Mitä sellaista arastelet tehdä, mikä on useimmille ihan tavallista?
Vastaan itse: Välttelen soittaa tärkeitä puheluita, usein mitä puheluita tahansa. En kehtaa myöskään ajaa autolla, vaikka minulla on kortti, koska pelkään mokailua.
Kommentit (86)
Aikaisemmin olen jo fobioitani listannut, mutta tämä unohtui.
Eli jännitän, että pissatessa lorina kuuluu yleisessä vessassa, jossa monta koppia, ja myöskin kylässä joidenkin kotivessassa, josta äänet kuuluvat oleskelutiloihin.
Kylässä ollessa myötähäpeän myöskin muiden käydessä vessassa. En tiedä miten päin olisin, yleensä vaivautuneena aloitan hirveän puhetulvan, jotta se peittäisi muiden vessasta kuuluvat lorinat.
suosittelen kokeilemaan seuraavaa tapaa. Ensin muotoilet kaikessa rauhassa hienon sähköpostiviestin, jonka lähetät henkilölle, jolle pitäisi soittaa.
Sitten soitat perään myöhemmin, ja voit kätevästi viitata lähettämääsi sähköpostiin. Keskustelu lähtee helpommin käyntiin, kun kumpikin tai ainakin sinä tiedät, mistä puhut.
Jos et voi lähettää sähköpostia, niin voit silti muotoilla viestin valmiiksi, ja käyttää tekstiä keskustelun pohjana. On paljon helpompi saada sanottua kaikki tarpeellinen, kun asian on jo jäsentänyt kirjoitettuna tekstinä.
Olen itse käyttänyt em. menetelmää töissä jo vuosia, ja se on toiminut todella hyvin. Enää en juuri lainkaan kammoa puhelimella soittamista.
On paljon helpompi soittaa ja kertoa asia. Toki monet pikkujutut hoituvat silti hyvin tekstareillakin.
Kun näen että joku on soittanut, lähetän sille samalle ihmiselle perään tekstarin ja kysyn mistä oli kyse :P
Ja onko mitään vmäisempää, kun heti viestin saatuaan se sama ihminen soittaa uudestaan kertoakseen mitä asiaa hänellä on!! :DD sit olet silleen "eeeeih, idiootti, vastaa viestiin viestillä aaaargh."
Pelkään pieniä hissejä, joten aina tilaisuuden tulleen menen sellaiseen. Pelkoja voidaan lievittää usein erilaisin harjoituksin, joissa peloista kärsivä totuttelee asteittain kohtamaan pelkoa aiheuttavan kohteen tai tilanteen.
vaikka oot harjotellu
JOS VAIKKA PUTOAISI SINNE BETONILIEJUN SEKAAN JA KOVETTUISI
näitä lukiessa! Itselläni on ollut jonkin verran monia näistä ongelmista, mutta yleensä vedän rinnan rottingille ja annan palaa... siis jätän oireiluni huomiotta. Saatan kirjata asioita paperille ennen puhelua, että muistan kaiken, ja ehkä välttelen vähän pikkuputiikkeja, mutta muuten olen onnistunut vapautumaan. Annan jopa pissan lorista vapaasti, vaikka olisi pomo viereisessä huoneessa. Omapa on häpeänsä jos kuuntelee.
On muuten mukavampaa elämä, kun menee vain tulta päin. suosittelen kaikille. olkaa omia ihania itsejänne ja nauttikaa elämästä pelkäämisen sijaan!