Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisko täällä insinööriä tai insinöörin rouvaa, joka tietäisi sähkölinjojen säteilystä?

Vierailija
11.09.2012 |

Mä haluaisin tietää, että paljonko sellaisesta hieman järeämmästä sähkölinjasta tulee sähkömagneettista säteilyä (onkohan oikea termi?). Kyseessä ei ole sellainen "superlinja" muttei ihan tavallinenkaan. Keskisuuri voisi olla kokoluokitus. Olen siis katsellut uutta asuntoa, mutta linja kulkee todella läheltä taloa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle muka sanoo muutama numero ja ihmeellisiä lyhenteitä siinä perässä?

Vierailija
2/8 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muuttaisi 100 m lähemmäs sähkölinjaa, eikä sellaiseen pitäisi rakentaakaan. Pysyvä oleskelu voi aiheuttaa esim. syöpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin, paljonko säteilyä on esim. 50 metrin päässä, voin miettiä haluanko muuttaa sellaisen säteilyn lähelle.

Vierailija
4/8 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.stuk.fi/sateilytietoa/ukk/ukk/sahkonsiirto/fi_FI/kentat/

Isot voimalinjat saattavat resonoida, en itse haluaisi kuunnella ulkona sitä särisevää ääntä.

Selvitä ensin, mikä on voimajohdon jännite (110 kV, 20 kV) ja tsekkaa STUK:in sivuilta säteilyrajat.

Vierailija
5/8 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun tässä avautuvan portin vieressä työpisteellä ja kirjoitan.En tunne mitään magneettikenttää.Portti avautuu nappia painamalla.

Vierailija
6/8 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla huuhaata, itseäni kiinnostaa enempi radon.

Vierailija
7/8 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin expatien rouvatkin tietävät kaiken miehensä alasta ja saavat siinä samalla arvokasta työkokemusta.

Vierailija
8/8 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asuintaloa ei saa rakentaa minkään korkeajännitelinjan alle tai aivan viereen.

Sanoisin että niistä on lähinnä esteettistä haittaa ja voivat ne tietenkin olla vaarallisia jos johdot myrskyn seurauksena tippuu alas, tai jos talvella niistä tippuu alas isoja jääpuikkoja.

Ukonilman satuessa sanoisin että ovat turvallisempa olla niiden lähellä kuin jossain avoimela paikalla jossa niitä ei ole, koska niissä on ukkosenjohdattimet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan