Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ihana keskiluokkaisuus. Osaako muut arvostaa?
17.09.2012 |
Elän ihanan keskiluokkaista elämää ja nautin joka päivästä. Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja oikein tyytyväinen työhöni. Miheni on insinööri, siis erittäin keskinkertainen hänkin.
Asumme Vantaalla peruskeskiluokkaisesti ok-talossa. Kaksi autoa, yhteinen lapsi ja koira löytyy.
Joidenkin mielestä tälläinen elämä on tylsää, siinä ei ole mitään mieltä, pitäisi aina haluta jotain parempaa ja enemmän, mutta itse olen huomannut aikoja sitten että tämä on oikea tapa elää minulle. Olen häpeilemättömän onnellinen asioista joita on ympärilläni.
Löyttykö palstalta muita jotka ovat huomanneet keskiverron ihanuuden?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Useimmat tuttuni pitävät jotenkin rajoittuneena ja toisten toiveiden mukaan menemisenä sitä, jos hankkii rivi- tai omakotitalon Espoosta, pari lasta, ehkä kultaisennoutajan, ja elää tavallista keskiluokkaista elämää. Minun tuttujeni mielestä ainoaa aitoa täyttä elämää on jotenkin "rohkeampi", aavistuksen boheemimpi elämä jossa ei sitouduta mihinkään yhteen paikkaan, työhön jne. Nämä tuttuni ovat kuitenkin työssäkäyviä pääosin akateemisia, mutta vaihtavat helposti asuinmaata, duuneja, eivät sitoudu avioliittoon tai hanki lapsia.
Oma unelmani jota vähän häpeän noiden tuttujen edessä, on juurikin se keskiluokkainen idylli. En minä kaipaa mitään ihmeellisiä vaihteluita elämääni, vaan minun onneni olisi juuri se ydinperhe ja riittävän hyvät taloudelliset olot niin ettei siitä tarvitse stressata koko ajan. Valitettavasti minulle ei ole sitä onnea suotu vaan olen jäänyt vastoin tahtoani sinkuksi. Mutta joo arvostaisin kovasti ap:n kuvaamaa tilannetta jos sellaisessa olisin!