Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan ostamassa talo ja mies kieltäytyy hevostallista

Vierailija
31.12.2022 |

Sanoo, että meille ei hevosia tule ja hän ei rahaa sellaiseen laita tai rakenna aitauksia ja tiloja. Olen meidän tytölle luvannut, että hevosia tulee, kun hän täyttää 6. Siinä harrastuksessa saa ulko ilmaa ja oppii hallitsemaan eläintä. Joutuu myös helposti kiusatuksi jos ei ole hevosia kun kaikilla kavereilla on.

Tästä on nyt riidelty usea viikko, ja eikä yhteis ymmärrystä löydy kun mies ei vaan tajua joustaa.

Miten muut olette ratkoneet nämä jutut? Onko vaan etsittävä ymmärtäväisempi mies? Minulla menee yöunetkin tässä.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen on hyvää leivän päällä

Vierailija
2/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa sinä viulut ja rakenna aitaukset ja tilat. Miehen ei tarvitse siihen osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tuli ainakin vahingossa yhteen yö unet.

Vierailija
4/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hevos talli

Vierailija
5/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työkaveri, jolla vastaava tilanne, mies suostui hevostalliin. Tuli maksuhäiriöt ja avioero.

Vierailija
6/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kompromissi. Ostatte sen talon yhdessä ja sinä ostat lähistöltä tontin, johon pykäät sen tallin. Miehen ei tarvitse osallistua rahallisesti tai työllään mitenkään.

Vierailija
7/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten hoito on vastuullista työtä ja hyvin työlästä myös.

Tekstin perusteella voi olettaa, että ap on ajatellut hevosen pitoa miehen uudeksi harrastukseksi.

Mitäs jos aloittaisitte harjoittelun marsuilla?

Kaikilla 5-vuotiaan kavereilla tuskin on omaa ponia.

En tiedä muita kuin prinsessa Charlotten, joka hänkin sai ponin vasta 7-vuotislahjaksi. Mutta heillä lienee tallit ja hevosten hoitajat luontaisetuna jo valmiiksi.

Vierailija
8/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukaa alas ja laskekaa paljonko se talli maksaa.

Puuhevonen maksaa tekemisen verran ja tenava yhtä iloinen.

Vierailija
9/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä provo kaatui siihen, että kaikilla kavereillakin on hevonen. Ei ole, ei ainakaan kotona jos eivät ole maalaislapsia.

Vierailija
10/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se sitten olet lupauksesi takana ihan itse etkä sotke miestä siihen.

Vierailija
11/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun unelma on, että olisi iso maalaistalo, jonka sisustaisin hieman uusvanhasti. Takkatuli tietenkin. Iso keittiö. Meillä olisi hevosia ja minä voisin vaikka pitää jotain kivoja hepparetriittejä joilla tienaisi. Kiirreettöminä aamuina katselisin, kun hevoset laiduntaa aamu-usvassa. Laumanvartijakoira makaisi jalkojeni juuressa, penkeillä olisi kauniita lampaantaljoja ja kissa venyttelisi puuhellan edessä. Voisi myös toimia sisällöntuottajana ja laittaa kauniita kuvia meidän maalaisidyllistä muidenkin nautittavaksi. Välillä jotain kivoja jouluaskarteluja ja kukkakimpun tekoa hevosniityltä. Yhteistyökumppaneilta saisi kivoja tuotteita mainostettavaksi ja itselle lahjana.

Vierailija
12/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustaisiko mies, jos ostaisit hevosen ja vuokraisit sille tallipaikan? Pitäisit tarkkaan huolen, että kaikki kustannukset olisivat sinun kontollasi ja edelleen maksaisit puolet perheen kuluista. Keskustelemalla nämä asiat selviää, ei tarvitse öitään valvoa.

Vierailija
13/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt eläinsuojeluilmoituksen tällaisesta tapauksesta ja toisestakin lähes. Ponin kaviot hoitamatta ja kaikki retuperällä eli kyllä näitä on!

Hevonen ei ole mikään lapsen leikkikalu. Se on yksi vaativimpia, sitovimpia ja kalliimpia lemmikkejä ja vain pieni osa niistä, jotka ostavat hevosen todella ymmärtää asiasta jotain. 

Vierailija
14/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä provo kaatui siihen, että kaikilla kavereillakin on hevonen. Ei ole, ei ainakaan kotona jos eivät ole maalaislapsia.

Tyttö on kertonut kavereilla olevan ja olen kyllä nähnyt parin äidin tulevan ratsastusvaatteissa samaan aikaan lasta hakemaan.

Vierailija
15/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen on laumaeläin. Yhden hevosen pitäminen lapsen leluna on eläimen kidutusta. Lapsen tulee oppia leikkimään lasten kanssa.

Vierailija
16/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
17/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taas tuo Pakina-Pirkko vai mikä Tarina-tantta se onkaan,

pisti provot tulille jo aamutuimin.

Eikö tuosta ämmästä pääse millään eroon tällä saitilla?

Vierailija
18/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä paljonkin ylimääräisiä miljoonia?

Vierailija
19/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastustaisiko mies, jos ostaisit hevosen ja vuokraisit sille tallipaikan? Pitäisit tarkkaan huolen, että kaikki kustannukset olisivat sinun kontollasi ja edelleen maksaisit puolet perheen kuluista. Keskustelemalla nämä asiat selviää, ei tarvitse öitään valvoa.

Ideana laittaa hevosesta aiheutuva työ ja kustannukset miehen kontolle ja huvi vaimolle ja tytölle. Tämä on nykykäsitys puolisoiden välisestä tasapuolisuudesta ja -arvosta.

Vierailija
20/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä ja ota sellainen tummahiuksinen ja joka käyttää kanttihousuja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi