TULIPA PAHA MIELI TYTTÄRENI PUOLESTA :( PÄIVÄKODISSA :(
Tyttäreni melkein 5v. oli saanut uuden ystäväkirjan ja halusi viedä sen päiväkotikaverilleen, että tämä saisi piirtää sinne ja liimata kuvansa.
Tyttäreni leikkii kuulemma joka päivä tuon pojan kanssa, mutta en ole kutsunut poikaa meille eivätkä he ole kutsuneet tyttöäni heille leikkimään, en tunne pojan vanhempia.
Tyttäreni vei sitten ystäväkirjan mukanaan päiväkotiin ja etsi poikaa joka paikasta. Ei löytynyt joten päätimme laittaa kirjan pojan naulakkoon, ehkä tämä oli vessassa. Tyttöni juoksi leikkimään ja olin juuri lähdössä töihin, kun tyttöni juoksee luokseni itkien. Kysyn että mikäs on ja tämä kertoo, että hän löysi pojan ja kertoi hänelle ystäväkirjasta ja poika yritti lyödä tyttöäni. Tyttö juoksi äkkiä karkuun.
Sanoin päiväkodin opettajalle asiasta kun tyttö oli niin surkeana. Hän meni juttelemaan pojan kanssa. Poika ei ole lyönyt ennen eikä yrittänyt, tyttöni mukaan, mutta hän oli kovin pahastunut asiasta. Hän on hyvin herkkä ja tuntuu tosi pahalta hänen puolestaan :( Tyttö juoksi hakemaan ystäväkirjan pojan naulakosta ja toi sen minulle, että vien sen kotiin. Eihän tämä maailmanloppu ole mutta tuntui kurjalta pienen puolesta :( Hänellä ei ole paljon ystäviä.
Kommentit (27)
lyödä" on kovin venyvä käsite.
Sun varmaan kannattaisi kertoa se vanha totuus, että "rakkaudesta se hevonenkin potkii"
Tietyssä vaiheessa pojilla voi olla se "hyi toi tyttö tykkää musta, mutta mä en kyllä tykkää tytöistä" jne.
Ehkä poika otti sen jotenkin, että "kohta se pussaa mua tai jotain, enkä kyllä kirjoita mihinkään tyttöjen prinsessakirjoihin."
Meillä nuo ystäväkirjat ovat tosi suosittuja ja monilla lapsilla on niitä siellä, vaikka ovatkin vasta päiväkodissa.
Mutta ehkä kyseinen poika ei ymmärtänyt mikä se on tai ei tykkää ystäväkirjoista, en tiedä, mutta miksi lyödä.
ap
lyödä" on kovin venyvä käsite.
Sun varmaan kannattaisi kertoa se vanha totuus, että "rakkaudesta se hevonenkin potkii"Tietyssä vaiheessa pojilla voi olla se "hyi toi tyttö tykkää musta, mutta mä en kyllä tykkää tytöistä" jne.
Ehkä poika otti sen jotenkin, että "kohta se pussaa mua tai jotain, enkä kyllä kirjoita mihinkään tyttöjen prinsessakirjoihin."
Hihi, ehkä se on noinkin :) Ystäväkirja on kyllä ihanan neutraali, sopii tytöille ja pojille. Mutta ehkä hänestä tytöt onkin tänään yök.
Kumpa sieltä löytyisi joku kiva tyttö, kenen kanssa tyttöni voisi leikkiä!
ap
Vaikka tietty poikiakin on erilaisia, mutta noin yleisesti pojat eivät ole kiinnostuneita mistään ystäväkirjoista...
voihan olla että pojalla oli vain jotenkin huono hetki silloin. voihan sitä vielä uudelleen kysyä, jos sittenkin haluaisi. Lapsillahan voi mielialat ailahdella. Tuskin nyt yhtäkkiä lakkasi olemasta tyttösi kaveri, jos kerran aina ennen ovat leikkineet kivasti yhdessä.
Ap ei taida oikein ymmärtää poikien maailmaa. Vaikka tietty poikiakin on erilaisia, mutta noin yleisesti pojat eivät ole kiinnostuneita mistään ystäväkirjoista...
Vaikka pojat ovatkin erilaisia, niin onko se syy lyödä lasta, joka ehdottaa ystäväkirjaan raapustamista? Eikö voisi sanoa vaan ei kiitos.
pojat nyt muutenkin kehittyy hitaammin. Odotelkaa rauhassa, niin tyttösi voi viedä kirjan sitten parin vuoden päästä kouluun, niin luokkakaverit kirjoittavat siihen mielellään.