Mies lähti eilen juomaan eikä ole tullut vielä kotiin vaikka niin nimenomaan sovittiin
Kylläpä taas ärsyttää! Ja sitten ihmettelee huuli pyöreänä että miksei häneen muka voi luottaa. Ja voi Kai hän pari ottaa vaikka olisikin menoa seuraavana päivänä. Huoh!
Kommentit (13)
Monet eivät uskalla sanoa naisilleen, että nyt lähden juomaan kunnolla. Nainen ottaa heti herneet nenään. Helpompi sanoa, että lähden muutamalle ja nainen on tyytyväinen, kunnes totuus paljastuu.
Mieheni sanoo aina rehellisesti ottaako paljon vai vähän. Se on hänen vapautensa, en voi aikuista ihmistä ojentaa juomisessa. Itse lähden tyttöjen kanssa tänään juomaan ja juon itseni humalaan.
Ja se meno mikä teillä tänään on. Onko se sinun suunnittelma meno vai miehen?
Että bileet voivat hyvinkin jatkua vielä eikä miehestä ole tänään koko päivänä mihinkään järkevään, huominenkin menee vielä vähän krapulassa. Kyllä tässä on saanut muutamaan kertaan onnitella itseään miesvalinnasta, mutta luultavasti katselen vielä jonkinaikaa päästäänkö miehen juomisesta yhteisymmärrykseen ennenkuin alan hajottaa lapsilta perhettä. Lähellä se on jo jonkun kerran ollut, mutta mies kyllä yrittää parantaa tapojaan, vaihtelevalla menestyksellä tosin.
Monet eivät uskalla sanoa naisilleen, että nyt lähden juomaan kunnolla. Nainen ottaa heti herneet nenään. Helpompi sanoa, että lähden muutamalle ja nainen on tyytyväinen, kunnes totuus paljastuu.
Mieheni sanoo aina rehellisesti ottaako paljon vai vähän. Se on hänen vapautensa, en voi aikuista ihmistä ojentaa juomisessa. Itse lähden tyttöjen kanssa tänään juomaan ja juon itseni humalaan.
Ja se meno mikä teillä tänään on. Onko se sinun suunnittelma meno vai miehen?
mutta kyllä on puoli viideltä oltava kotona. Missä miehesi on yötä? Jonkun kivan naisen hoidossa. Mulla ex teki tuota monta vuotta enkä uskaltanut lähteä ennenkuin majaili naisen luona koko viikonlopun. Jälkeenpäin olen miettinyt minkä ihmeen takia en aikaisemmin lähtenyt, lapset ymmärsi hyvin miksi äitiä vit**** kun viikonloppu lähestyy. uusi mieheni ottaa välillä kunnon pers kännit mutta tulee aina aamuksi kotia. En katsois enää ikinä entistä elämääni...
Todella paljon jaksamista ja rohkeutta alkoholistin kanssa elämiseen tai lähtemiseen. Valinta on sinun, juomiselle sä et voi mitään.
Mun tuttuja ovat mutta ihan on yhdessä sovittu että tulevat tänään ja se on miehelle ollut ok. On epäkohteliasta häneltä olla olematta paikalla, vielä ikävämpää tosin jos kotiutuu juuri kauheassa kännissä. Jos siis suunnitteli jo etukäteen että reissu venyy niin oli väärä ilta lähteä, ja lähti siis sillä puheella että yöllä tulee kotiin. On ok olla pidempiä reissuja jos siitä sovitaan etukäteen. Miehen kavereilla on tapana juhlia päiviä peräkkäin, on siis luultavasti heidän kanssaan, en usko että pettämässä olisi, sellaista en katselisi kertaakaan. Voihan toki olla sattunutkin jotain, mistäpä sitä tietää. En aio hyväksyä mieheltä tällaista käytöstä ja asiasta keskustellaan taas kunhan kotiutuu. Ei ole minun hommani selitellä lapselle missä isi on kun en tiedä itsekään.
Mun tuttuja ovat mutta ihan on yhdessä sovittu että tulevat tänään ja se on miehelle ollut ok. On epäkohteliasta häneltä olla olematta paikalla, vielä ikävämpää tosin jos kotiutuu juuri kauheassa kännissä. Jos siis suunnitteli jo etukäteen että reissu venyy niin oli väärä ilta lähteä, ja lähti siis sillä puheella että yöllä tulee kotiin. On ok olla pidempiä reissuja jos siitä sovitaan etukäteen. Miehen kavereilla on tapana juhlia päiviä peräkkäin, on siis luultavasti heidän kanssaan, en usko että pettämässä olisi, sellaista en katselisi kertaakaan. Voihan toki olla sattunutkin jotain, mistäpä sitä tietää. En aio hyväksyä mieheltä tällaista käytöstä ja asiasta keskustellaan taas kunhan kotiutuu. Ei ole minun hommani selitellä lapselle missä isi on kun en tiedä itsekään.
Todella paljon jaksamista ja rohkeutta alkoholistin kanssa elämiseen tai lähtemiseen. Valinta on sinun, juomiselle sä et voi mitään.
jos mies ei itse koittaisi muuttaa käytöstään ja haluaisi pitää perhettä koossa olisinkin jo lähtenyt. Alan vain olla jo aika kyllästynyt aina pettymään miehen juomisen vuoksi. Ap
Niin tein minäkin ja olen kyllä tyytyväinen. Itsensä tuossa polttaa loppuun, ei se mies.
On varmasti todella hyvä puhumaan ja lupaamaan turhia, mutta ei se oikeasti tarkoita sitä - muuten hän pitäisi lupauksensa.
ps. minullakin oli pienet lapset, mutta lapsetkin voi sen jälkeen paljon paremmin.
Minunkin mieheni harrasteli "parille menoja". "Joo, tuun pian, juon vielä yhden", jne jne.
Syystä tai toisesta tilanne rauhoittui.
Tuo oli kyllä raskasta aikaa. Koskan ei voinut luottaa mieheen jos hän sanoi että vähän vain käy käymässä. Olisi vain reilusti sanonut että nyt menee perseet olalle, älä odottele kotiin ennen huomista puolta päivää. Lopulta rupesinkin käskemään olemalla kaverila yötä, eipä tarvitse valvoa ja huolehtia ja menettää hermojaan.
Mies ei hirveästi omista asioistaan puhu taikka pukahda. Liekö silloin ollut enemmän stressiä kuin mies jaksoi kantaa. JA pikkuvauva-aika sen lisäksi. Erittäin rasittava sellainen. Siksi kai jaksoinkin, ajattelin että pikkulapsiaikana ei todellakaan erota vaikka olisi raskasta (ei siis ollut väkivaltaa tai muuta turvattomuutta joka olisi ihan eri asia).
MUTTA: Ehkäpä teilläkin on onnea ja tilanne muuttuu.
Soitti aamulla jonkun kaverinsa puhelimesta, oma oli hukassa. Ympäripäissään kyseli tulenko hakemaan 15km päästä. En mennyt. Puhelin on mutkien kautta nyt kotona. Mies oli soitellut yöllä naiselle joka takia kerran minulle törkeästi valehteli ja sopinut tapaamisesta. En hyväksy että ovat tekemisissä. Tämä taisi nyt olla tässä, jossain se raja tulee vastaan. Ap
ja muutosta ei ole lupauksista huolimatta tullut, menot ja suunnitelmat jäävät kakkoseksi, mikäli kalja astuu kuvioihin, nioin todennäköisesti miehelläsi on alkoholiongelma.
Siihen ei auta se, että mies lupaa ja yrittää, mikäli hän kuitenkin käyttää edelleen alkoholia. Siihen ei auta sopimukset tai se, mitä sinä teet tai olet tekemättä. Juominen ei ole missään nimessä sinun vikasi, vaikka mies saattaa hyvin nin sanoakin. Alkoholismiin alkuvaiheessaan kuuluu vähättely, ongelman kieltäminen ja juuri noiden sopimusten jättäminen lunastamatta.
Sairaus on kuitenkin etenevä, ja tuolle tasolle se ei jää.
Ota selvää sairaudesta, ja mieti, mitä sinä omalta elämältäsi haluat. Muuta sinä omaa elämääsi, mikäli mies jatkaa rataansa.
Tämä vain siksi, että hyvinmonessa perheessä ongelmaa ei tiedosteta, pikkuhiljaa alkoholikuvio vaan alkaa salakavalasti hallitsemaan perheen elämää, ja vasta joskus myöhään, itsetunnon ja uskon rapistuessa omaiste huomaa, että kyseessä voisi olla alkoholismi.
Mutta toki voi olla, että juomisen saakin vielä hallintaan ja miehesi voi hyvinkin olla myös sellainen tapaus. Nimimerkillä omasta kokemuksesta viisastuneena
eihän se paria ole ottanut, jos ei vieläkään ole tullut kotiin, vaan on vetänyt kunnon perseet. Eikä tainnut olla eka kerta. Onneksi olkoon, olet valinnut itsellesi oikein hyvän miehen. Oikeinko aiot loppuelämäsi tuota katsella?