Mitä MUKAVAA teillä tehdään arki-iltaisin?
Kun aina on tätä samaa arkea arkisin vaan. Olisi joskus kiva, kun olisi jotain mukavaa tiedossa illaksi.
Kommentit (10)
Aikuiset juo kahvia ja lapset kaakaota ja sit joko ihan proosallisesti voileipiä tai , jos mä oon kerrankin ollu topakka, jotain kivaa piirakkaa tms. Jutellaan päivän jutut ja kaikkee hauskaa. Joskus pelataan erä yatzya tai jotain muuta kivaa peliä. Tai vain ollaan yhdessä ja nautitaan siitä.
Joskus katsomme jonkun tv-ohjelman videolta tai tallenteista. Joskus pelaamme korttia. Mä pelaan usein lapsen kanssa scrabblea, lapsi 11 v.
tv:tä ei katsota kuin viikonloppuna ja jos aikaa jää, pelataan lautapelejä ja lenkitetään koiraa ja leikitetään lapsia
Joten aika väsyneitä on kaikki iltaisin. Uimahallireissut on kuitenkin pyritty ajoittamaan iltoihin kun silloin on väljempää. Kerta viikossa noin suunnilleen käydään. Iltaisin ulkoillaan ulkoillaan usein koko porukalla, lapset pyöräilee ja aikuiset hölkkää perässä.
Ruuan jälkeen pikkukakkosta, äiti ja isi ottaa nokoset ja lapset katsoo ohjelmansa. Sen jälkeen monena iltana leivotaan jotain iltapalaksi, suolaista piirakkaa, teeleipiä tai muffareita.
Välillä taas käydään saunassa viikollakin. Joskus pelataan lautapelejä.
pihasauna, siellä käydään usein! Ihan kuin olisi minilomalla mökillä. Jutellaan kaikesta mahdollisesta, lapset syö jätskiä ja kuunnellaan spotifystä jotain kivaa musiikkia. Saatetaan olla saunalla helposti pari tuntia.
meistä on mukavaa kun syödään yhdessä joka ilta. Mies käy uimassa tai fillaroimassa lasten kanssa sillä aikaa kun laitan ruokaa. Tykkään siitä, se rentouttaa kun saan olla yksin kotona.
Mukavaa on myös kun luetaan ääneen. 8- ja 10-vuotiaat kuuntelevat, mutta kyllä 13-vuotiaskin voi tulla omasta huonestaan kuuntelemaan, vaikka sillä nykyään on paljon omia juttuja.
Nuoremmat on poikia, esikoinen tyttö ja meillä on kahdestaan saunomista ja juttelua yms.
Telkkari pysyy kiinni, koneilla ei roikuta.
Meillä syödään joka päivä yhdessä arkisin koko perhe, klo 17-18 välisenä aikana, ja herkullista kotiruokaa, jälkkäriksi välillä pullaa ja kahvia tai kaakaota.
Syödään yhdessä, ja nautitaan. Mies lukee kaikessa rauhassa kahvin kera Helsingin Sanomat (itse olen lukenut sen jo aamulla). Jutellaan lasten kanssa (elleivät ole ulkona leikkimässä) ja katsotaan telkusta lempiohjelmia, minä teen käsitöitä.
Tai käydään shoppailemassa (aina tarvitaan milloin mitäkin vaatetta) Shoppailusta tykkää koko perhe (lukuunottamatta miestäni)
Surffailu sisustussivustoilla, ja nettikirppareillakin on kivaa. Kiva jos löytää halpaa ja hyvää vaatetta.
Luen itse myös paljon! Nyt on menossa Laila Hietamiehen Katariina Suuri.
Sitten ulkoillaan, sienestetään, marjastetaan näin syksyisin (ehdin hyvin, kun lähden juuri kun mies tulee töistä klo 16). Käydäään uimassa.
Vaikka mitä. Tykkään meidän perheen arjesta!
esim. leivomme, saunomme ja pelaamme lautapelejä jos olemme kotona. Uimareissu on suosittu, tai pyöräretki leikkipuistoon.
Syömme kotiintultua välipalan ja illalla noin klo 19-20 lämpimän aterian, jota yhdessä - milloin milläkin kokoonpanolla- valmistamme ja sitten istumme rauhassa pöydässä jutellen ja kuulumisia vaihtaen. Ei kovin hohdokasta, mutta mukavaa.