Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertokaa tähän urbaanilegendoja!

Vierailija
30.06.2015 |

Esim. Narkkari kuori pois ihonsa, kun luuli olevansa appelssiini! :D ja älkääkä tulko marisemaan, että mene demiin näitä pistää. Mä en jaksa tehä sinne käyttäjätunnusta

Kommentit (425)

Vierailija
381/425 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologin ovelle tuli itkien kaksi naapurin lasta jotka kertoivat, että sillä aikaa kun äiti ja isä olivat ulkona, heidän hamsterinsa oli saanut jonkun kohtauksen ja makasi nyt häkissään elottomana. Että voisiko lääkäri tulla katsomaan mitä on tehtävissä. Patologi yritti selittää ettei hän ole lääkäri eikä varsinkaan eläinlääkäri mutta lasten itkuiset silmät saivat hänet miettimään, että kai sitä nyt sitten pitää mennä katsomaan ja yrittää jotenkin lohduttaa lapsia. Patologi sitten meni naapuriin jossa iso tanskandoggi istui nurkassa ja tuijotti kiinteästi hamsterin häkkiä jossa tosiaan makasi hamsteri elottomana. Patologi otti hamsterin käteensä ja oli tutkivinaan sitä. Silloin kuitenkin hamsteri virkosikin ja iski hampaansa patologin sormeen. Tästä säikähtäneenä patologi ravisti kättään ja hamsterin hampaat irtisivat sormesta ja hamsteri lensi kaaressa huoneen toiselle puolelle jossa tanskandoggi nappasi sen lennosta kiinni suuhunsa. Lapset väänsivät itkua entistä kovemmin.

Vierailija
382/425 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista rottakuninkaista sen verran, että niitä syntyy sillälailla että joku psykopaatti liimaa tai sitoo rottia kiinni toisiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/425 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomasotabalcu

Vierailija
384/425 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖÖÖÖÖÖÖ

Vierailija
385/425 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla käytetään uima-altaissa kemikaalia, joka värjää virtsan värikkääksi. Urbaanilegenda kyseessä, mikäs muukaan: https://en.wikipedia.org/wiki/Urine-indicator_dye

Hauskana yksityiskohtana myös yksi kemisti on mennyt lankaan ja luullut tuota todeksi: http://www.voice.fi/ilmiot/miksi-virtsanvarjaysainetta-ei-kayteta-suomen-uimahalleissa-asiantuntija-vastaa/8/59912

Vierailija
386/425 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 21:16"]

Nainen varasti kaupasta pakastekanan ja salakuljetti sen hattunsa sisällä pois. Sai sitten kauhean päänsäryn ja meni lekuriin. Lääkäri sanoi, että kuolette kahden tunnin kuluessa, sillä aivonne jäätyvät.

[/quote]Se oli itse asiassa mustalaismies, joka piilotti pakastekanan karvahattuunsa. Lääkärille ei mennyt, kuoli. 

[/quote]

Minä taas olen kuullut version, jossa kaksi romanimiestä menee kauppaan ja toinen yrittää nyysiä pakastekanan laittamalla sen hattuunsa.

Kassoilla kylmyys alkaa kuitenkin käydä ylivoimaiseksi, ja tämä kanapää pyörtyy. Pakastekana luonnollisesti valahtaa ulos hatusta.

Toinen mustalaismies yrittää kuumeisesti keksiä, miten päästäisiin tilanteesta ilman vartijoita (asiakkaat ja myyjät tuijottavat) ja huutaa "Kuka helvetti heitti meijän Raineria pakastekanalla?!".

Vierailija
387/425 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosi vanhassa talossa on ullakolla pienenpieni huone, sieltä ei saa ottaa _MITÄÄN_ pois, tai huoneessa olleiden tavaroiden todennänköisesti jo kuollut omistaja vihastuu asiasta ja alkaa kummitella.

Itsellä kävi näin, äiti etsi hengareita ja minä neropattina otin ne sieltä toisesta ullakkohuoneesta. Äitille vein ja se sitten vastasi että katsotaan myöhemmin. Jätin ne sitten sinne yläkerran huoneen oven viereen, joka oli säpissä. Aamulla äiti laittoi hengarit takaisin, lukitsi ne ovet ja kielsi _PAINOKKAASTI_ avaamasta ovia. Minä ja siskoni olimme havainneet, että vaikka olisi patterit ollu päällä, niin ovien vieressä n. 30 cm etäisyydellä oli kylmää ilmaa. Koirat ei koskaan, _EI KOSKAAN_ tullu yläkertaan ilman äitiä ja ei viihtyny kauaa. Itseä ja siskoakin pelotti siellä ylhäällä. Jos toinen koirista olisi joskus nukahtanut yläkerran sängylle, niin pian se jolkotteli alas äidin viereen, jolloin alkoi ylhäältä kuulua vanhuksen töppöaskelia. Kun askeleet alkoi kuulua, äiti kuuli ne jolloin koiratkin höristi korviaan. Itse en kuullut noita askelia koskaan, en koskaan. Aina melkein joka yö samaa reittiä. Aika creepyä, eikö? Liekö sattumaa sekään, että minä ja ystäväni olimme illalla kesällä lenkillä polulla, noin 30 metrin päässä metsässä näkyi nainen, jolla oli valkoinen mekko ja mustat hiukset. Nainen huitoi käsillään edestakaisin. Katsoimme sekunnin ajan toisiamme ja tässä ajassa nainen oli kadonnut. Juoksimme paniikin vallassa äitini luo, lähdimme porukalla katsomaan ja kyllä se uskoi, kertoi että olimme todella mahdollisesti nähneet hengen.

Ei tarvitse uskoa jos ei usko, pääasia että itse tiedän mitä on tapahtunut.

Tapahtumista vuosi aikaa.

Vierailija
388/425 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vertaimevä hämähäkki. Tiukassa on tuo uskomus.

Vierailija
389/425 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 18:48"]

Tämän voitte kertoa huomenna töissä omana kokemuksena:

Minä ostin kerran hyvin seulottua kukkamultaa (ainakin piti olla parasta laatua). Mullasta löytyi kiväärin luoti - nallikin oli vielä ehjä! Kysäisin tuottajalta, oliko heillä tarkoitus räjäyttää kukkani uuteen loistoon  Sain todella runsaat korvaukset puhelinsoiton ja kirjeen kera tuottajalta. Selitys oli, että tuo alue, josta multa otetaan, on ollut joskus ampumaratana (harjoittelualueena) ja siellä on sittemmin kielletty ammuskelu.

Jaa sitten tulee se nolo hetki, kun joku rykäisee ja sanoo pienellä äänellä "Minäkin luin tuon eilen vauva-palstalta".

Kuka tunnustaa työpaikan kahvipöydässä lukevansa vauvapalstaa? :D

Vierailija
390/425 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran naureskelin kun eräissä juhlissa pöytäseurueessani porukka kertoi näitä ihan tosissaan. :D yksi tarina tuli vastaan, jota en ole kuullut aiemmin, onko joku kuullut tämän vai voiko olla tosi?

.

Mies myi äitivainaansa mummonmökkiä, joka sijaitsi pellon vierellä. Ukko halusi tietysti saada mökistä mahdollisen hyvän hinnan. Talvella mies toi veneen pellon laitaan joten näytti että mökki olisikin sijainnut järven rannassa, eikä pellon. Eräs saksalainen osti mökin kuvien perusteella ja yllätys oli aikamoinen kun mökin pihassa olikin peltoa, jonka rajalla nökötti vene:-)

Olen kuullut tämän mutta ostaja oli joku joka ei ollut talvea/lunta koskaan nähnyt, ei saksalainen.

Vierailija
391/425 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beatlesin Paul McCartney kuoli vuonna 1966 auto-onnettomuudessa ja hänet korvattiin sen jälkeen samannäköisellä ja samalta kuulostavalla miehellä. Useissa kappaleissa ja levyjen kansissa sanotaan olevan piilotettuja viittauksia tähän.

Itse uskon että tämä on ihan mahdollista, kun katsoo kuvia eri ajoilta ja vertaa. Kannattaa googlettaa.

Vierailija
392/425 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei olo urbaanilegenda vaan kyllä ihan tosi tarina... Olin kotibileissä, vieraita oli ihan kiva määrä ja meno oli hyvä. Alkuyöstä seuraan liittyi nuori mies, joka tunnettiin jo melkoisena sienten popsijana, päihtymistarkoituksena. Kyseinen mies sai sitten hienon päähänpiston ja söi pihan nurkalta myrkkysientä, olisikohan olkut seitikkiä tai vastaavaa... Ambulanssi tietenkin jouduttiin soittamaan, mutta lanssia odotellessa joutui juhlaväki pitämään miestä aloillaan ja estämään, ettei olisi taltalla ja vasaralla amputoinut omaa munaansa irti. Houri ihan sekoja kunnes alkoi oksentamaan. Onneksi lanssi tuli lopulta paikalle. Oli hauskat juhlat joo... Terkkuja tutuille juhlijoille! :)

Tää oli aika hyvä, uppoaa varmaan suurimmalle osalle. Harva taitaa tietää, että sienimyrkytyksen oireet (ainakin seitikki & valkokärpässieni) ei aiheuta hallusinaatioita ja yleensäkin myrkytysoireet tulee keskimäärin 12 tuntia (seitikissä paljon pidempi) sienen syömisestä. Eli teillä tais olla aika pitkät bileet ;) 

Vierailija
393/425 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin hikisiin kainaloihin kun pistää foliota voi saada pienen sähköiskun, joka kumminkin riittä tappamaan.

Vierailija
394/425 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran naureskelin kun eräissä juhlissa pöytäseurueessani porukka kertoi näitä ihan tosissaan. :D yksi tarina tuli vastaan, jota en ole kuullut aiemmin, onko joku kuullut tämän vai voiko olla tosi?

.

Mies myi äitivainaansa mummonmökkiä, joka sijaitsi pellon vierellä. Ukko halusi tietysti saada mökistä mahdollisen hyvän hinnan. Talvella mies toi veneen pellon laitaan joten näytti että mökki olisikin sijainnut järven rannassa, eikä pellon. Eräs saksalainen osti mökin kuvien perusteella ja yllätys oli aikamoinen kun mökin pihassa olikin peltoa, jonka rajalla nökötti vene:-)

Olen kuullut tämän mutta ostaja oli joku joka ei ollut talvea/lunta koskaan nähnyt, ei saksalainen.

Kuulitko tämän multa? Itse kuulin sen isältäni ja otin tosissaan :D T. M

Vierailija
395/425 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aikaa sitten sattui parikin noloa tapausta meidän Nico-Petterin kanssa kaupassa. Nico-Petteri ei osaa sanoa R-kirjainta. Mentiin kauppaan ja tapansa mukaan N-P haluaa ottaa pikkukärrit. N-P kailotti kaupassa kovaan ääneen, että "minä haluan ottaa pikku kännit!!" Voitte uskoa että hävetti!

Lisäksi ollaan Nico-Petterin kanssa sovittu, että ääneen ei jäädä ihmettelemään mitään ihmisten ulkoisia ominaisuuksia tms, vaan niistä voidaan puhua kotona. Mentiin sitten Cittariin ja siellä oli mies, jolla oli huomattavan kookas nenä. N-P katseli miestä vähän aikaa ja kajautti sitten, että "äiti, tuosta nenästä puhutaan kyllä sitten kotona!"

Uh, mistä näitä noloja tilanteita oikein riittää?

hei, tunnetaanko? toi nenäjuttu nimittäin on ihan oikeasti sattunu mun siskontytölle :D :D :D

Vierailija
396/425 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt sitten urbaanilegenda, mutta laulaja Avril Lavigne kuoli vuonna 2003 ja hänet korvattiin kaksoisolennolla. Toisen jutun mukaan syytön mies istuu vankilassa John Lennonin murhasta, oikea murhaaja oli kirjailija Stephen King.

Vierailija
397/425 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytinmurtajia katsellessa olen törmännyt moneenkin. Osa on jo täällä, mutta tässä muutama:

- Amerikan sisällissodan aikaan sotilasta oli ammuttu niin, että ammus meni hänen perhekalleuksiensa läpi ja osui takana olleeseen neitoon, joka tuli raskaaksi. (Vaikka osuma itse on mahdollinen, olisi geneettinen materiaali tuhoutunut ennen neidon kohtua.)

- Nitrolaastari räjähtää, jos sitä ei oteta pois potilasta defibriloitaessa. (Eikä räjähdä, tiimi testasi, tosin clear-huuto ennen deffan käyttöä on aiheellinen, sähkö voi jopa tappaa kosketuksissa potilaaseen olleen.)

- Jos auto uppoaa, siitä on mahdoton paeta. (Jos ei kokonaan ole upoksissa, ehtii hyvin, samoin jos odottaa että auto täyttyy vedellä, niin oven saa auki, vedenpaine ei pidä sitä enää kiinni.)

- Länkkäreissä nähty: ammuttu lentää pari metriä taaksepäin. (Eipäs lennä, Newtonin kolmas (voiman ja vastavoiman) laki pätee. Toki eri asia jos ammutaan singolla...)

- Pudotettu jäinen kalkkuna murtaa varpaat/lemmikin selän. (Jep. Testasivat oikeilla luilla ja ballistisella geelillä, ei oikeilla eläimillä.)

- Automaattinen nopeusvalvontakamera ei saa kuvaa, jos ajaa riittävän lujaa. (Toki, kunhan auton nopeus mitataan macheissa, normiautoilla edes parisataa kilsaa tunnissa ei riittänyt.)

- Voro pääsee vahtikoiran ohi pihvin kanssa. (Ei oikeastaan, lähellä oli. Kiimassa olevan tyttökoiran virtsa toimi.)

- Koiran hajuaistia voi harhauttaa kahvilla tai kulkemalla veden yli. (Ei ja ei. Tosin ekan tietää tulliohjelmien katsojat potaskaksi muutenkin.)

- Autoon kuoli ihminen, mätäni pari kuukautta ennen kuin löydettiin. Autoa ei pystytty myymään hajun takia. (Testasivat ihmisvastineilla aka sioilla. Sisustus ja osa elektroniikasta tuhoutui täysin. Edes ammattimaisin välinein suoritettu siivous ei saanut hajua pois. Yrittivät sitten myydä, useimmat ostajaehdokkaat kieltäytyivät hajun takia, yksi osti sen sitten varaosiksi.)

- Muropaketin pahvissa on enemmän ravintoaineita kuin muroissa. (Labratestein tutkivat ja murot olivat ravinteikkaampia, lisäksi paketissa oli myrkyllisiä aineita (kuten muste).)

- Sementtikuskilla oli unohtunut sementit autoon, ja nehän kuivui. Sai kaveriltaan dynamiittia, jolla räjäytti sementin irti. (Juu ja ei, ohuen kerroksen saivat irti puolellatoista dynamiittipötköllä, mutta tarinan mukaisessa tapauksessa (ei vain kerros auton säiliön sisällä vaan puolet säiliöstä täynnä) se ei riittänyt, joten huvin vuoksi posauttivat auton melkein 400kg:lla ANFOa. Räjähdys oli lievemmin sanoen valtava, seurasivat sitä mailin (1,6km) päästä. Ei jäänyt jäljelle sementtiä, muttei kyllä autoakaan :D)

Tossa muutama :)

Vierailija
398/425 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ikävä kyllä ole kaupunkitarina. Tämä palsta oli ennen oikeasti hyvä. Sai neuvoja ja tukea, sekä viihdettä. Nyt palstan ovat vallanneet kiusaajat, saarnaajat (sekä uskonto että ruokavalio), ilkeilijät, trollit, rasistit (jotka haukkuu suva*kihuo*iksi kaikkia jotka ovat eri mieltä heidän kanssaan), pepou-sekoilijat ja naisvihaajat (ja lompakkolois- ja *uorulihuutelijat). Jopa Suoli24 on asiallisempi kuin tämä. Jo kiusaamisen sallimisesta on syytä tehdä sanomalle valitus.

Vierailija
399/425 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari tunnettua:

1. Radion Markus-setä (1950-luvulla) luuli, että lähetys oli jo loppunut, ja tokaisi: "Nyt Markus-setä painuu paskalle!"

2. Televisiossa oli kahvimainos, jossa esiintyi kaksi mummoa. Mainostekstinä oli "Päätä päiväsi Kulta Katriinaan". (Tätäkin on kerrottu jo 1950-luvusta lähtien. Kahvimerkin nimi vain on muuttunut, ja alun perin mainoksen väitettiin olleen sanomalehdessä.)

Mummo kertoi tuon ensimmäisen minulle joskus useita vuosia sitten :D

Vierailija
400/425 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”

Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.

Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän