Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omien rahojen perheet - teitä uhkaa velkaloukku!

Vierailija
11.09.2012 |

http://www.taloussanomat.fi/raha/2012/09/05/nain-hyvatuloinen-astuu-vel…

Kasvava määrä hyvätuloisia perheitä joutuu velkaongelmiin kun puolisot ottavat kulutusluottoa toisistaan tietämättä...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta erillisten rahojen idea juuri on se että minä en vastaa mieheni veloista eikä hän minun. Jos minä otan liikaa velkaa ja joudun ongelmiin niin itsepä saan sotkuni selvittää, samoin mies omansa.

Vierailija
2/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut jo 10 v omat rahat, ja vielä ei oo velkaloukku iskenyt.

Mutta jos ap on sitä mieltä että tän takia velkaloukku on varma, niin sitä odotellessa.......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää ei tule että mun ukkoni ottaisi kulutusluottoa! Ei suostu ostamaan edes autoa lainalla. Mulla taas ei ole ollut ikinä tarvetta millekään luotoille, osaan kyllä suhteuttaa tulot ja menot.

Vierailija
4/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisistaan tietämättöminä molemmat puolisot usein ottavat maksimikulutusluotot ja sitten niitä yhteensä ei pystykään enää maksamaan koko talouden rahoille. Kun siis yksinkertaisessti se yhden ihmisen maksimikulutusluotto on enemmän kuin puolet koko talouden kulutusluoton maksimista, niin kaksi yhden ihmisen maksimia on enemmän kuin kokonaisen talouden kestokyky... Selkeää matematiikkaa.

Vierailija
5/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei se estä lainaottoa ja velkaantumista.

Vierailija
6/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olis yhteiset rahat niin ei se estä lainaottoa ja velkaantumista.

Vierailija
7/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"omien rahojen perheet - teitä uhkaa velkaloukku!"

Vierailija
8/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kommunikaation puute.

On se perkele jos ei parskunta osaa puhua raha-asioitaan. Yleensä juuri yhteisillä rahoilla elävät ovat hiljaa tyytymättömiä puolisonsa rahankäyttöön.

Kysykää vaikka jos ette usko.

Vierailija
9/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta erillisten rahojen idea juuri on se että minä en vastaa mieheni veloista eikä hän minun. Jos minä otan liikaa velkaa ja joudun ongelmiin niin itsepä saan sotkuni selvittää, samoin mies omansa.

kyllä siinä molemmat ongelmissa ovat ennen pitkää...

Vierailija
10/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun molemmat on aikuisia ja kypsiä hoitamaan omat asiansa. Samat ongelmat olisi vaikka olisi yhteiset rahat - luottokortteja voi ottaa omiin nimiin kertomatta toiselle.

Vierailija
11/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kommunikaation puute.

On se perkele jos ei parskunta osaa puhua raha-asioitaan. Yleensä juuri yhteisillä rahoilla elävät ovat hiljaa tyytymättömiä puolisonsa rahankäyttöön.

Kysykää vaikka jos ette usko.

Eihän sillä ole velkaantumisen kannalta mitään tekemistä, onko yhteiset vai erilliset rahat.

Puoliso voi ottaa toisen tietämättä vaikka millä mitalla velkaa, vaikka olisi yhteisetkin rahat. Usein nimittäin on niin, että vain toinen puoliso huolehtii raha-asioista, toinen sitten joko autosta, lapsista, tai jostain muusta perheen sisäisen työnjaon mukaan.

Näissä tapauksissa voi yhdellä puolisolla olla käyttöoikeus toisenkin tileihin ja luottoihin, eikä toinen välttämättä tiedä mitään raha-asioistaan.

Vierailija
12/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pikavippejä tai kulutusluottoja ei oteta. Meillä tienataan enemmän kuin kulutetaan, ja sillä selvä. Sitä paitsi kolmetonnia tienaava on hädin tuskin keskituloinen, ei mikää hyvätuloinen.

Vierailija
13/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vuosia eri rahat, mutta ei se tarkoittanut, ettemmekö olisi tienneet toistemme raha-asioista ja neuvotelleet asioista yhdessä. Itse asiassa minä hoidin meidän molempien raha-asiat, vaikka rahat olivat täysin erillään.

Vierailija
14/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosiasiaa, että järkevä ihminen ottaa velkaa vain senverran kuin pystyy hoitamaan.

Jos talo on molempien nimissä, sitä ei voi pantata toisen tietämättä. Jos asuu toisen omistamassa talossa, niin sitten se ikävä yllätys voi realisoitua, mutta ei erillisten rahojen vika ole vaan niiden ihmisten....kaikkien ääliöiden kanssa ei kannata ehdoin tahdoin mennä yhteen.

Vierailija
15/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä pikavippejä tai kulutusluottoja ei oteta. Meillä tienataan enemmän kuin kulutetaan, ja sillä selvä. Sitä paitsi kolmetonnia tienaava on hädin tuskin keskituloinen, ei mikää hyvätuloinen.

Kolme tonnia tienaava on hyvätuloinen. Siitä ei pääse mihinkään

Vierailija
16/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "hyvätuloisten" edes tarvitsee ottaa velkaa? Ei munkaan tarvitse, eikä miehen. Eikä siis olla edes mitenkään erityisen "hyvätuloisia". Mun mielestä tuon otsikon pitäis olla "kasvava määrä idioottiperheitä ..." jos ei osaa suhteuttaa niitä hyviä tulojaan ja menoja.

Vierailija
17/17 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisit saanut selville, että yhteinen tili ei pelasta perheitä, joissa vanhemmat ottavat enemmän velkaa kuin mitä pystyvät maksamaan. Yhteiset rahat ei auta mitään, kun kulutusluottoja on liikaa. Avioliitossa ei puolison vastaa toisen veloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi