Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää tilatko vaatteita ym. tavaraa ulkomaisista nettikaupoista. Suomi on menossa kohti taantumaa

Vierailija
16.09.2012 |

ja tarvitsee jokaisen euron, joka tänne voi jäädä ja täällä kiertää. Ei pidä syyttää poliitikkoja, jos ei itse ole valmis toimimaan yhteisen hyvän puolesta.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen mitä Suomesta saa. Sitä mitä ei saa, en tarvitse. Yritän ostaa kaiken myös Suomessa valmistettuna, jos ei saa, niin sitten eurooppalaista. Madeinkiina-tavarat jätän kauppaan, ellei ole todella kova tarve esim. lapsen toppahousut ovat menneet rikki eikä ehdi tilata netistä (toimitusaika) tai lähteä kauemmas hakemaan suomalaista, niin silloin on pakko ostaa ne mitkä helpoiten saa.

Vierailija
22/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko ostaa esim kengät aina Englannista, koska kenkäni koko on 42 tai jopa 43 eikä Suomessa naisille ole tämänkokoisia nättejä kenkiä. Ne mitä on, ovat sellaisia, että tekevät jalasta vaan entistä suuremman näköiset. Olen jo vuosia tilannut Englannista, koska Suomessa ne ton koon kengät on aivan kamalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvallat kuitenkin on talouden veturi.

Siellä lainataan rahat Kiinasta ja ostetaan tavarat Kiinasta. Kuulostaako tuo kovin kestävältä?

Vierailija
24/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nansoa ja marimekkoa ja jotkut reinotohvelit vai mitkä ne nyt on jalkaan? kaikki maksaa helvetisti ja loppujen lopuksi jos ostan vaikka hennesiltä helsingistä vaatteita niin ruotsalaiseen kirstuun sekin euro kilahtaa.

jos myytäis jotain mitä kehtaa päällään pitää, ostaisin suomesta. nyt ostan kaiken netistä. Ja puntaroin koko ajan realistisia mahdollisuuksia muuttaa tästä perslävestä pois esim englantiin, jossa opiskelin aikanaan.

Vierailija
25/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meistä jokainen ajattelisi yhteistä hyvää eikä aina vaan omaa napaa olisi maassamme asiat paljon paremmin.

Vierailija
26/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

nansoa ja marimekkoa ja jotkut reinotohvelit vai mitkä ne nyt on jalkaan? kaikki maksaa helvetisti ja loppujen lopuksi jos ostan vaikka hennesiltä helsingistä vaatteita niin ruotsalaiseen kirstuun sekin euro kilahtaa. jos myytäis jotain mitä kehtaa päällään pitää, ostaisin suomesta. nyt ostan kaiken netistä. Ja puntaroin koko ajan realistisia mahdollisuuksia muuttaa tästä perslävestä pois esim englantiin, jossa opiskelin aikanaan.

Vierailija
27/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdinkoon pilkkaamalla kotimaisia autoja ja ostamalla aasialaisia. Samaa tekevät nyt suomalaiset Nokialle.

ap

Yhdysvallat kuitenkin on talouden veturi. Siellä lainataan rahat Kiinasta ja ostetaan tavarat Kiinasta. Kuulostaako tuo kovin kestävältä?

Vierailija
28/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset yrittäjät yhtään sen suurempia katteita ota välistä kun ne ulkomaisetkaan. Muissa maissa voi olla veroetuja joista hän voi hyötyä ja näin pystyy pitämään hinnan halvempana. Useimmissa merkkituotteissa hinnat kyllä fiksataan samoiksi, paitsi jenkeissä omia merkkejä myydään selvästi halvemmalla kuin euroopassa mutta tässä on tietenkin taas kyse niistä veroista.

Suomalainen yrittäjä tilaa itse ulkomaisesta verkkokaupasta tavaraa ja myy sitä voitolla omassa verkkokaupassaan. Mitä järkeä?

Voinhan mä siirtää sen minkä säästän ulkomailta ostaessani vaikka suoraan verottajan tilille.

Suomalainen verkkokauppa on esimerkki toimialasta joka ei tuota mitään. Yhtä hyvin ko. kauppias voisi vaihtaa alalle missä hänen työpanoksensa tuottaa jotain, esim lukea hoitoalalle ettei tarvi tuoda ulkoa hoitsuja. Ok?

Vierailija
29/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset yrittäjät yhtään sen suurempia katteita ota välistä kun ne ulkomaisetkaan. Muissa maissa voi olla veroetuja joista hän voi hyötyä ja näin pystyy pitämään hinnan halvempana. Useimmissa merkkituotteissa hinnat kyllä fiksataan samoiksi, paitsi jenkeissä omia merkkejä myydään selvästi halvemmalla kuin euroopassa mutta tässä on tietenkin taas kyse niistä veroista.

Suomalainen yrittäjä tilaa itse ulkomaisesta verkkokaupasta tavaraa ja myy sitä voitolla omassa verkkokaupassaan. Mitä järkeä?

Voinhan mä siirtää sen minkä säästän ulkomailta ostaessani vaikka suoraan verottajan tilille. Suomalainen verkkokauppa on esimerkki toimialasta joka ei tuota mitään. Yhtä hyvin ko. kauppias voisi vaihtaa alalle missä hänen työpanoksensa tuottaa jotain, esim lukea hoitoalalle ettei tarvi tuoda ulkoa hoitsuja. Ok?

Vierailija
30/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALV? Yrittäjän tulovero?

Voin siirtää nuo suoraan verottajan tilille, suomalaista verkkokauppaista ei tarvits välissä mihinkään sohlaamaan

Vierailija
31/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALV? Yrittäjän tulovero?

Voin siirtää nuo suoraan verottajan tilille, suomalaista verkkokauppaista ei tarvits välissä mihinkään sohlaamaan

Vierailija
32/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan ulkomailta samat esim talvikengät lapselle pari kymppiä halvemmalla, niin sieltä ostan. Näin se menee. Jos olisin hyvä tuloinen, suosisin suomalaisuutta. Nyt ei ole siihen varaa.

Vierailija
33/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin juuri super isolla alennuksella ensi kevään ja kesän vaatteet! Maksoi koko satsi alle 100 euroa, Suomessa ois tuosta määrästä saanut maksaa varmaan lähemmäs tonnin.. Eikä tullut edes postikuluja. Laatu on hyvä ja vaatteet vähän erilaisempia kuin perus H&M. Ei riitä työttömällä varat kalliisiin shoppailuihin Suomessa, eikä riitä monella työssäkäyvälläkään..

Vierailija
34/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tuntuu olevan joku kumma käsitys, että suomalainen ostaa sen tavaran siltä ulkomaiselta kauppiaalta ja lisää siihen oman katteensa väliin. Ei se niin mene, vaan ihan samalta valmistajalta sen ostavat se suomalainen ja ulkolainen kauppias. Ei ole mitään ylimääräisiä välikäsiä, kuten tunnut kuvittelevan.

Voinhan mä siirtää sen minkä säästän ulkomailta ostaessani vaikka suoraan verottajan tilille.

Suomalainen verkkokauppa on esimerkki toimialasta joka ei tuota mitään. Yhtä hyvin ko. kauppias voisi vaihtaa alalle missä hänen työpanoksensa tuottaa jotain, esim lukea hoitoalalle ettei tarvi tuoda ulkoa hoitsuja. Ok?

Vierailija
35/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, että sieltä sitä tavaraa saa. Esimerkkäjä

Olisin ostanut lapselle Julbon aurinkolasit liikkeestä, ei ollut, piti tulla parin viikon sisällä, ei tullut, ei ollut, ei tietoa koska tulee. -> Tilasin Saksasta ja oli postilaatikossa kolmessa päivässä, hintaa euro enemmän.

Vaatteet, en jaksa kierrellä kaupoissa rättejä sovittelemassa ja täällä ei ole sellaista nettikauppaa, josta löytäisin kivoja vaatteita.

Auton matot, tarvitsin ehjät matot autoon sisälle, täällä liikkeen hinta 120e, Saksasta 36e posteineen - arvaa vaan kummat ostin?

Miehelle partakone, ominaisuuksia, joita toivoi, ei löytynyt yhdestäkään Suomessa myytävästä partakoneesta. Eräällä liikkeellä mallia oli, mutta toimitusaika 4-6vkoa. Tilasin Saksasta ja oli postissa vajaassa viikossa.

Piilarit, jotka minulle sopivat ja joita käytän, ei myydä yhdessäkään liikkeessä tai verkkokaupassa, tilaan linssit Ruotsista.

Minun ostopäätökseen vaikuttaa saatavuus ja hinta sekä mahdollinen toimitusaika.

Vierailija
36/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko ostaa esim kengät aina Englannista, koska kenkäni koko on 42 tai jopa 43 eikä Suomessa naisille ole tämänkokoisia nättejä kenkiä. Ne mitä on, ovat sellaisia, että tekevät jalasta vaan entistä suuremman näköiset. Olen jo vuosia tilannut Englannista, koska Suomessa ne ton koon kengät on aivan kamalia.

Veit jalat suustani! Paitsi mulla 43-44

Mihin on Aaltonen ja Janita kadonneet? Ennen teki isoja kokoja suomalaisnaisten jalkoihin.

Vierailija
37/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmainen kotiinkuljetus. Eli totta helvetissä tilaan jatkossakin ulkomailta!

Vierailija
38/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suomalainen kauppias on ihan yhtä tuottava siinä välissä kuin ulkomaalainenkin.

Mihin sitä suomalaista kauppiasta tarvitaan? Eikö olisi kansantaloudelle järkevämpää että kauppias kouluttausuisi hoitoalalle kun siellä on kysyntää työvoimalle. Tuolle kauppiaan työlle ei ole mitään kysyntää eikä se sinänsä tuota mitään järkevää. Työn tuottavuus tarkoittaa sitä että joku haluaa maksaa palvelustasi. Kuka haluaa maksa suomalaisen nettikauppiaan palvekuista. Ja mikä se palvelu siinä ylipäätään on?

Vierailija
39/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro. 17 tilaa tavaraa halvalla ja ilman postikuluja?

Rupesi kiinnostamaan ;)

Vierailija
40/52 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole sitä suomalaista kauppiasta? Kun ei ole enää niitä tehdastyöläisiä tai mitään muutakaan tuottavaa työtä, kaikki on mennyt Kiinaan.

Se suomalainen kauppias on ihan yhtä tuottava siinä välissä kuin ulkomaalainenkin.

Mihin sitä suomalaista kauppiasta tarvitaan? Eikö olisi kansantaloudelle järkevämpää että kauppias kouluttausuisi hoitoalalle kun siellä on kysyntää työvoimalle. Tuolle kauppiaan työlle ei ole mitään kysyntää eikä se sinänsä tuota mitään järkevää. Työn tuottavuus tarkoittaa sitä että joku haluaa maksaa palvelustasi. Kuka haluaa maksa suomalaisen nettikauppiaan palvekuista. Ja mikä se palvelu siinä ylipäätään on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän