Päättääkö teillä mies omista menoistaan(esim. mökkiviikonloput tms.) yksin vai
sovitteko näistä aina yhdessä?
Meillä mies teki tällaisen tempauksen salaa ja paljastui minulle vasta, kun satuin vahingossa näkemään hänen sähköpostinsa :( En tiedä milloin(jos koskaan) olisi kertonut asian oikean laidan minulle.
Taustalla vielä yhden illan sutinat(pussailua yms.) naispuolisen työkaverinsa kanssa. Olin jo tästä valmiiksi hajalla. Nyt tämä mökki ja isompi biletapahtuma sattuvat olemaan tämän ko. naisen kotipaikkakunnalla.
Ennen meilläkin keskusteltiin ja soviteltiin menot kalenterin mukaan ensin yhdessä, joten tämä iski sydämeen kuin salama suoraan taivaalta.
Kaikkein pahinta tässä on, että mies ei tunnu ymmärtävän miten iso juttu tämä on minulle, eikä siis aio suunnitelmiaan muuttaa ;(
Kommentit (12)
Meillä mies kysyy aina minulta "lupaa". Tosin se ärsyttää minua kovin. Riittäsi että hän vain ilmoittaisi tarpeeksi ajoissa jos haluaa mennä jonnekin.
Mutta jos käsitin oikein, niin miehesi on siis pettänyt sinua tässä ihan lähiaikoina? Siinä tapauksessa ymmärrän että olet typertynyt.
Suosittelisin että nostat kissan ihan kunnolla pöydälle asian suhteen. Vaikka sitten itket ja korotat ääntäsi, mutta miehen tulee tajuta että mille tuo homma sinusta tuntuu.
On mies aiemminkin saanut omissa menoissaan vapaasti käydä, kunhan asioista on ensin yhdessä sovittu. Nyt mielestäni ajoitus ja tapa tehdä tämä salaa olivat niiiin väärin kuin vain voi olla.
Eikä siis varsinaisesti ole pettänyt, mutta jo tuo pussailu työkaverin kanssa tuntui tarpeeksi pahalta, koska tilanne on nyt ns. koko ajan päällä vs täysin vieras ihminen.
Meillä mies kysyy aina minulta "lupaa". Tosin se ärsyttää minua kovin. Riittäsi että hän vain ilmoittaisi tarpeeksi ajoissa jos haluaa mennä jonnekin.
Monta kertaa olen tokaissut, ettei aikuisen ihmisen tarvitse minulta lupaa kysyä. Kunhan vain kertoo hyvissä ajoin.
homma menee vähän ilmoitusperiaatteella. Heti kun tietää että on jotain menoa (jonkun synttärimenot, työkaverin kanssa kaljalle tms) niin siitä sopii ilmoittaa. Itse en pahemmin missään käy, kaverit lähti lapsen myötä, mutta mies yleensä ilmoittaa: "ens lauantaina olis jarkon synttärit, meen sinne sitte töitten jälkeen, ok?" Varmistaa että se on mulle ok. Jos kyse on vaikka siitä työkaverin kanssa kaljalle menosta ihan muuten vaan niin mies yleensä tulee etukäteen kysymään että haittaako mua jos hän menee. Joskus ennen oltiin siinä tilanteessa että mies aina välillä töitten jälkeen ilmoitti ettei ole tulossa kotiin kun joku pyysi baariin ja se alkoi jossain vaiheessa vituttaan mua aika tavalla kun olin ensin päivän yksin kotona ja sitten mies ilmoittaa ettei tule ennen aamua. Nykyään tuota tapahtuu harvoin.
Yhteinen yrtys kun tässä ollaan oltu vuosikaudet...
sopia. Kyllä aikuinen ihminen saa mennä kun haluaa minne haluaa. Toinen ei voi sitä kieltää.
satuin vahingossa näkemään hänen sähköpostinsa
Jep, ihan VAHINGOSSA satuit menemään miehen sähköpostille ja viestejä availemaan. Hupsista vaan! Eiköhän siellä ole tarkoituksella niitä luettu, myöntäisit edes sen.
Voin kertoa, että kun itse olin korvia myöten ihastunut toiseen ja oma mies alkoi lähennellä merkityksetöntä, niin samanlaista menojen salaa sopimista harrastin. "Kaverit pyysi" yms., vaikka itse menoja järkkäsin. Ja tietysti niin, että tuo ihastuksen kohde oli paikalla, ja päästiin jatkaa sutinaa... Sorry!
Ei meillä perään kysellä. Jos käy vieraissa, se on oma asiansa. Tietty loukkaa, jos niin tekee, mutta minä en voi sitä estää.
homma menee vähän ilmoitusperiaatteella. Heti kun tietää että on jotain menoa (jonkun synttärimenot, työkaverin kanssa kaljalle tms) niin siitä sopii ilmoittaa. Itse en pahemmin missään käy, kaverit lähti lapsen myötä, mutta mies yleensä ilmoittaa: "ens lauantaina olis jarkon synttärit, meen sinne sitte töitten jälkeen, ok?" Varmistaa että se on mulle ok. Jos kyse on vaikka siitä työkaverin kanssa kaljalle menosta ihan muuten vaan niin mies yleensä tulee etukäteen kysymään että haittaako mua jos hän menee. Joskus ennen oltiin siinä tilanteessa että mies aina välillä töitten jälkeen ilmoitti ettei ole tulossa kotiin kun joku pyysi baariin ja se alkoi jossain vaiheessa vituttaan mua aika tavalla kun olin ensin päivän yksin kotona ja sitten mies ilmoittaa ettei tule ennen aamua. Nykyään tuota tapahtuu harvoin.
Miksi olet yksin koko päivän? Edes lapsen kanssa oleminen ei taroita että pitää yksin olla. Hanki elämä
sovitaan kaikki menot yhdessä. Ei toimisi pelkällä ilmoitusmenettelyllä, voisi tulla päällekkäisyyksiä.
mutta ottavat siinä muutkin perheenjäsenet huomioon. Meillä ei tosin ole sellaista käytöstä, jonka takia mitään tarvitsisi salailla tai hötkyillä - ei ole sutinaa eikä ole mustasukkaisuutta tai vahdintaa.