Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin lisää energiaa?

Vierailija
17.09.2012 |

Haluaisin lisää energisyyttä. Olen kahden lapsen äiti ja pph. Työpäivä alkaa 7:ltä ja loppuu noin neljältä. Sitten on omien lasten koulu ym.jutut.

Työhöni kuuluu lastenhoidon lisäksi aika paljon paperihommia (työaikoja yms.)

Olen ennen ollut energinen ja jaksava. Kun omat lapset oli pieniä niin jaksoin vaikka mitä vaikka yöt olikin repaleisia.

Toki tajua, että työni on vastuullista ja raskasta, mutta haluan enemmän energiaa, pirteyttä ja jaksamista!

Syön suht.hyvin ja käyn joka ilta itsekseni lenkillä. Päiväuniaikaan kuten nyt, otan aikaa itselleni ja yritän levähtää.

Työpäivän jälkeen koen olevani väsynyt, haluaisin jaksaa niin paljon enemmän. Vinkkejä kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ja rasva väsyttävät. Niitä tulee helposti syötyä kun on väsynyt ja sehän vain pahentaa tilannetta.

Paljonko nukut öisin? Voitko lisätä uniaikaa, puoli tuntia tai varttikin voi lisätä pirteyttäsi päivällä.

Jos olet vasta aloittanut pph hommat, anna itsellesi aikaa. Kaikki uusi väsyttää aluksi ja energisyys tulee vasta sitten kun asiat sujuvat rutiinilla. Myös "aivotyö" ja kehää kiertävät ajatukset väsyttävät.

Minusta elämäsi vain kuulostaa väsyttävältä ja raskaalta juuri nyt, en tiedä, voiko sille sen kummempia tehdä.

Vierailija
2/5 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen nukkumaan 23 aikaan ja herään 6.30 ja aina väsyttää nousta aamulla. Työpäivän jälkeen väsyttää myös.

Syön suht.terveellisesti, mutta herkkuja tulee myös syötyä. Ei kuitenkaan isoja määrijä eikä päivittäin.

Iltalenkki toki auttaa kun saa käydä itsekseen.

Olen miettinyt, että pitkät työpäivät väsyttää ja se iso vastuu. Esim.ulkoillessa joutuu olemaan koko ajan skarppina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vuoteessa siis 7,5 tuntia vuorokaudessa ja tuskin nukut ihan koko tuota aikaa, saatko unen nopeasti iltaisin?

Sun on pakko raivata enemmän tilaa unelle.

Onko siellä ulkoillessa joku tietty asia, minkä suhteen tuo vastuu sua pelottaa? Onko käynyt jokin läheltä piti-tilanne tai onko siellä joku isompi riski, jota pelkäät? Esim ranta tai joku työmaa tms. Voitko vaikuttaa jollain käytännön ratkaisulla siihen, että kokisit ulkoilutilanteet vähemmän stressaavina, eli muuttaa lasten ympäristöä jotenkin turvallisemmaksi, jolloin oma mielesi olisi levollinen?

Pohditko iltaisin sitä vastuuta mielestäsi liikaa? Voisitko hyötyä itseasiassa siitä, että kävisit jonkun psykologin juttusilla?

Näihin ei tarvitse vastata, ihan vain omaksi pohdittavaksi sulle. Pph:n työ on toki raskasta puurtamista mutta ei se mitään avaruusfysiikkaa ole edes vastuunsa puolesta, tai ainakaan ei pitäisi olla jos puitteet ovat kunnossa.

Vierailija
4/5 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään olen ollut todella energinen, käyty kerhoilemassa, maalattu yms. Hoitolapsetkin lähti jo ja illalla olen työn puolesta menossa, samoin eilen.

Lähes aina väsyttää aamulla kun pitää nousta, mutta väsy menee ohi ja sitten väsyttää iltapäivästä. Mutta ei aina, maanantai oli väsynyt olo.

Voisin toki nukkua 22-6.30, mutta harmittaa koska tykkään valvoa, katsoa elokuvia yms.

Ennen pärjäsin 5-6h yöunilla, nykyään tarvin 7-8h.

Vierailija
5/5 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

energiajuomasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi