Onko sinua huijattu huutiksessa tai tori.fi:ssä?
Itse tulin huijatuksi, ostin tietokoneen ja rahat meni. Kyseinen huijari on nimeltään Miika H. Onkohan muille käynyt samoin?
Kommentit (2)
Tuli tekstari jossa englanniksi pyydettiin sähköpostilla vastaamaan jos laite edelleen myynnissä. Vastasin viestiin ja sain vastauksen että hyväksyy hinnan ja ostaa näkemättä mopon. Maksu pitäisi hoitaa paypal-tilin kautta. Hän lähettää sitten rahtiliikkeen noutamaan laitteen koska on itse ulkomailla työmatkalla.
Sain sitten tietää, että paypal-maksuissa ostajalla on suoja, jolla voi perua ostonsa ja myyjältä rahat otetaan takaisin. Silloin menettää sekä mopon että rahat. En sitten suostunut kauppaan eikä ko. hepusta kuulunut koskaan enää mitään.
Kun googletin sähköpostisoitteen sain selville että vastaavia huijausyrityksiä on tehty pilvin pimein. Jossakin tapauksissa on pitänyt maksaa jokin rahti esim. 800 € jonka ostaja lupaa sitten maksaa takaisin kun saa tuotteen. Ostokohde on aina ollut auto/vene tms.
Olin ostamassa isoa pakettia duploja. Siinä vaiheessa, kun ilmaisin, etten haluaisi maksaa kalliita lähteyskuluja, vaan voisin noutaa paketin, niin myyjästä ei kuulunutkaan enää mitään - tuli olo, että tuskin duploja oli olemassakaan...