Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko lihamakaroonilaatikollasi

Vierailija
17.09.2012 |

Osaatko tehdä lihamakaroonilaatikosta niin hyvää että voisit osallistua Paras Lihamakaroonilaatikko -kilpailuun?

Voisitko voittaa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisin varma voittaja.

Vierailija
2/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten en tee sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyllä toisaalta ihmiset siitä on tykänneet kun olen tarjonnut kovastikin. Minä kun laitan makaronilaatikkoon mm tomaatteja, pecorinojuustoa ja mausteeksi kanelia.

Vierailija
4/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole terveellistä. Joten en tee sitä.

mitä osaat tehdä tosi hyvin?

Vierailija
5/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyllä toisaalta ihmiset siitä on tykänneet kun olen tarjonnut kovastikin. Minä kun laitan makaronilaatikkoon mm tomaatteja, pecorinojuustoa ja mausteeksi kanelia.

Varsinkin toi kaneli.

Vierailija
6/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen mielestä kyllä mun tekemä makaronilaatikko on kaikkein parasta, ihme kyllä...

Vierailija
7/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessämme muut haluavat lihamakaronilaatikon erittäin perinteisen ja mitäänsanomattoman makuisena. Minusta se on ihan kamalaa. Mausteina tasan suola, mustapippuri ja sipuli. Juustoakaan ei saa olla tai mitään muuta ekstraa. Yöks.

Vierailija
8/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 g nauta-sikajauhelihaa

2-3 sipulia silppua

4 kypsää tomaattia raasteena tai lohkoina

Kanelitanko

Oliiviöljyä

Suolaa, mustapippuria

500 g spagettia numero 3 (paksua, mutta myös lyhyitä makaroneja voi toki käyttää)

50 g voita

4 rkl korppujauhoa

VALKOKASTIKE:

50 g voita

5 rkl vehnäjauhoa

1 litra kiehuvan kuumaa maitoa

3 munaa

Muskottipähkinää

100 g pecorino- tai regatojuustoa (goudakin käy vaikka ei ole aivan yhtä hyvää)

Sipuli ja jauheliha paistetaan öljyssä. Lisätään tomaatit ja kanelia, kypsennetään ja maustetaan suolalla ja pippurilla.

Keitetään pasta ja valutetaan se. Ruskistetaan nokare voita ja kaadetaan pastan sEkaan, suolaa vähän ja sekoitetaan.

Öljytynnyri vuoka ja pohjalle vähän korppujauhoa. Laita puolet pastasta pohjalle, väliin lihatäyte, päälle pari kourallista juustoraastetta, päälle loppu spaghetti.

Sitten tehdään kastike: ruskistetaan voi kattilassa, otetaan pois levyltä ja lisätään jauhot. Laitetaan taas matalalle lämmölle ja vatkataan joko vispilällä tai sähkövatkaimella. Kaada kuuma maito joukkoon koko ajan vatkaten. Lisää munat, suolaa ja muskottia. Sekoita kunnes kastike sakenee.

Kaada kastike laatikon päälle. Ripottele päälle juustoraastetta maun mukaan ja kypsennä 200 asteessa puolisen tuntia.

Vierailija
9/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kun joku sanoi että kuulostaa mielenkiintoiselta :)

Vierailija
10/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että ei ole lihamakaronilaatikon ohje ollenkaan. Lähinnä joku spagettivuoka tai lasagneten tapainen herkku.

Vierailija
11/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että ei ole lihamakaronilaatikon ohje ollenkaan. Lähinnä joku spagettivuoka tai lasagneten tapainen herkku.

Vierailija
12/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan mahtavasti sopii siihen

Ja kyllä voisin ruveta kilpasille

Vierailija
13/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on lihamakaronilaatikkoa kun on lihaa ja makaronia ja laitetaan vuoassa laatikon tapaan mutta arvelinkin että useimmista ei ;-)

Vierailija
14/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuskin viimeiseksikään jäisin :)

Vierailija
15/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voi osallistua?

Vierailija
16/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se makaroni on...?

Vierailija
17/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljytynnyri vuoka

Vierailija
18/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tehdä makaronilaatikosta ihan sen perinteisen tyypin. Joskus olen kyllä laittanut voimakasta koskenlaskijaa mukaan, siitä tuli tosi hyvää.

Jossain joku laittoi munamaidon tilalle sipulikeiton, sitä on pitänyt kokeilla ties kuinka kauan.

Vierailija
19/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on lihamakaronilaatikkoa kun on lihaa ja makaronia ja laitetaan vuoassa laatikon tapaan mutta arvelinkin että useimmista ei ;-)

eikös ohjeessa puhuttu spagetista eikä makaronista..?

Ihan samalla tapaa voisi puhua vaikka lasagnesta lihamakaronilaatikkona, siihenkin kun käytetään "lihaa ja makaronia ja laitetaan vuoassa laatikon tapaan".

Vierailija
20/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljytynnyri vuoka

Pitäisi lukea ihan vaan öljyä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan