Jättäisitkö 3. luokkalaisen yksin 5-5,5 tunniksi?
Kommentit (14)
Mä järkkäisin sen tutulle, ystävälle, kummeille, vanhemmille tai ystävälleen. Ei ole edes vaikeaa. Kyllähän se pärjäisi, mutta turha jättää yksin kun seurassa on kivempaa.
olis vielä jättänyt, mutta nyt on nopeasti reipastunut ja kasvanut "isoksi".
Kolmivuorotyö ja olen yksinhuoltaja. Mutta viikonloppuisin aamuvuoroni alkaa jo klo 7 ja päättyy klo 15. Lapsi nukkuun n. klo 10 asti , sitten syö aamupalan ja kun tulen kotiin , teemme yhdessä ruuan. Ihan hyvin on mennyt.
Viime vuonna mulla oli yksi naapurin teinityttö aina tytön seurana pientä palkkaa vastaan , mutta nyt lapsi on n. 4 päivänä kuussa noita niikonloppupäiviä ihan yksin. Soittelen kyllä töistä tytölle.
Ja jos joku nyt miettii , missä on isä, niin tuo otti ja muutti espanjaan 4 v sitten eikä ole yhteyttä sen jälkeen pitänyt.
olis vielä jättänyt, mutta nyt on nopeasti reipastunut ja kasvanut "isoksi".
isoveli ja koira. Mutta pärjäis armasti yksinkin. Katsois dvdtä leikkis koiran kanssa ja varmaan soittais pari kertaa kuulumiset.
Lapsi on itse halunnut jäädä ja on muutenkin aikava, vastuuntuntoinen ja nauttii omasta rauhastaan.
Meillä on kesälomalla ihan ekaluokkalainenkin ollut 9 tuntia yksin kun vanhemmat on töissä - omasta tahdostaan ja tyytyväisenä (oli vaihtoehto mennä mummolaan mutta halusi olla itsekseen). Mutta meidän lapset on aika rauhallisia, sellaisia joista ei tarvi pelätä että mitähän päätöntä ne siellä yksin keksii, ja toisaalta viihtyvät yksikseen.
Mutta ymmärrän että on lapsia joita ei tosiaan tekisi mieli jättää, esim. jos lapsi pelkää tai ahdistuu yksinolosta tai jos hän on niitä jotka pitkästyneenä tekevät kaikenlaista hullua tyyliin naapurimme lapset jotka iltapäivällä olivat tuoneet puhallettavan uima-altaan sisään, täyttäneet sen ja siellä kylpivät olohuoneessa vedet parketille loiskuen :-o
kerran voisin hyvin jättää. Suunnittelisin vain hänelle päivän ohjelman, ja soittaisin välillä tarkistaakseni, että kaikki on hyvin. Sopisin kyllä myös esim. jonkun naapurin kanssa, että hän voi tulla hakemaan apua, jos joku yllättävä hätätilanne tulee.
jotka kerskuu lastensa pärjäämisellä.
Noita on nytkin kuopukseni luokalla (ekalla). Siellä ne itsenäiset palloilee kamat levällään itku kurkussa kouluun, yleensä myöhässä.
Äiti ja isä jättäneet sen superpärjääjän lähtemään yksin kouluun. Joka aamu näitä tulee minua vastaan, kun palaan koululta omaani saattamasta.
Sopisin lapsen kanssa etukäteen vähän päivän ohjelmasta ja säännöistä, laittaisin ruoat valmiiksi jne. Ja soittaisin päivän aikana pari kertaa tsekatakseni että kaikki on hyvin.
Onhan 5 tuntia vähän pitkä aika, mutta äkkiä se menee jos on kivaa tekemistä. Lapsi voisi katsoa vaikka jonkin mieluisan elokuvan - siihen menee jo pari tuntia.
kun vanhemmat on töissä?
Kun nykyään ei kaikki tokaluokkalaisetkaan pääse iltikseen, niin miten te ne iltapäivät sitten järjestätte?
Kavereiden tai sisarusten kanssa ovat pari tuntia.
..kun koulu loppui kahdeltatoista. Ihan ok meni, vaikkei kovin kivaa ollut.
jotka kerskuu lastensa pärjäämisellä.
Noita on nytkin kuopukseni luokalla (ekalla). Siellä ne itsenäiset palloilee kamat levällään itku kurkussa kouluun, yleensä myöhässä.
Äiti ja isä jättäneet sen superpärjääjän lähtemään yksin kouluun. Joka aamu näitä tulee minua vastaan, kun palaan koululta omaani saattamasta.
nämä vanhemmat ei itsekään osaa järjestää asioita lapsen parhaaksi vaan jättävät tämän selviämään asioista joihin kehitystaso ei vielä riitä.
Tuo yksin kotona kännykän ja tietokoneen varassa nyt nippa nappa menee kolmasluokkalaisella, vaikka varmaan päivä tuntuu pitkältä.
Lähettäisin kaverille perjantaina yökylään ja lauantaiksi.