Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyspelko nosti päänsä, korkealle!

Vierailija
19.09.2012 |

En ole pelännyt synnytystä vaan oikeastaan ihan tykännyt synnyttää. Nyt kolmatta kun odotan niin pelko kasvaa koko ajan. Lääkärit toivoi viikolla 35 että pysyisi vielä viikon mahassa. Siitä lähtien olen synnytystä odottanut. Ensin innolla, sitten jännityksellä ja nyt karmealla pelolla. Mitä enemmän menee aikaa niin sitä enemmän pelkään. Miten ihmeessä saan pelon pois ajatuksistani? En enää iltaisin uskalla käydä nukkumaan, koska yöllä se voi alkaa :( Mikä ihme avuksi? Nyt viikkoja 40+4. Vauva arvioitu 4,2 kiloiseksi ja se kokokin pelottaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mahtuuko se hyvin tulemaan vai ei. Kai ne nyt totesivat että mahtuuko vai ei pelkän kokoarvion lisäksi. Nuo arviotkaan ei tosin pidä paikkaansa. Ja kyllä ne 4 kiloisetkin sieltä vielä ihan hyvin tulee jos paikat vaan sopivat.

Vierailija
2/5 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on neljä lasta ja joka kerta olen jännittänyt että jotain menee varmasti nyt pieleen kun viimeksi meni hyvin, mutta hyvin on sujunut kerta kerralta.

Älä suotta jännitä kokoa, on hyvin mahdollista ettei se vaikuta itse synnytykseen. Lapsemme ovat kaikki olleet suurehkoja 3,7-4,4kg. Ensimmäisen jälkeen ei minulle ole tullut mitään vahinkoa synnytyksissä...ei tikin tikkiä. Olen naureskellut, että kyllähän sitä "läskiä" synnyttää, pään koko ja vauvan asento ratkaisevat loppupelissä.

Odottaminen on aina pahinta. Toivottavasti saat pian ihanan palkinnon syliisi. Valtavasti voimia ja hermoja loppuodotukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos vauva on mahassa vielä yli viikon niin voi helposti kasvaa 4,5 kiloiseksi ellei ylikin.

En ole käynyt arviossa. Kävin liikehälytyksessä jossa sitten lääkäri ultrasi. Ei maininnut mitään mahtuvuudesta, ei kyllä edes tutkinut. Sanoi vaan että toivottavasti alkaa syntymään pian kun tuota koko on.

Siis pelkkä koko ei ole pelon aiheeni. Jotenkin nyt kaikki kummittelee mielessä...

AP

Vierailija
4/5 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos vauva on mahassa vielä yli viikon niin voi helposti kasvaa 4,5 kiloiseksi ellei ylikin.

En ole käynyt arviossa. Kävin liikehälytyksessä jossa sitten lääkäri ultrasi. Ei maininnut mitään mahtuvuudesta, ei kyllä edes tutkinut. Sanoi vaan että toivottavasti alkaa syntymään pian kun tuota koko on.

Siis pelkkä koko ei ole pelon aiheeni. Jotenkin nyt kaikki kummittelee mielessä...

AP

Minkä kokoisia ovat aiemmat vauvasi olleet? Ovatko olleet ihan pikkuisia vain?

Itse synnytin 4,2-kiloisen esikoiseni rv 41+2 ja ihan hyvin sujui. Ponnistusvaihe oli melko pitkä, mutta ei mitään imukuppia tms. tarvittu. Minulla oli vauva viikkoa aiemmin ultrattu 4,1-kiloiseksi, joten ei siinä viimeisellä viikolla tullut kasvua kuin 100 grammaa. En usko, että sinullakaan vauva ihan kovin paljon tuosta kasvaa. Myöskin aiemmat synnytykset vaikuttavat siten, että kolmas synnytys voi ihan hyvin olla jopa helpompi kuin edelliset, vaikka vauva on isompi. Ja sellainen tsemppaus vielä, että lääkärit pystyvät yllättävän hyvin arvioimaan mahtumista ihan perus-sisätutkimuksessa! Minultakin oli arvioitu mahtumista, vaikka en edes itse asiaa huomannut. Myöhemmin vain kotiin lähetetyistä papereista luin, mitä lantiosta oli arvioitu.

Vierailija
5/5 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotan kolmatta, tänään 38+5. Ja lähestyvä synnytys pelottaa.

Minua itse asiassa ei niinkään pelota itse synnytys tai siihen liittyvä kipu, vaan se, että jokin menee radikaalisti pieleen ja kuolen. Tässä kirjoitettuna kuulostaa hassulta, mutta asiaa on inhottava ajatella yön pimeinä tunteina :( Tiedän kyllä riskin olevan hyvin pieni, mutta silti se on mahdollista. Edes vauvan menettäminen ei pelota yhtä paljon. Isommat lapset tarvitsevat minua vielä niin paljon, siitä kai tämä pelko juontaa juurensa...