Vinkatkaas mitä lukisin seuraavaksi 6-vuotiaalle tytölle iltasaduksi
Alkaa jo itseltä ideat loppua kirjojen suhteen mitä lukisi eskaritytölle seuraavaksi. Maailmasta tuskin kirjat loppuu, mutta itse olen ihan hukassa uusimpien kirjojen suhteen. Nyt on parhaillaan kesken joku "Pieni talo preerialla" -sarjan kirja ja niitä olisi kyllä vielä jokunen lukematta, mutta vaihtelu virkistäisi näin useamman saman aihepiirin kirjan jälkeen. Aiemmin on tullut luettua mm. Muumeja, Kiljusen herrasväkeä, Narniaa parin kirjan verran, Odysseia lapsille, Kaislikossa suhisee. Seuraavilta kirjailijoilta useampikin teos: Astrid Lindgren, Eduard Uspenski, Roald Dahl. On luettu myös paljon kansansatuja ja tarinoita (myyttejä) eri puolilta maailmaa ja lasten raamatusta kertomuksia.
Mitä seuraavaksi? Toiveena olisi, että aikuinen mielellään lukisi ja tietty, että lapsikin tykkäisi kuunnella. Plussaa olisi jos kirjasta irtoaisi muutakin kuin vain hyvä tarina, joka tietenkin on se tärkein juttu.
Kommentit (26)
Etenevät ekasta luokasta eteenpäin.
vai oliko se Anneli ja Onneli.
Meillä tyttö tykkäsi 6-vuotiaana tosi paljon kuunnella, kun luin hänelle iltaisin ääneen noiden kahden tytön seikkailuja.
ja jos se uppoaa, sitten Taru sormusten herrasta.
Ronja Ryövärintytär tai Veljeni leijonamieli
Anni Swanin kirjoja ja Anna- ja Runotyttö -sarjaa, luin niitä sitten myös itse.
Kassinen tosiaan herätti meilläkin keskustelua epäreiluutensa takia ja yhtenä iltana tyttö tuohduksissaan pamautti minua nyrkillä kun harmistui niin kovin Pikkuveljen puolesta.
Pitää vielä tutkailla nuo mitä viimeisenä on mainittu.
ap