Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen se, jonka työkaveri on hidas ja tyhmä. arvatkaa pomon vastaus asiaan?

Vierailija
15.09.2012 |

Ne, jotka lukivat ketjun, "mitä tehdä, kun työtoveri on oikeasti tyhmä?"--tietävät mistä puhun.

päivät venyy, kun pitää paapoa sitä hidasta työtoveria.ja syntyy ylitöitä.

ylitöitä ei saa tulla. kerroin asiasta tuntoni pomolle. vastaus:

"sinuna lähtisin tarkastelemaan oman ajan käyttöä.mitä, missä ja milloin teen..."

eli sen saatanan "vähälahjaisen ja hitaan" ihmisen viat onkin minun korjattava tarkastelemalla omaa ajan käyttöä. just. on siis ottanut pannuun työskennellä tuon ihmisen kanssa, ja nyt kyllä suorastaan vituttaa!!

MINÄ kulutan työaikani vääriin asioihin. sanoinkin, että tuleppa kuule itse tekemään työtä tuon kanssa.

olen pyytänyt siirtoa jo aiemmin, vähemmin vaativiin hommiin, mutta minua ei kuulemma siirretä. syy on selvä, että tähän paskahommaan ei saa helpolla uutta työntekijää.

oliko se mol. fi?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo taitaa tuntea sut

Vierailija
2/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo taitaa tuntea sut

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee tuon tampion töitä.

Vierailija
4/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sulla ole muuta poispääsyä kuin vaihtaa työpaikkaa.

Oikeesti todella kurjaa. En siihen ekaan ketjuun ehtinyt vastaamaan, mutta siellä oli muutkin todenneet saman, että on ikävää, että nykyään noille vähälahjaisille ei oikein ole olemassa mitään sellaista työtä, mikä ei vaatisi aivoja, olisi vain työtä. Ne tarttisi jotain todella mekaanista ja samana toistuvaa työtä. Ei tuollainen kauppa- tai ravintolatyö ole sellaista. Jokin liukuhihnalla pakkaaminen voisi olla, paitsi niissäkin on se ongelma, että siinä pitää olla nopea. Ehkä jossain pienessä firmassa voisi olla vaikka tuota pakkaamista vähän verkkaisempaan tahtiin. Ongelmana työntekijälle sitten vain on se, ettei siitä kukaan ole valmis maksamaan sellaista palkkaa, jolla tulisi toimeen.

Vierailija
5/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi helvetissä teet sen puolesta töitä??? Tottakai saat syyt niskaasi, anna sen pellen tehdä kaikki virheet, kun pomo ihmettelee, niin nosta olkapäät ylös ja sano, tein kyllä jo osuuteni... :)

En ole lukenut edellistä keskustelua..

Vierailija
6/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ehdotat pomolle ajankäyttöseurantaa molemmille.

Kiinnostaa mitä työtä teette.

Vierailija
7/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nyt itse hankkiutunut hitaitten ja tyhmien ihmisten työpaikkaan. Palkkakin on varmaan sen mukainen. Paras nostaa kytkintä, jos ei kelpaa.

Vierailija
8/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi helvetissä teet sen puolesta töitä??? Tottakai saat syyt niskaasi, anna sen pellen tehdä kaikki virheet, kun pomo ihmettelee, niin nosta olkapäät ylös ja sano, tein kyllä jo osuuteni... :)

ap

Vierailija
9/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sanot pomollesi, että sulle on epäselvää mikä sun työnkuvasi on. Eli että tarvit tarkemman kuvauksen siitä, että mitkä tehtävät kuuluvat mihinkin työvuoroon aina millekin henkilölle. Epäselvä työnkuva tai työ jota ei ole rajattu selvästi, on omiaan aiheuttamaan työuupumusta. Jos saisit pomolta vastuksen, että mitä sun kuuluu tehdä, niin voisit tehdä vain ne työt ja jättää työkaverin tehtäväksi omat työnsä vaikka sitten yliajalla.

Jos pomo taas sanoo, että sun pitää huolehtia, että kaikkien vuorossa olevien työt tulee tehdyksi, niin sehän tarkoittaa, että sun vastuuta on lisätty ja sellaisesta vastuusta on oikeus pyytää lisää palkkaa.

Vierailija
10/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylitöitä ei saa tulla. kerroin asiasta tuntoni pomolle. vastaus:

"sinuna lähtisin tarkastelemaan oman ajan käyttöä.mitä, missä ja milloin teen..."

eli sen saatanan "vähälahjaisen ja hitaan" ihmisen viat onkin minun korjattava tarkastelemalla omaa ajan käyttöä. just. on siis ottanut pannuun työskennellä tuon ihmisen kanssa, ja nyt kyllä suorastaan vituttaa!!

?

tee niinkuin käsketään ja kirjaa viikon ajan omat hommasi ja kaverin puolesta tehdyt hommat. Sitte menet pomolle ja kysyt, miten näitä pitäisi organisoida tehokkaammaksi.

On esimiehen asia hyolehtia, että työ saadaan järjestettyä niin, että senvoi tehdä työajalla. Muuten yhteys työterveyteen, luottamusmieheen. Tai pomon pomoon.

helpointa on vaihtaa maisemaa

Vierailija
11/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

sitten vaihdat paikkaa... minulla myös sellainen työpari, mutta työni ei ole kauhean tärkeä ja teen vaan sen mummelin puolesta, hän on ihana ihminen muuten ja hän tietää, että muistinsa vähän pettää, mutta esimieheni kyllä näkee...

Voitko ottaa saikkua, jospa se esimies sitten näkisi?? Onko se työparisi ollut jo sen verran kauan, että normaali ihminen pärjäisi itse??

Vierailija
12/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kahdestaan, ja olen se "vastuussa" oleva. siksi:(

Sinä joko olet vastuussa tai et ole. Kysy pomolta oletko oikeasti vastuussa. Jos olet, niin vastuutehtävän mukainen palkankorotus, muuten et suostu mihinkään vastuutehtäviin.

Tuo sun lainausmerkki näyttää vähän siltä, että otat itse sellaisia vastuita, joita sinulle ei ole määrätty. Ja sitten ajat itsesi uupumukseen, kun työt kuormittaa, vaikka olet itse kuormasi itsellesi kasannut.

Vierailija
13/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sanot pomollesi, että sulle on epäselvää mikä sun työnkuvasi on. Eli että tarvit tarkemman kuvauksen siitä, että mitkä tehtävät kuuluvat mihinkin työvuoroon aina millekin henkilölle. Epäselvä työnkuva tai työ jota ei ole rajattu selvästi, on omiaan aiheuttamaan työuupumusta. Jos saisit pomolta vastuksen, että mitä sun kuuluu tehdä, niin voisit tehdä vain ne työt ja jättää työkaverin tehtäväksi omat työnsä vaikka sitten yliajalla. Jos pomo taas sanoo, että sun pitää huolehtia, että kaikkien vuorossa olevien työt tulee tehdyksi, niin sehän tarkoittaa, että sun vastuuta on lisätty ja sellaisesta vastuusta on oikeus pyytää lisää palkkaa.

Vierailija
14/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait sympatiaa ja empatiaa edellisessä ketjussa. Tää ketju alkoi nyt antamaan sinulle oikeita eväitä asian ratkaisemiseksi. Yritetään kertoa sinulle miten voisit oppia pitämään puoliasi terveellä tavalla.

Tilanteesi ei ole mitenkään kadehdittava, joten varmasti tuntuu vaikealta, inhottavalta ja kaikkea mahdollista. Mutta kun ongelma on olemassa, niin jotenkin se on selvitettävä. Työkaveriasi et pysty muuttamaan, mutta omia puoliasi voit pitää.

Vierailija
15/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten pidät jonkin ajan aika tarkkaa kirjaa tekemisistäsi.Mihin sinun työaikasi viikolla menee. Ja sitten tarkastelette sen pomon kanssa, että miten sitä on mahdollisesti tarve muuttaa.

Äläkä tee töitä jotka ei kuulu sinulle, jos työkaverin vahtiminen tai hänen virheidensä korjaaminen ei ole työnkuvassasi älä tee sitä.

Se että haukut työkaveriasi ei auta sinua, ratkaisu löytyy siitä mitä, missä, milloin ja miten sinä teet oman työsi.

Voit muuttaa vain omaa käytöstäsi et toisten.

t. itsekin 40 alaisen esimies

Vierailija
16/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten pidät jonkin ajan aika tarkkaa kirjaa tekemisistäsi.Mihin sinun työaikasi viikolla menee. Ja sitten tarkastelette sen pomon kanssa, että miten sitä on mahdollisesti tarve muuttaa.

Äläkä tee töitä jotka ei kuulu sinulle, jos työkaverin vahtiminen tai hänen virheidensä korjaaminen ei ole työnkuvassasi älä tee sitä.

Se että haukut työkaveriasi ei auta sinua, ratkaisu löytyy siitä mitä, missä, milloin ja miten sinä teet oman työsi.

Voit muuttaa vain omaa käytöstäsi et toisten.

t. itsekin 40 alaisen esimies

ja samalla hukun itse.

pidän ensi viikosta kirjaa. kysymys kuuluukin, että ilmeisesti vapaa-ajalla? koska töissä siihen ei ole aikaa.

ap

Vierailija
17/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. postittaminen. Siis papereiden työntäminen kuoreen.

Olen valitettavasti itse tehnyt oikeasti hyvällä palkalla, mutta sekään ei työhön motivoinut, koska se oli niin aivotonta hommaa.

Vierailija
18/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kahdestaan, ja olen se "vastuussa" oleva. siksi:(

Sinä joko olet vastuussa tai et ole. Kysy pomolta oletko oikeasti vastuussa. Jos olet, niin vastuutehtävän mukainen palkankorotus, muuten et suostu mihinkään vastuutehtäviin.

Tuo sun lainausmerkki näyttää vähän siltä, että otat itse sellaisia vastuita, joita sinulle ei ole määrätty. Ja sitten ajat itsesi uupumukseen, kun työt kuormittaa, vaikka olet itse kuormasi itsellesi kasannut.

Todellakin vastuutehtävistä on maksettava vastuun mukainen palkka. Lisäksi, kun kerran sinä vastaat siitä että hommat hoituvat, sinun pitää voida valita millainen tyyppi sinulla on vastuualueellasi työntekijänä. Muuten aika iso osa siitä vastuustasi onkin käytännössä sinun ulottumattomissasi.

Vierailija
19/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän ensi viikosta kirjaa. kysymys kuuluukin, että ilmeisesti vapaa-ajalla? koska töissä siihen ei ole aikaa.

ap

Minä tekisin töissä nopeita muistiinpanoja, etteivät asiat unohdu, ja jokaisen päivän jälkeen kirjoittaisin ne puhtaaksi. Vaikka sitten omalla ajalla, jos ei muuten; on se sen arvoista kuitenkin. Omaa aikaa sulla menisi myös uuden työn etsimiseen.

Vierailija
20/45 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Minä tekisin töissä nopeita muistiinpanoja, etteivät asiat unohdu, ja jokaisen päivän jälkeen kirjoittaisin ne puhtaaksi. Vaikka sitten omalla ajalla, jos ei muuten; on se sen arvoista kuitenkin. Omaa aikaa sulla menisi myös uuden työn etsimiseen.

Sitten kun olet saanut pomosi tajuamaan, mikä tilanne on, ja hän mahdollisesti pahoittelee tilannetta ja lupaa muutoksia, niin voit mainita minkä verran sinulta meni omaa aikaa tuohon seurantaan. Jos vaikka voisit pitää sen määrän vapaata vastaavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi