Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentu kotiin 8 vai 10 viikkoisena kun loma alkaa vasta pennun kymmenennen viikon tultua täyteen.

Vierailija
18.09.2012 |

Kumpi ajankohta on parempi? Jos otan pennun jo kahdeksanviikkoisena, se joutuu heti (viikonlopun jälkeen) olemaan yksin kuusi tuntia päivässä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti et nyt sitten puhu viikon lomasta...

Vierailija
2/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti et nyt sitten puhu viikon lomasta...

Monet oppaat sanovat että parempi totuttaa heti rutiineihin. Ja ensimmäinen kuukausi järjestyisi maksimissaan kuuden tunnin yksinololla, jatkossa päivät kyllä pitenevät kahdeksaan tuntiin..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan itse pientä rotua ja minusta hieman myöhäisempi luovutus on kokemukseni mukaan kaikille osapuolille helpompi. MUTTA oletko varma että kasvattaja on valmis pitämään edes pentua 10-viikkoiseksi, kaikki ei halua niin tehdä?

Molemmat ajankohdat sinänsä ok, kyllä pentu pystyy hyvin olemaan 6 tuntia päivässä heti yksin, mutta ei toisaalta siitä mitään haittaakaan ole toki jos sen kanssa ollaan ensin lomalla kotona. Kumpanakaan ajankohtana ottamalla ette tee mitään tuhoa pennulle ettekä suhteellenne tai jatkon sujumiselle.

Vierailija
4/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuden tunnin päivä on pitkä pennulle, saati nyt sitten kahdeksan tunnin.

2

Vierailija
5/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pentu tosiaan ehtii tottua rutiineihin eikä totu siihen, että joku on koko ajan kotona. Muuten aika varmasti tuhoaa paikkoja ja jää huutamaan kun jää yksin.

Vierailija
6/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rutiineja voi alkaa lomalla opettelemaan. Eka päivänä olet 15 minuutia pois ja silleen. Meillä ainakin on mennyt jokaisen koiran kanssa vajaa viikko että ovat oppineet nukkumaan yöt rauhassa ja itkemättä. Sisäsiistiksi opetteleminen ei oikein onnistu jos heti olet pois pitkiä päiviä.

Vierailija
7/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuden tunnin päivä on pitkä pennulle, saati nyt sitten kahdeksan tunnin.

Ihan hyvin pärjäävät, nukkuvat suurimman osan aikaa. Itse asiassa pieni pentu usein tottuu paremmin kuin vähän isompi, luovutusikäinen vielä aika äkkiä "alistuu kohtaloonsa", että ei tässä mikään auta, parasta käydä vaan nukkumaan.

Että pentu tosiaan ehtii tottua rutiineihin eikä totu siihen, että joku on koko ajan kotona. Muuten aika varmasti tuhoaa paikkoja ja jää huutamaan kun jää yksin.

Eipä yleensä näinkään. Se tuhoaminen ja huutaminen johtuu aika paljon pennun luonteesta, useimmat eivät tuhoa ja huuda koskaan, tekipä miten vaan. Jotkut yksilöt taas on sellaiselle herkkiä ja niitä voi joutua asteittain totuttamaan yksinoloon, varsinkin jos se totutus tapahtuu vähän vanhempana (ihan pieni usein ei kerta kaikkiaan jaksa kovin sisukkaasti huutaa ja riehua vaan usein jo vartissa rauhoittuu nukkumaan).

rutiineja voi alkaa lomalla opettelemaan. Eka päivänä olet 15 minuutia pois ja silleen. Meillä ainakin on mennyt jokaisen koiran kanssa vajaa viikko että ovat oppineet nukkumaan yöt rauhassa ja itkemättä. Sisäsiistiksi opetteleminen ei oikein onnistu jos heti olet pois pitkiä päiviä.

Useimpien pentujen kanssa ei tarvi opetella rutiineja noin, vaan voi heti jättää yksin ja sillä selvä. Itse olen aina heti jättänyt 9 tunniksi, töissä on normaalisti käytävä oli pentu tai ei. Yhtään tuhoajaa tai eroahdistuksista tai perään huutajaa en ole omistanut eläissäni. Mutta toki jos ongelmia tulee, asteittain totuttamiseen pitää sitten ryhtyä.

Tuo sisäsiistiksi opettaminen - harvalla sitä on mahdollisuutta jos ei ole kotiäiti tms muutenkaan ihan pientä sisäsiistiksi opettaa koska ei millään pysty olemaan kotona pissattamassa niin usein kun pennun täytyisi päästä. Silloin on parempi suosiolla opettaa papereille, ja pitää jossain kotona papereita joille saa päästää, kunnes pentu pystyy pidättämään koko työpäivän. Mä olen yleensä poistanut paperit (joilla en vuoraa koko taloa vaan lähinnä kylppärissä on) kun pentu on 4-5 kk ja sitten on pystynyt pidättämään koko työpäivän. Mitään ongelmia ei ole ollut papereilta pois oppimisessa.