Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista liikuntaa on kahvakuula-tunti?

Vierailija
16.09.2012 |

En ole aerobic-harrastaja ja pohdin, että pärjäänkä siellä? Liikuntaa tarvitsisin kipeästi...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan vain! Kahvakuulailu on loistava tapa aloittaa liikkuminen, ja kuulan painolla voidaan säätää rasittavuutta niin, että samalla tunnilla voi olla hyvinkin erikuntoisia ihmisiä.

Vierailija
2/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse kävin viime viikolla ensimmäistä kertaa kahvakuulatunnilla. Kahvakuulailu on laji, jossa pitää olla tekniikka kunnossa. Ilman kunnon suoritustekniikkaa voi rikkoa itsensä helpommin kuin perinteisemmällä kuntosaliharjoittelulla. Kannattaa siis olla kärsivällinen ja todella opiskella liikkeet, jos menee tunnille.

Muuten kahvakuulailu on hyvää treeniä, jossa treeni kohdistuu koko kroppaan.

Tässä on esimerkiksi joitain liikkeitä, jotka kuvaavat kahvakuulailun luonnetta:

Vierailija
4/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kannattaa ottaa selvää tarvitseeko tunnilla oman kahvakuulan vai onko niitä valmiina. Kahvakuulajumppa on koko kehoa muokkaava jumppatunti. Mitään askelsarjoja tms. ei tarvitse todellakaan osata, eikä niitä tunneilla tehdä. Tunnit sisältää peruskahvakuulaliikkeitä (heilautuksia, työntöjä..) ja yleensä (minun jumpassani ainakin) on mahdollista tehdä myös helpompi taso. Reilusti mukaan vaan kokeilemaan, on todella tehokasta!

T. Kahvakuulajumpan ohjaaja

Vierailija
5/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos täytyy olla oma kahvakuula, kannattaa olla tarkkana minkä painoisen kahvakuulan ostaa! Ohjaaja näyttää kyllä liikkeet perinpohjaisesti.

Vierailija
6/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tunnilla, jolla itse kävin, ei tehty kaikkia noita videon liikkeitä vaan ihan yksinkertaisia perusliikkeitä, sopivia myös aloittelijalle.

Vierailija
7/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt muutaman kerran kahvakuulassa. Jösses, kun on olleet lihakset kipeinä seuraavina päivinä! Mutta kivaa se myös on, joten kannattaa käydä ainakin kokeilemassa.

Vierailija
8/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nyt teen, kun tunti on kahden tunnin päästä?

Vierailija
9/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse kävin viime viikolla ensimmäistä kertaa kahvakuulatunnilla. Kahvakuulailu on laji, jossa pitää olla tekniikka kunnossa. Ilman kunnon suoritustekniikkaa voi rikkoa itsensä helpommin kuin perinteisemmällä kuntosaliharjoittelulla. Kannattaa siis olla kärsivällinen ja todella opiskella liikkeet, jos menee tunnille.

Muuten kahvakuulailu on hyvää treeniä, jossa treeni kohdistuu koko kroppaan.

Tässä on esimerkiksi joitain liikkeitä, jotka kuvaavat kahvakuulailun luonnetta:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=qIn7AcpFVeg" alt="http://www.youtube.com/watch?v=qIn7AcpFVeg">http://www.youtube.com/watch?v=qIn7AcpFVeg</a&gt;

Minun korviini kuulosti vähän turhalta pelottelulta tämä viesti. On totta, että tekniikka pitää opetella kunnolla, mutta ei se ole vaikeata, kun vain kuuntelee ohjeet huolellisesti. En väitä, ettei kahvakuulalla itseään voisi väärällä tekniikalla rikkoa, mutta väitän, että helpommin sillä pääsee kuntoilun alkuun kuin menemällä kuntosalille. Jos ei heti alkuun ryhdy hirveän kunnianhimoiseksi liikketten ja painojen suhteen, ei varmasti ole riskiä, että aloittelija heti itsensä rikkoisi. Ennemminkin ne, jotka luulevat osaavansa enemmän, kuin osaavat.

Edelleenkin sanon, että laji on ihan loistava kuntoilun aloitukseen. Siinä kehittyy samaan aikaan lihaskunto ja aerobinen kunto, sitä voi helposti treenata kotonakin, ja voi aloittaa, vaikka kunto olisi aivan nollassa.

Siispä sanon uudelleen: mukaan vain, pärjäät kyllä!

Vierailija
10/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä olisi varmaan mainittu. Mihin olet tunnille menossa? Johonkin kuntosalille? Itse käyn kuntosalilla kahvakuulassa ja sieltä ainakin löytyy kuulia joka lähtöön.

Vierailija
11/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainakin tunneilla, joissa minä käyn, ohjaaja näyttää ennen liikkeen tekemstä miten liike suoritetaan oikein. Ja hän ohjaa liikkeen aikana jos joku tekee väärin (ei siis nolaa sanomalla nimeltä, että hei sinulla menee nyt väärin, vaan ihan yleisesti kaikille esim. että muista pitää selkä suorana, yleensä siinä kaikki tarkistaa oman asentonsa.) Eikä pidä pelästyä kun koko kroppa kipeytyy ensimmäisten tuntien jälkeen, todella on kaikki lihakset kipeinä. Kyllä se siitä helpottaa n. 4:nnen kerran jälkeen.

Vierailija
12/13 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarkoittanut sanoa, että mitään ei voi tehdä, koska tekniikan opiskelu on niin keskeistä. En siis tarkoittanut kirjoittaa lannistavaa viestiä.:)

Minulla, nelosella, on kuitenkin treenaamisesta tullut olkavamma, joten tekniikka-asiat ovat itselleni tätä nykyä tärkeitä. Oikeaan tekniikkaan kannattaa toki kiinnittää huomiota monessa muussakin lajissa.

Jos siis on liikkeellä sillä asenteella, että haluaa oppia uutta ja tunnin ohjaaja neuvoo tunnin aikana tai jopa korjaa liikkeitä (kuten minun käymälläni tunnilla) niin silloin mielestäni asiat on kunnossa aloittelijaa ajatellen.

Toivottavasti siis ap löytää itselleen kivan tavan treenata.:)

4

Vierailija
13/13 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan vaan! ja nimenomaan ohjaajan kanssa tai ryhmään ensin, että tulee se tekniikka alusta asti oikein eikä käy haavereita :)

painoja pystyy vaihtelemaan oman aloitustason mukaan eikä kukaan huuda, vaikka pitäisikin hengähtää. 

mä alotin harrastuksen fressillä: http://www.fressi.fi/palvelut/ryhmaliikuntapalvelut/kahvakuulatunti/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän