Bipoja, persoonallisuushäiriöisiä tms paikalla??? Auttakaa väsynyttä!
Alan olla kohta vahvasti sitä mieltä, että olen persoonallisuushäiriöinen (tunne-elämältä) ja ehkä kaksisuuntainenkin, lievemmästä päästä.. En kuulemma Add-aikuinen voi olla vaikka lähes kaikki oireet täsmää.. Olen pärjännyt liian hyvin koulussa aikoinani...
Miten saan apua? Tämä jatkuva ärtyneisyys ahdistaa, mieliala poikkolee jatkuvasti, päivän sisällä monta krt. Välillä on helpompaa, joskus yli pirteä, vauhti päällä.. Mutta näitä kausia ei ole paljon, eikä ne kestä montaa päivää.. Enemmänkin olen ärtynyt kaikesta ja hermostun helposti.. Vaikka miten yritän aina päättää että tänään toimin toisin..
Mistä te olette saanu avun, millaisia oireita teillä, lääkitys millainen..
Mikä voisi auttaa ärtyneisyyteen?
Kommentit (46)
Mua myös häiritsee meteli ja lasten "huuto", ja niitä kun ei voi välttää niin toivoa itselle paremman olon ja helpotukset tästä olosta..
Se tosiaan jo auttaisi jos tietäisi mikä vaivaa...
Ap
Nytkin ylikierroksilla vähän äreänä, tärisyttää...
Mua myös häiritsee meteli ja lasten "huuto", ja niitä kun ei voi välttää niin toivoa itselle paremman olon ja helpotukset tästä olosta..
Se tosiaan jo auttaisi jos tietäisi mikä vaivaa...
Ap
Nytkin ylikierroksilla vähän äreänä, tärisyttää...
...peruivat ajan, olin jo motivoitunut sinne menemään.. Saa nähdä jaksanko seuraavan kerran motivoitua, Huoh
Ap
Mulla on kakkostyypin kaksisuuntainen eli avrsinaisia manioita tai psykooseja ei ole koskaan ollut, enemmän juuri masennus- ja sekamuotoisia jaksoja sekä harvoin lyhyitä ja lieviä hypomanijaksoja. googaa noita termejä niin saat vähän lisää tietoa kun kuulostaa oireesi vähän samalta. diagnoosia ja apua et saa muualta kuin psykiatrilta.
mulla oli hoitona lääkitys (lamictal) masennukseen ja terapia kestoltaan 5 vuotta (tällä hoidettiin tunne-elämältä epävakaa persoonallisuushäiriö, siitä siis parannuin).
nykyään en saa enää hoitoa eikä siihen ole tarvetta, pärjään elämänhallinnalla bipon oireilut, pahimpiin masennuksiin haen lääkityksen hetkeksi. hyvä uni, ravinto ja sairauden tunteminen auttaa jo aika paljon.
Niitä jaellaan nyt vähän kaikille. Ei ole tarvinnut olla lainkaan syviä masennusjaksoja tai maniaa niin siltikin annetaan diagnoosia.
Minulla on kaksisuuntainen. Useita syviä masennuskausia vainoharhoineen jne. Lääkkeenä lamictal, deprakine, tenox, levotzin sekä opamox
Veikkaisin että sinulla on epävakaa persoonallisuushäiriö. Siihen ei ole lääkitystä.
En suosittele tekemään noita nettitestejä. Samoja oireita on jokaisella jossain määrin.
Itse jos teen vaikka masennustestin saan aina tuloksen keskivaikeasta tai vaikeasta masennuksesta vaikka olisi juuri hyvä kausi meneillään.
Jos muistan oikein, niin jos on bipo, niin ad(h)d-lääke voi laukaista manian. Samalla henkilöllä kun voi olla sekä bipo että adhd, jolloin bipon asiallinen hoitaminen ensin on tärkeämpää kuin adhd:n lääkintä. Bipo pitää tarvittaessa myös pystyä sulkemaan pois ennen adhd-diagnoosia.