Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko migreenisärky alkaa yhtäkkiä vai onko jotain vakavampaa?

Vierailija
11.09.2012 |

Eilen kun menin nukkumaan, niin yhtäkkiä pamahti ohimoon sykkivä kipu. Se tuntui migreeniltä (minulla on migreeniä): tuntui samassa kohtaa kuin migreeni, ja lisäksi oli valonarkuutta ja vähän pahoinvointia. Äkillinen alku vain ihmetytti.

Otin lääkettä ja särky alkoi hellittää, kun makasin hievahtamatta paikallani. Yöllä heräsin ja särky oli pois.

Olisiko tuosta nyt pitänyt huolestua? Jos minulla olisi ollut aivoverenvuoto tai jotain, niin voisinko edes teoriassa olla muutaman tunnin päästä kunnossa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alkanut migreenikohtaus samoin. Luulen, että nukkuessa alkava kohtaus tulee pikkuhiljaa, mutta sitä pientä kipua ei nukkumisen vuoksi tunne. Eikä aivoverenvuotoon kai auta migreeni- tai särkylääke.

Vierailija
2/3 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa äkillisesti ja juuri valonarkuutta tai näköhäiriöitä ja kuvotusta samaan aikaan. En olisi tuosta ollenkaan huolissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi yhdessä poikkeustapauksessa, joka on kroonin subduraalinen verenvuoto, mutta sen voi saada esim kaatumisen tai vastaavan onnettomuuden yhteydessä, ei noin vain yhtäkkiä. SIinä verenvuodon oireet tulevat vasta viikkojen tai kuukausien päästä kun hyytynyt veri alkaa painaa aivoja. Yhtäkkiä alkavat verenvuodot eivät yleensä lopu itsekseen, joten niistä ei itsekseen toivukaan.

Migreeni voi alkaa ihan yhtäkkiä ilman esioireitakin, mutta on voinut käydä myös niin, että ne oireet jäivät sulta vaan jostain syystä huomaamatta. Toisaalta sitähän sanotaan, että jos migreeni yhtäkkiä muuttaa muotoaan, pitäisi käydä lääkärissä. Eli jos noita esioireettomia kohtauksia tulee lisää, kannattaisi ehkä käydä tarkistuttamassa itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi