sanokaa mistä johtuu: päänahan nopea rasvoittuminen, kutina, polttelu, kirvely, kipeät kohdat?
Kommentit (34)
Käytän hienoa suomalaista, sen pääni kestää. Kutisee vähiten.
kun oishan se vähän hassua olla melkeen jokaselle shamppoolle allerginen ja nyt kun kuitenkin pitäis käytössä olla ihan laatukama eikä mitään marketin halpis roskaa ja sitten hiusväri allergia on testattu ennen kun ruvettu värjäämään ja ei tullut allergiaa.
mulla oli myös pitkä tauko nyt värjäyksessä, ihan useempia vuosia. ja kyllä kai tätä vaivaa muistaakseni silloinkin esiintyi. eiköhän..
en nimittäin toisten hattuja oo kokeillu tai hattua muutenkaan harvemmin käytän.
saatikka en ole myöskään toisten harjalla tukkaani harjannut.
tai hinkannut jonkun toisen kanssa päitäni yhteen. et sekin vielä. vai miten ne tarttuu?
itse näen kyllä hyvin epätodennäköiseksi että täitä olisin mistään saanut.
ompa hyvä olo. *sydän*
mut saapahan nähdä kauan tämä kestää...
pitäis yrittää nyt olla varmaan liikaa hikoilematta (kuntoilu) ja kattoo miten se vaikuttaa asiaan.
kynnen alle jää valkoista. voi vittu.
ei tää kait shamppootakaan tai hoitoainetta pitäs olla (ihmettelen). koska huuhtelin kuitenkin tosi tarkasti ja hyvin!
et kai tää on sit sitä vitun talia. millä mä saan tämän kokonaan mun päänahasta irti ja loppumaan tän hommelin??
vai tuleeko musta 17v kalju muija?? oikeesti????
Älä missään nimessä käytä shampoita joissa silikonia, minulla ainakin pahentavat asiaa. Koeta tervashampoota (luontaistuotekaupasta). On seborreaa tai sitten ei, en ole päässyt vielä omastani selville.
voiko tämmönen ylipäätään olla normaalia vai onko kyseessä nyt AIKUISTEN OIKEASTI jotain epänormaalia?
kun sit mä oon kanssa miettiny et joskus (nyt ei oo tullu pitkään aikaan) mut mulla oli kuukautisten aikaan sellasia outoja välivuotoja. ja sit kun tätä tukkaakin lähti ja tiiän että meidän suvussa ainakin naisilla on ollu tätä kilpirauhasen vajaatoimintaa (mikä munkin pitäs käydä tutkituttamassa) nii mä aattelin sit et ne välivuodot ja hiustenlähdöt vois ainaki yhdistellä siihen kilpparin vajaatoimintaan....
EHKÄ? kai.
mut pesin mä sitä ennen niillä kaupan xz tuotteilla jotka oli silikoonivapaita ja muistaakseni esiinty tätä vaivaa silloinki niinku tuolla aikasemmin mainostin.
mut emmä nyt viitti/kehtaa oikeasti jättää noita kampaamon kalliita tuotteita pois, koska mulla on kuitenkin blondattu tukka ja niinku se tarvii nuo erityistuotteet pysyäkseen hyvässä kunnossa!
voiko se talin kukkiminen johtua myöskin siitä et jos syön paljon suolasta ja rasvasta ruokaa, enkä sit muista juoda tarpeeksi vettä, nii se suola ja rasva jotenkin tukkeuttaa noi ihohuokoset ja ne voi talinaki pukata sit päänahasta läpi?
vai onko ihan absurdi ajatus..?
tai sitten voi olla myös päänahan psoriasis.
Tai muuten vaan vaikea päänahka jolloin kannattaa tehdä töitä sen just sulle sopivan shampoon etsimisessä ja testailla. Ei mitään markettikamaa vaan apteekkiin mars.
follikuliitti eikä folliikkeli...
kyseessä siis hiuskarvatupen tulehdus, mulle tuli oikein kipeitä patteja päänahkaan. Sain valmiiksi antibioottireseptin mutta päätin kuitenkin odottaa ja rauhoitin päänahan kokonaan käyttämällä apteekin jotain helevetin kallista shampoota.
On tullut muutamia kertoja takaisin, mutta en ole edelleenkään antibioottia syönyt kun on rauhoittunut muutenkin.
Mulla on kyllä myös päänahan psori johon käytän kortisonia, lienevät jotenkin yhteydessä toisiinsa. Epäilen että kortisonivoide laukaisee sen tulehduksen tai jotain.
mut muualla kehossa kylläkin eikä päänahassa.
musta tuntuu et tää vaiva tuli kanssa sen stressin seurauksena, eikä oo vieläkään lähteny pois. en tajuu. kai kroonistunu sit tai jotain.
patteja ei päästä kuitenkaan löydy, enkä näe siellä edes mitään ihottuma läiskiä tai valkoista.
mut kynnellä kun kutiavasta kohdasta vähän raaputin, nii jäi alle jotain valkosta hmm..
" Minulla ei ole koskaan ollut hilsettä,
mutta ihan samanlaisia oireita oli kuin sinulla.
Kokeilin hilseshampoota - ja ihme kumma auttoi - heti muutaman pesukerran jälkeen päänahan iho rauhoittui ja kutina, kirvely ja "kipu" hiuksia puolelta toiselle kääntäessä loppui. "
eli joku tulehdustila siellä varmaan sitten jyllää.
mutta mistä ihmeestä se ois voinu tulla!?
ja miksei niinku auta vaan ihan perinteiset konstit kun hoitaa hiuksii hyvillä tuotteilla, ei stressaa, syö hyvin ja juo, liikkuu ja niin pois päin.
mä myöskin hikoilen päivittäin aika paljon kun kuntoilen.
mut pelottais kyllä kokeilla tuollasta hilseshamppoota... pelottaa et se tiputtaa mun kaikki hiukset kuitenkin päästä