Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä otin tänään ensimmäisen askeleen ja hain meille apua!

Vierailija
18.09.2012 |

Mies on nyt juonut 4 päivää putkeen. Mulla kotona vastasyntynyt ja 2 muuta lasta, ja oon ihan loppu..

Mies oli todella sekasin taas tänään ja suuttui mulle jostakin, mä motkotin ja haukuin miestä. Mies läppäsi mua korvalle ja heitteli kamoja ym. riehui.

Mä soitin poliisit paikalle ja veivät miehen putkaan. Samalla meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus. Päivystäjän kanssa juuri puhuin tilanteesta ja huomenna katsotaan miten asiat etenee..

Lähteekö mies esim. katkolle, ei varmasti saa lopetettua itse. Erotaanko me? En tiedä mitä tapahtuu, mutta olen helpottunut etten enää ole ainakaan yksin asian kanssa..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sun nostaa syyte siitä pahoinpitelystä, koska jos esim. tulee ero, niin miehen alkoholismi on aika rankka juttu, jos sun pitää antaa lapsia sinne hoitoon. Kaikki viralliset todisteet miehen toimista on sulle tarpeen.

Onko sulla itselläsi mahdollista soittaa perheterapiaan? Voisit päästä kriisipalaveriin. Itse soitin pari vuotta sitten, kun meillä oli tosi vaikeeta. Meillä päättyi eroon miehen ongelmien vuoksi (mm. hallitsemattomat raivokohtaukset pikkuasioista), minusta tosi viisas ratkaisu, vaikka silloin en sitä nähnyt. Perheterapiassa aloin nähdä tilannetta selkeämmin.

Vierailija
2/37 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halun raitistua tulee tulla omasta itsestään. Ei auta, että vaimo haluaa.

Muista, että alkoholismi on sairaus. Ei ole kenenkään oma valinta juoda perhettään, vaan syyt juomiseen ovat jotain sellaista, mitä raitis ei voi ymmärtää. Älä silti sairastu säälistä: se ei auta etkä säälillä saa miestäsi raittiiksi.

Jos mies ei pysty raittiiksi, on sinulle ainoa mahdollisuus ottaa ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole oikein ystäviä, joille puhua, mä voisin olla sun ystävä. Oon itekin menneisyydessä käynyt samanlaisia asioita läpi ja niistä on selvitty voittajina. Perheemme on ehjä ja onnellinen nykyisin. (tosin meillä ei silloin vielä ollut lapsia kun nämä vaikeudet olivat) Mutta pointti on se että ihminen voi muutua, jos haluaa.

Vierailija
4/37 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies käyttää isyysvapaansa juomiseen :(

Katsele kuitenkin valmiiksi jotain turvakodin sijaintia tms ja vähän tavaroita kassiin valmiiksi. Nythän se mies on varmaan jo sieltä putkasta päässyt... Mutta kaverillani oli se tilanne, että kun mies tuli putkasta niin veti sitten turpaan senkin edestä. Jos lyö kerran niin... noh, se jää nähtäväksi teillä.

paljon voimia!

Vierailija
5/37 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies kotiutui putkasta ja oli rauhallinen ja ymmärsi tekonsa ja sen että juominen on loputtava.

Meistä oli tehty lastensuojeluilmoitus ja ennen miehen koitutumista meille tehtiin kotikäynti jossa sossut totesi, että on parempi että mä ja muksut lähdetään pariksi päiväksi turvakotiin koska miehellä on varmasti kamala krapula.

Mies ei halua lähteä katkolle vaan yrittää avopuolen tukitoimin katkoa.

Kaikki näyttää tällä hetkellä ihan positiiviselta, odotellaan noita palaverijuttuja ja sitä koska päästään kotiin.

Lapset voi hyvin ja ap itse voi ihan ookoo :)

En usko että olemme ainoa perhe jossa ongelmia, emmekä ainoa perhe joka tästä selviää :)

Pääasia on että jokainen meistä saa nyt ulkopuolista tukea ja apua.

Lastensuojelun kanssa meillä on avoimet välit eikä se mikään pelottava mörkö ole.. Kerroin heille näistä kauhujurtuista mitä täälläkin liikkuu että varo vaan lapset otetaan sinulta väkisin pois jne. jne..

Juu ei meiltä olla ainakaan lapsia pois ottamassa ...

Aurinkoista syksypäivää kaikille

Vierailija
6/37 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne kuulostaa nyt hyvältä! Tsemppiä ja hyvää jatkoa!

Vierailija
7/37 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menevät huostaan jos mies saa palata kotiin. Joudut siis valitsemaan.

Ei se noin mene. Joka viidennessä perheessä käytetään liikaa alkoholia ja heitellään kamoja. Onko joko viidennen perheen lapset huostassa?

Vierailija
8/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut siitä ja voimia ponnisteluun parempaa elämää kohti. Sinussa on voimaa!

Vierailija
9/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka homma. Teit hienon teon itsesi, lastesi ja miehesi eteen- vaikka mies ei sitä tajuaisikaan. Varmaan on tulevat ajat tiukkoja, mutta voimia sulle. Suunta on lopulta ylöspäin nyt kun sulla on viranomaisiin kontaktit..

*voimia*

Vierailija
10/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat apua perheellesi.

Vierailija
11/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja vaativin askel on nyt otettu. Pysy vahvana niin saat asiat kyllä järjestymään!

Vierailija
12/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota takaisin ennen kuin on selvinpäin ja laita suhteen jatkumisen ehdoksi nollatoleranssi.

Vierailija
13/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti sulla joku ystävä jolle voit puhua? Siitä saa voimaa ja helpotusta.

Vierailija
14/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sellaiseen auttavaan puhelimeen ja helpotti kyllä puhua..

Itkettää, ahdistaa mutta kuitenkin helpottaa.

tulevaisuus pelottaa...

-ap-

Vierailija
15/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat tarvitsemaasi tukea joko tukiverkoltasi tai viranomaisilta.

Vierailija
16/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mennyt? Nyt ei kyllä säälitä yhtään, olet paska äiti kun annat lastesi kärsiä. Häpeä!

Vierailija
17/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mennyt? Nyt ei kyllä säälitä yhtään, olet paska äiti kun annat lastesi kärsiä. Häpeä!

Vierailija
18/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se mies menee, jos ei ole mitään paikkaa?

Se kotihan on myös sen miehen koti.

Nyt sait vain perheesi sossujen suurennuslasin alle ja he painostavat sua muuttamaan. Mihin siis itse menet lapsines?

Ainut paikka on turvakoti, toinen vaihtoehto on että sossut katsoo lasten elämän vaarantuneeksi ja ottavat heidät huostaan.

Vierailija
19/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sait vain perheesi sossujen suurennuslasin alle ja he painostavat sua muuttamaan. Mihin siis itse menet lapsines?

Ainut paikka on turvakoti, toinen vaihtoehto on että sossut katsoo lasten elämän vaarantuneeksi ja ottavat heidät huostaan.

Kaipa se mies saa kotonaan olla, jos on ihmisiksi. Tavaroiden heittely, juopottelu ja vaimon läpsiminen sii ei käy.

Vierailija
20/37 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko muuttakoon vaikka sillan alle asumaan. Nyt on tärkeintä, että tilanne rauhoittuu. Tsemppiä ja jaksamista ap:lle! varmasti lasten ja itsesi kannalta paras ratkaisu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi