Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokalaskun saa pieneksi ostamalla "huonoa ruokaa"

Vierailija
18.09.2012 |

Tämän huomasin kun yritin kuumeisesti säästää ruokakaupassa. Kalapuikot on halvempia kuin oikea kala, kinkkusuikaleet ja mössömakkara edullista, koipireidet halvempia kuin filee...

pakko alkaa karsia "tasoa" ruoassa kun hinnat vaan nousee ja nousee.

esim. kananmunien hinta on noussut 50% vuoden aikana. Mehu tulee halvemmaksi kuin maito...

ja perhana mä olen keskituloinen ihminen tienaan 1900e/kk ja maksan täydet hoitomaksut jne. Mikä järki tässä on? mielekäs työ tietysti mutta ei silläkään elä. :(

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ruokaa lähdin kaupasta ostamaan tietyllä summalla, kodinhoidontuella kun eletään. Kyllä ällötti syödä muusia ja lihapullakastiketta (atrian lihapullat). Onneksi torstaina tulee miehelle tili, niin voi pikkusen ostaa vähän kalliimpaa ruokaa, eli paistijauhelihaa ja lohta..

Vierailija
2/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän huomasin kun yritin kuumeisesti säästää ruokakaupassa. Kalapuikot on halvempia kuin oikea kala, kinkkusuikaleet ja mössömakkara edullista, koipireidet halvempia kuin filee...

pakko alkaa karsia "tasoa" ruoassa kun hinnat vaan nousee ja nousee.

esim. kananmunien hinta on noussut 50% vuoden aikana. Mehu tulee halvemmaksi kuin maito...

ja perhana mä olen keskituloinen ihminen tienaan 1900e/kk ja maksan täydet hoitomaksut jne. Mikä järki tässä on? mielekäs työ tietysti mutta ei silläkään elä. :(

Tietenkin kalapuikot ovat halvempia kuin oikea kala, koska niistä on suuri osa korppujauhoja. Jos haluat sellaista syöttää perheellesi, voithan ostaa oikeata kalaa ja laittaa sitä annokseen vain vähän ja läjän korppujauhoja viereen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kuukaudessa ostan sitä parempaa ruokaa kohtuu reilusti, mutta sitten mennään pskaruuilla loppukuukausi ennen seuraavaa liksaa :(

Vierailija
4/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ruokaa lähdin kaupasta ostamaan tietyllä summalla, kodinhoidontuella kun eletään. Kyllä ällötti syödä muusia ja lihapullakastiketta (atrian lihapullat). Onneksi torstaina tulee miehelle tili, niin voi pikkusen ostaa vähän kalliimpaa ruokaa, eli paistijauhelihaa ja lohta..

Opettele tekemään ruokaa niin ei tarvitse syödä pahaa eikä kallista ruokaa.

Lihapullat ja muusin olisit tehnyt alusta loppuun itse halvemmalla kuin valmiiksi ostamasi.

Vierailija
5/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken itse ja isot kauppaketjut kierrän kaukaa.

Tilamaito on 50 senttiä litra, luomumunat suoraan tilalta 16 senttiä kappale, perunat ja muut juurekset 40 senttiä kilo jne.

Puhumattakaan muista, ihan ilmaisista ihanista ja terveellisistä raaka-aineista (marjat, omenat, sienet).

Vierailija
6/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tekemään ruokaa niin ei tarvitse syödä pahaa eikä kallista ruokaa. Lihapullat ja muusin olisit tehnyt alusta loppuun itse halvemmalla kuin valmiiksi ostamasi.

Kaupan lihapullat tulevat halvemmaksi kuin itse tehdyt. Ihan vain ot.

Itse en ko. pulliin koske. Mutta tarjoilussa käytän joskus esim. lastenjuhlissa coctailtikuissa.

Vierailija
7/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostosten kanssa, kun on edullisemmat versiot. Omasta ruuastani koitan karsia eniten, eli työpäivän aikaan syön puuron tai nuudelipaketin. En raaski ostaa noin 4 euron ateriaa. Sitä on pakko jostain karsia.

Vierailija
8/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken itse ja isot kauppaketjut kierrän kaukaa. Tilamaito on 50 senttiä litra, luomumunat suoraan tilalta 16 senttiä kappale, perunat ja muut juurekset 40 senttiä kilo jne. Puhumattakaan muista, ihan ilmaisista ihanista ja terveellisistä raaka-aineista (marjat, omenat, sienet).

Vierailija
9/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sikanauta-jauhelihaa 2e ja 2kg kaalia joka maksoi euron.

Tuossa helposti parin päivän ruoka vähintään

Vierailija
10/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken itse ja isot kauppaketjut kierrän kaukaa. Tilamaito on 50 senttiä litra, luomumunat suoraan tilalta 16 senttiä kappale, perunat ja muut juurekset 40 senttiä kilo jne. Puhumattakaan muista, ihan ilmaisista ihanista ja terveellisistä raaka-aineista (marjat, omenat, sienet).

mutta minä olen säilönyt niitä koko vuodeksi. Kokonaisia marjoja, mehuja, hilloja, hyydykkeitä, piirakkaa, ja mm. kuivattuna (omenat ja sienet)

Vierailija
11/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset sais vähentää sitä lihan ämppäämistä.

Vierailija
12/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostosten kanssa, kun on edullisemmat versiot. Omasta ruuastani koitan karsia eniten, eli työpäivän aikaan syön puuron tai nuudelipaketin. En raaski ostaa noin 4 euron ateriaa. Sitä on pakko jostain karsia.

raaski vai ei ole varaa? Iso ero.

Syö kunnolla vaan jos voit, jossain nuudeleissa ei ole mitään ravintoa, sinä sairastut, ja se vasta maksaakin!

Vierailija
13/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut saman, tarkkana saa kyllä olla jos haluaa edullisesti löytää terveellistä syötävää! Einekset tulevat monesti halvemmaksi. Mutta tein minä juuri esimerkiksi kasvissosekeittoa, jonka aineksiin meni noin 2 euroa ja siitä syön kuusi päivää. Joten kyllä sitä edullisesti voi tervellistäkin tehdä.

Vierailija
14/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap.

Olen tehnyt saman huomion jo monta vuotta sitten. Lasten ollessa pienempiä sain ostettua pienemmällä palkallani hyvää ja laadukasta ruokaa ja raha riitti aina. Lisäksi rahaa jäi pakollisten vaatteiden ostoon jne ja palkka riitti seuraavaan palkkapäivään hyvin.

Nykyisin, vaikka palkka on hiukan korkeampi kuin tuolloin, jo perustarvikkeiden ostaminen saa kauppalaskun järkyttävän suureksi ja joudun tosiaan miettimäämn mitä sieltä kärryynsä ostaa. Kalaa en raaski ostaa kuin harvoin ja paremmat lihat jää auttamatta hyllyyn. Rahat on aina lopussa ennen seuraavaa palkkapäivää ja sitä vaatettakin pitäisi välillä ostaa. Elämä on ihan eri tavalla kituuttamista kuin vielä 6-8 vuotta sitten. Mitenkään tuhlaavaisemmin emme todellakaan elä, päinvastoin. :/

Vierailija
15/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollako oikein pari päivää elät? Mites lisukkeet, leipä, juotavat, jos ei satu kaapista löytymään?

Vierailija
16/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset nyt ei paljoa maksa. Suomalaiset sais vähentää sitä lihan ämppäämistä.

jos ei sitten koko ajan järsi pelkkää lanttua ja muita juureksia.

Meidän ruokalasku on aika järkky juuri syystä että syömme erittäin paljon kasviksia.

Vierailija
17/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut saman, tarkkana saa kyllä olla jos haluaa edullisesti löytää terveellistä syötävää! Einekset tulevat monesti halvemmaksi. Mutta tein minä juuri esimerkiksi kasvissosekeittoa, jonka aineksiin meni noin 2 euroa ja siitä syön kuusi päivää. Joten kyllä sitä edullisesti voi tervellistäkin tehdä.

sait kahdella egellä ja paljonko?

Vierailija
18/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja broilerin rintapaloja meinasin ostaa mutta jäi ostamatta kun 3 palaa olis ollut 10 euroa. Ostin vaan sitten koipia. Ja kurkkukin on älyttömän kallista. Yksi ohut ruippana kurkku maksaa melkein 2 euroa.

Vierailija
19/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrata rinta- tai muihin paloihin. kannattaa ostaa rintaleikkeitä, saa lihaa ilman luuta.

Vierailija
20/71 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sait kahdella egellä ja paljonko?

Ei kai sitä kuutta päivää pelkällä kasviskeitolla vedetä? Kai säkin edes lapsille, jos niitä on, jotain muutakin tarjoat ja sekin maksaa jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä