotaan ja e-pillerit olen lopettanut nyt heinäkuussa. Pillereitä ennätinkin sitten syömään reilut 10 vuotta.[/color]

[color=darkorchid]Elovena77 [/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies molemmat -77, esikoinen 8/04. 12/03 mulla todettu pco, eikä sitä juuri keretty hoitaa, kun olinkin jo raskaana - luomusti :)Kierrot kyllä vaihdelleet vuodesta -96 alkaen... paras taitaa olla kp 90 tai jotain.... alkuun hoidettiin e-pillereillä sittemmin teroilla. Toinen toiveissa, mut kierrot on taas ruvenneet venymään.[/color]

[color=008B45] [size=3] Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mia79[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] haaveilija3[/color] [color=FF6A6A]la[/color] [/size]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange] [size=2] Pips[/color] [color=crimson] (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm [/color] [/size]

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan uusi pitkis..kierto 52pv viimeksi. nyt jo 45pv menossa eikä kuulu menkkoja. Ennen 30-60pv välillä. Olen 24v ja mies 29v. aloitettu yritykset vasta pari kuukautta sitten.

Vierailija
2/23 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa porukkaan pikkuansku! Toivotaan, että kierto tasoittunee pian! Itse jätin pillerit pois heinäkuun lopulla ja kerkesin jo iloita, että kierto ei mennytkään sekaisin, kun ensimmäiset menkat alkoivat tasan 28 päivän jälkeen edellisistä, mutta sen jälkeen ne sitten menivätkin sekaisin. Viimeksi kierto 70 päivää ja nekin alkoivat " luontaishormonien" avulla. Mulla todettiin pari vuotta sitten PCO-tyyppiset munasarjat, mutta muita kokeita ei ole otettua asiaan liittyen. Lääkäriajan olen kyllä varannut jo vuodenvaihteeseen, joten sitä odotellessa... Mulla ei ennen pillereitten syömistä ole mitään ongelmia ollut kiertojen kanssa, joten varmaan liittynee nyt tuohon PCO:hon tai ihan vaan pillerien lopettamiseen.

Miten muuten onko tuo PCO yhteydessä keltarauhahasnormonin vajaukseen, tästä varmaan juteltu jo aiemminkin täällä sivustolla... ? Ajattelin vaan, kun sain kerran ne menkat tulemaan, niin sitten alkoi se tuhruttelu, joka ei meinaa loppua...

Minkälaisissa tunnelmissa Veera24 olet? Eikö sulla ollutkin ne jännät paikat tulossa nyt viikonloppuna? Peukkuja!!

Mukavaa weekendiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään olisin halunnut joukkoonne liittyä, mutta ei kai auta... eli pääsenkö mukaan? Eka luomukierto oli kohtuullinen 36 päivää, ja nyt ollaan menossa jossain viiden kympin hujakoilla, eikä ole tätiä näkynyt. Kaksi negatestiä takana myös.

Olemme molemmat kaksvitosia ja esikoisesta haaveilemme molemmat yhtä kovin. Yritys aloitettiin heti pillereitten loputtua, eli 09/05. Elovauva oli haaveena, mutta se oli ja meni. Nyt siis vaan toivotaan että saisin kierrot tasattua ja pääsisimme " oikeasti" yrittämään. Pillereitä tuli syötyä seitsemisen vuotta, joten huonosti muistan, mikä oli kiertoni ennen sitä, mutta muistelen, että pitemmän puoleinen silloinkin... maanantaina aion soitella lääkärin aikaa, jotta selviäisi edes jotain, miksi näin pitkittyy...

[color=Red] -Olivia [size=5] ♥

Vierailija
4/23 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki: Jeanel

Asuinpaikka: Satakunta

Oma ja miehen ikä: 21v. ollaan molemmat

Monettako toivotaan: ensimmäistä

Yritys aloitettu: 09/05

Elikkäs jätin pillerit elokuun lopulla pois, ja viiminen tyhjennysvuoto alkoi 3.9.05. Kuukauden kuluttua tästä tuli kaksi viikkoa tuhruttelua, muuten ei menkkoja ollenkaan. Nyt kp 93!! Terolutit aloitin tällä viikolla.

Vierailija
5/23 |
03.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ihanaa kun tuli talvi! Onnea hirmuisesti plussan johdosta Adalmina! Voi kun itsekin saisi täällä hehkutettua moista uutista...

Kierrostani tullee taas pitkä. Nyt on menossa jo kp 42, ja alkaa vasta tuntua siltä, että ovulaatio voisi olla tuloillaan. Eilen ja tänään on nippaillut ja kolottanut jo siihen malliin vatsan pohjassa. Onhan pitkä kuukautiskierto huisin kiva asia silloin kun ei halua saada lasta, mutta varsinaiseksi piinaksihan se muuttuu kun haaveissa on saada pienokainen. Ei millään jaksa odottaa oviksen tulemista...

Onkohan täällä ketään sellaista joka kärsisi PMS-oireista? Kuuluuko niihin valtava turvotus (sormet, nilkat, vatsa), joka jatkuu ovulaatiosta aina ensimmäiseen kuukautisvuotopäivään saakka?

Ette usko miten nämä talvipimeät ovat alkaneet väsyttää. Tuntuu, että nukahdan joka päivä sohvalle kun hetkeksi oikaisen. Paleltaakin ihan hirveästi koko ajan. Olen joutunut pitämään öisin villasukkia kun varpaat ovat olleet ihan kohmeessa.

Jep, kun ei tässä nyt mitään tämän järkevämpää puhuttavaa ole, niin lopetan ja annan tilaa muille...

Vierailija
6/23 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis:

Ikää minulla 23, miehellä 25

Pillerit jätin pois 2/05

Vauvahanke alkaa 4/06

Mun kierrot ei ole koskaan olleet luomuna säännölliset, vaan kierto on vaihdellut " säännöllisenä" 50-70 päivää ja joskus on kulunut puolikin vuotta ilman menkkoja. Ja sitten kun tulee, niin tulee kuin vesiputouksesta ja kauan...

...että tänne kai kuulun. Lohdullista tietää että kohtalotovereita on. Kärsiikö täällä kukaan muu todella runsaista kuukautisista pitkän kierron lisäksi?

Niin ja eniten siis ottaa päähän, etteivät lääkärit ainakaan tähän asti ole ottaneet mua kovinkaan vakavasti kun olen näistä vaivoista valittanut :( !!

Pumpsu

Vierailija
7/23 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kanelisokeri!

En ole lukenut, enkä kirjoitellut tänne juuri ollenkaan. Huomasin kirjoituksesi ja ajattelin kysyä; onko sulta mitattu kilpirauhasveriarvot?

Jos on kilpirauhasen vajaatoimintaa aiheuttaa se palelua. Itselläni jonkin verran arvot alakantissa - lääkkeeksi pieni määrä Thyroxinia - enää palelu ei ole niin vaikea.

Vierailija
8/23 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipuu:

Hei Kanelisokeri!

En ole lukenut, enkä kirjoitellut tänne juuri ollenkaan. Huomasin kirjoituksesi ja ajattelin kysyä; onko sulta mitattu kilpirauhasveriarvot?

Jos on kilpirauhasen vajaatoimintaa aiheuttaa se palelua. Itselläni jonkin verran arvot alakantissa - lääkkeeksi pieni määrä Thyroxinia - enää palelu ei ole niin vaikea.

... PMS-oireet ovat olleet tosi paljon riesanani - just turvotusta (varsinkin masu), mieli maan alla, ärtymys, tunteiden ailahtelevuus jne.

Oon kokeillut monenlaista. Mitä nyt muistan niin Siveydenpuu-uute oli aika hyvä. Sitä myytiin ennen ainakin nimellä Femisan. Lievä mielialalääkitys auttanee myös, kuidut, hedelmät, kamomillatee....

Keltarauhashormoni loppukierrossa...

- kanssamatkaajasi Kaipuu

Vierailija
9/23 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minäkin söin pillereitä melkein kuusi vuotta joten Toivottavasti tämä nyt johtuisikin siitä..no joo kova kuumeilu päällä.

Ihan " vihreänä" näissä hommissa niin mistä sen oviksen tunnistaa?

Hyvä että on kohtalotovereita enkä ole mikään " friikki" . En siis vielä ole kertonut aikeistani äidilleni. Se saa vaan hepulin. Ilmoitan sitten jos joskus onnistaa että onnea tulevalle mummille. Varmasti on onnessaan mutta hän vaan nyt on semmoinen hysteerikko ja me ei olla edes kihloissa. yhdessä kuitenkin oltu se 3v kohta ja mieskin mukana asiassa nyt.

Vierailija
10/23 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja mitä mahtaa tarkoittaa tuo " täti tulee kylään" ? niin moni tällä palstalla tuntuu puhuvan siitä.

Vierailija
11/23 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille pitkiksille!!!

Joku kyseli tunnelmiani. No, menkkoja ei ole näkynyt. Ovulaatiosta on nyt 14 päivää kulunut. Välillä kuvittelen, että joku oire vois johtua raskaudesta, ja välillä sitten taas oon ihan varma, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Enpä siis oikein tiedä mistään mitään, ja jännittää ja pelottaa ja kaikkea. EN haluaisi menkkojen alkavan!!!!! Eiköhän tämä asia selviä ihan tässä pian. Ajattelin itsenäisyyspäivänä, eli ylihuomenna testata, jos menkkoja ei vieläkään näy, ja toivottavasti niin. Kerron kyllä sitten teille, miten kävi! Eli koitan tässä nyt vaan malttaa odotella sinne asti.

Vierailija
12/23 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on puhuttu " täti-punaisesta" ja pelkästä " tädistä" , mikä tarkoittaa kuukautisia. Eli kun " täti tulee kylään" niin menkat alkaa : )

Ei sitä ovulaatiota kaikki ja aina tunnistakaan. Joillakin on niihin aikoihin nippailua alavatsalla tai muita tuntemuksia ja myös lima on erilaista juuri ennen ovista ja sen aikana. Kirkasta, liukasta ja venyvää...kun vaikkapa ottaa sormien väliin tutkailtavaksi...sori, jos ällöttää...muina aikoina valkovuoto on tahmeaa, niukempaa, ei venyvää ja valkoisempaa. Varsinainen ovulaatio kestää noin päivän ja siitä on noin 14 päivää aikaa kuukautisiin, jos ei raskaudu. Apteekista ja netistä saa ostettua myös ovulaatiotestejä!

Vierailija
13/23 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille taas, ja tervetuloa kaikki uudet Pitkikset!

Kaipuulle: Joo, itsekin olen epäillyt, ettei kilpirauhaseni varmaankaan toimi ihan niin kuin sen pitäisi. Kierrot ovat pitkiä, niveliä kolottaa, kuukautisvuodot ovat megarunsaat, väsyttää, paleltaa ja vaikka mitä muuta oiretta, joka sopisi kilpirauhasen vajaatoimintaan. En vain ole saanut aikaiseksi käydä lääkärissä asian tiimoilta, mutta kaipa se aika täytyy nyt viimeistään varata...kiitos muuten PMS- hoitovinkeistä!

Pumpsu: Niin, todellakin tiedän mitä runsaat kuukautiset ovat. Jollen pidä varaani, tulee vuoto housujen läpi parin ensimmäisen päivän ajan ihan takuulla. Hyvä kun öisin uskallan nukkua kun tuntuu, että jos kylkeä kääntää, vuotaa lakanoille. Väsäilen kaikenlaisia tuplayöside-juttuja, jotta selviäisin parista ekasta yöstä.

Pikkuansku: Tädin tulo tarkoittaa kuukautisia, tulee engl. kielen vastineesta " Aunt Flo" . Minullakin meni aikaa, ennen kuin ymmärsin tätä palstaslangia, mutta kyllä se jo muutaman kuukauden kokemuksella alkaa luistaa jo ihan itsestään. Ennen kuin huomaatkaan, alat puhua palstaslangia kuin olisit puhunut sitä aina :-).

-Jaahas Veera24 jo ystävällisesti kertoikin tuon saman asian, mutten ala tuota enää tuosta pyyhkimään :-) (lunttaan tässä samanaikaisesti toisesta ikkunasta, mitä kukakin kirjoitti, jotta saan vastattua kaikille samalla kerralla ja muistan vielä nikitkin...)

Jeanel: Kamalan pitkät kierrot sinulla! Itse poistatin kierukan heinäkuussa ja menkat ovat sen jälkeen tulleet 41-55 pvn viiveellä, joten ei tosiaankaan naurata, varsinkin kun vauva saisi tulla vaikka heti. Masentavaa ja kerrassaan ärsyttävää! Tulee tehtyä miljoonia raskaustestejä kierron aikana kun kaiken lisäksi on noita kummallisia raskausoireitakin...

Jep, hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
14/23 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]

[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 27v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]

[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv

[color=darkorchid]pikmin[/color] [color=deeppink]Olemme 28-vuotiaita ja esikoista olemme kuumeilleet 1/05 alkaen. Minulla on aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Terolutteja kokeilin alkuvaiheessa, mutta kierrot lyhenivät 20:n ja ovis jäi kokonaan pois. Ovista tikuttelin n. 7-8kk. Nyt odotellaan ensimmäistä aikaa lapsettomuusklinikalle 12/05.[/color]

[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]

[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]

[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]

[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]

[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]

[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]

[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]

[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]

[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]

[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]

[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]

[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Olen 31-vuotias ja mies yli 4-kymppinen. Ensimmäistä kuitenkin vasta aletan yrittelemään. Pillerit jätin pois joulukuussa ja kumit jätettiin vasta viime kuussa. Eka yrityskierto siis takana. Mulla on aina olleet kierrot pitkiä[/color]

[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35+yks mega pitkä kierto yli100. Pco havaittu 08/05 ja nyt vuos yritystä tasan täynnä:( ja clomit 3kk ens kiertoon.[/color]

[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]

[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]

[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...[/color]

[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]

[color=darkorchid]wäiski74[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v ja mies 29v, ei lapsia. Pillerit jätetty pois v.2001. Vuoden odottelun jälkeen hormoonitutkimuksiin,jossa todettiin ettei kropassa ole tarpeeksi estrogeeniä eikä ovulaatiota tapahdu. Söin 3kk kuurin sekä clomeja että teroja, jonka jälkeen tilanne taas sama. Tilanne muuttunut itsestään positiiviseen suuntaan 2vuoden aikana, kp45-55. En oo käyttänyt mitään lääkitystä ton ekan kerran jälkeen enkä ollut missän tutkimuksissa.[/color]

[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]

[color=darkorchid]-Mariposa-[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa.[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Olen 29 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäista lasta toivotaan ja e-pillerit olen lopettanut nyt heinäkuussa. Pillereitä ennätinkin sitten syömään reilut 10 vuotta.[/color]

[color=darkorchid]Elovena77 [/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies molemmat -77, esikoinen 8/04. 12/03 mulla todettu pco, eikä sitä juuri keretty hoitaa, kun olinkin jo raskaana - luomusti :)Kierrot kyllä vaihdelleet vuodesta -96 alkaen... paras taitaa olla kp 90 tai jotain.... alkuun hoidettiin e-pillereillä sittemmin teroilla. Toinen toiveissa, mut kierrot on taas ruvenneet venymään.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]pikkuansku[/color] [color=9BCD9B]kierto 52pv viimeksi. nyt jo 45pv menossa eikä kuulu menkkoja. Ennen 30-60pv välillä. Olen 24v ja mies 29v. aloitettu yritykset vasta pari kuukautta sitten[/color]

[color=darkorchid]olivia-80[/color] [color=deeppink]Olemme molemmat kaksvitosia ja esikoisesta haaveilemme molemmat yhtä kovin. Yritys aloitettiin heti pillereitten loputtua, eli 09/05. Elovauva oli haaveena, mutta se oli ja meni. Nyt siis vaan toivotaan että saisin kierrot tasattua ja pääsisimme " oikeasti" yrittämään. Pillereitä tuli syötyä seitsemisen vuotta, joten huonosti muistan, mikä oli kiertoni ennen sitä [/color]

[color=darkorchid]Jeanel[/color] [color=9BCD9B]Asuinpaikka: Satakunta, Oma ja miehen ikä: 21v. ollaan molemmat, Monettako toivotaan: ensimmäistä, Yritys aloitettu: 09/05. Terolutit aloitin tällä viikolla. [/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink]Ikää minulla 23, miehellä 25. Pillerit jätin pois 2/05, Vauvahanke alkaa 4/06. Mun kierrot ei ole koskaan olleet luomuna säännölliset, vaan kierto on vaihdellut " säännöllisenä" 50-70 päivää ja joskus on kulunut puolikin vuotta ilman menkkoja. Ja sitten kun tulee, niin tulee kuin vesiputouksesta ja kauan... [/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Mia79[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]haaveilija3[/color] [color=FF6A6A]la[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]adalmina[/color] [color=FF6A6A]la 7.8.06[/color] [/size]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange] [size=2] Pips[/color] [color=crimson] (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm [/color] [/size]

Vierailija
15/23 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] pikkuansku, olivia-80, Jeanel ja pumpsu [/color] TERVETULOA mukaan! Lisäsinkin teidät jo listallemme!

Pinomme alkaa olla jo huitsin pitkä! On hienoa, että uudetkin pitkikset ovat löytäneet pinoomme! Tutkiskellessani listaamme ei muutamista ole kuulunut hetkeen mitään?! Lueskelin esittelyjämme ja aattelin, että jos joku haluaa muokata/päivittää esittäytymistään, niin minäkin voin sen sinne listaamme muuttaa. Esittäytymislistamme on todella pitkä, joten sellainen pikku toive vielä, että se teksti

ei olisi kovin pitkä

.

[color=pink]Veera24[/color] Pidetään peukkuja kovasti pystyssä, ettei täti sieltä tupahda kylään. Me täällä odotellaan ja jännätään miten käy. Muistahan tulla sitten kertomaan, kun jotain uutta ilmaantuu.

[color=pink]Jeanel [/color] Jos yhtään lohduttaa, niin et ole ainut kenellä kierrot ovat pitkiä. Mulla pillereiden jättämisen jälkeen kp oli 185, muistaakseni Mia79:llä on kuitenkin siinä " ennätys" yli 200 (jos nyt oikein muistan). No oletkin hakenut jo apua tilanteeseen, hyvä niin.

Omaa napaa: Illalla pitäisi ottaa viimeinen Terolut-pilleri ja sitten ooteellaan muutama päivä ja jännätään miten tässä kierrossa on käynyt.

Vierailija
16/23 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida vieläkään ruuhkaa pukata pitkiksillä, joulukiireitäkö...

Täällä mennään kp22, ovis oli varmaan siinä kp16 ehkäpä. Mulla on ollu tänään ja eilen, varsinkin kun menin nukkumaan sellasia hirveitä repäsykipuja tai sellasia kun joku tunkis ruuvimeisseliä mahan läpi. kestää sekunnin tai kaks ja sit menee ohi. Ja näit on vaihtelevasti molemmilla puolilla. Sitä vaan ihmettelen kun menkkoihin on ainaki yli viikko. Yleensä mul tulee muutama tommonen kipukohtaus pari päivää ennen menkkoja, mut nyt niit tulee vähän väliä. En tiiä johtuuko clomeista...

ja viel omaa napaa...ihan kun olisin huomannu nuppineulan kokosen veri" viirun" valkkarin seassa, en tiiä mitä elimistössä tapahtuu..

Ootellaan ens viikon alkua ja katotaan tuleeko täti kylään vai ei!

Mtenköhän Mia79:lle kuluu??? Vieläköhän vaavit asustelee masussa????

hyvää sateista viikkoa kaikille!!!

-maya-

Vierailija
17/23 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mutta totta, luomuplussa!!!!

" Varmuuden vuoksi" pikkujouluviikolla tehty testi olikin Acon-plussa kp 34 ja tänään sama tulos apteekin testillä. Uskottava se on.

Lh huippu oli kp 19, joten puuhailu silloin tuotti ilmeisesti tulosta!!! Oireita ei ole liiemmin ollut lämmönnousua lukuunottamatta, joten olipa ylläri.

Toista lasta siis on haaveiltu nyt (vasta) 3 kiertoa. Esikoinen, nyt 1v9kk, sai alkunsa clomeilla vuoden turhan yrittämisen ja yhden kohdunulkoisen jälkeen. Ja kierrothan on mulla yl. olleet 33 hujakoilla, ennen esikoista paljon pidempiäkin. Toinen munasarja lisäksi mahdollisesti tukossa tuon ulkoisen ja leikkauksen myötä.

Äimänä....

adalmina

Vierailija
18/23 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos sitä nyt vielä uskaltaa edes ääneen sanoa

Vierailija
19/23 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan pienen jännityksen vallassa, että mitä ensviikonloppu tuo tullessaan. Tuleeko menkat vai ei? Ja jos ei, niin voisinko olla raskaana? Mä kun tikutin sen oviksen tässä kierrossa ja yritystä oli ainakin kovasti. Oon jo kuvitellut kaikenlaista, miten uutisesta voisi sitten jouluaattona kertoa ikäänkuin " joululahjana" lähipiirille...jos sitten malttaisin sinne asti yms. Mutta toisaalta tajuan, että tää oli vasta toka kerta, kun mulla varmasti oli ovulaatio...joten ehkä ei vielä tärppää. Vaikka onhan tässä vauvaa yritetty jo puolitoista vuotta, mutta vasta nyt alkaa kroppakin olla yrityksessä mukana, eikä panna hanttiin niinkuin pitkän aikaa teki. Oireitakin oon taas saanut kuviteltua, mutta ovat sellaisia, että voivat johtua niin monesta muusta, ja on ollut ennenkin. Joten enpä tiedä...katsotaan ja toivotaan. Hyvää viikkoa kaikille!!!

Vierailija
20/23 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienot uutiset, että vielä luomuplussa!! Olen niin onnellinen puolestanne!! :) HIP!

Onnea myös muille jännääjille, toivotaan että joulutonttuset tuovat teidän perheeseen kovasti toivotun plussan!

Oman navan alla kaikki hyvin. Vauva kääntyi viime perjantaina ilmeisesti raivotarjontaan, koska potkut tuntuu nyt myös ylävatsalla ( ennen oli poikittain ja potkut ja nyrkkeilyt tuntui vain alasivuilla, lisäksi pissahädästä on tullut ihan sietämätöntä! Alle tunnin välein saa käydä pissalla, eikä ½ tunnin työmatka bussilla auta asiaa.. jalat ristissä aina pissalle heti kun pääsee töihin/kotiin. Yhtä rauhallinen on tämä masuvauva kuin isosiskonsakin pari vuotta sitten, ollaankin mietitty voidaanko vielä saada toinenkin yhtä rauhallinen lapsi. Olen kuullut todella monelta, että vauvan masuelämöinti on verrattavissa vauvan luonteeseen myös syntymän jälkeen (villit masuvauvat villejä lapsia, rauhalliset rauhallisia...) Saas nähdä miten käy :)

Mutta nyt pitkäkseen.. olin ma-ti yön vatsataudissa ja äsken sain vasta syödyksi edes vähän ekaa kertaa maanantain jälkeen. Paino tippui 2kg, mutta normalisoitunee siitä kun alkaa ruoka maistumaan. Muutoin on (ennen tätä tiputusta) tullut alusta asti vain 5kg mikä on ollut hyvä asia. Sokerirasitustestit oli normaaleita (mulla ylipainoa). Mutta nyt on pakko mennä pitkälleen.. alkaa huimaamaan tämä pystyssä oleminen.

Hyviä joulunodotuksia kaikille pitkiksille!!

t. Mikaela rv27+2