Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä virikkeitä kotirouvilla muka on?

Vierailija
10.09.2012 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lähdettyä kouluun käyn ratsastamassa ma, ke ja pe aamupäivällä. Ti iltapäivällä huilutunnit ja to iltapäivällä laulutunnit. Laulan ja keikkailen viikonloppuisin, kun mies vapaalla. Se on mun rakas harrastus. Lisäksi kuulun harrastelija teatteriryhmään ja harjoituksia on pari kertaa viikossa iltaisin ja tietenkin esiintymiset. Näitä puuhailen ja tietty kotitöitä.

Vierailija
2/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdän, pyöräilen ja joogaan. Rakastan kaikkea kotiin liittyvää, sisustan, kokkaan, leivon, hoidan puutarhaa. Sienestän ja marjastan, kerään villiyrttejä. Teen paljon käsitöitä ja askartelen. Osan tuotoksistani myyn ja saan näin aika kivasti omaa rahaa ja vieläpä tekemällä sitä mistä nautin.

Lukeminen ja elokuvien katsominen ovat myös intohimojani. Käyn usein taidenäyttelyissä ja konserteissa. Välillä innostun opiskelemaan jotain, nyt opiskelen venäjää, kesällä olin valokuvauskurssilla.

Suurin osa ajasta kuluu tietysti ihan kotitöissä ja lasten kanssa puuhailussa. Tosin meidän lapset on jo koululaisia, joten ei ole enää sellaisia ihania yhteisiä juttuja kuin heidän ollessaan pieniä, esim. retkiä. Mutta nykyään kyllä kokkailemme yhdessä, nikkaroimme, käymme hiihtämässä jne.

Illat kuluvat usein miehen kanssa kahdestaan, juomme iltateet ja juttelemme kaikesta mahdollisesta tai katsomme yhdessä elokuvan.

Kuulostaa varmaan tylsältä, mutta nautin juuri tällaisesta elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhaa riittää aamusta iltaan, ihan oman jaksamisen ja motivaation mukaan :)

Itse laitan kotia, siivoan ja laitan ruokaa, pesen pyykkiä ja shoppailen päivisin ilman ruuhkia :)

Esim. tänään leivoin kaksi pellillistä korvapuusteja, tein kotiruokaa oikein ajan kanssa ja käsitöitä, hoidin lasta ja ulkoiltiin. Vaihdoin puhtaat petivaatteet kaikkien sänkyihin, tuuletin samalla makuuhuoneet ja laitoin ulos tuulettumaan petivaatteet. Pesin kaksi koneellista pyykkiä. Valvoin esikoisen läksyjen tekoa ja sitten juteltiin kaikessa rauhassa. Otin illalla nokkaunet, ja kylvetin esikoisen. Sitten iltapalat lapsille ja iltasatu. Ja nyt netissä. Etsin mm. huutonetistä merkkilastenvaatteita edullisesti, kun on aikaa.

Huomenna menen kauppaan, imuroin ja pyyhin lattiat, ja pölyt pinnoilta. Pyyhin keittiön kaappien ovet ja tasot jne. Teen käsitöitä, ulkoillaan lasten kanssa.

Torstaina mennään lasten kanssa uimaan, ja käydään vähän shoppailemassa syysvaatteita. Lapset tarvitsevat mm. uudet kumisaappaat.

Perjantaina teen kodin siivouksen, imuroin, pesen kylpyhuoneen ja wc tilat, ja teen pihviaterian illalliseksi. Sitten katsotaan yhdessä joku kiva leffa ja rentoutudutaan, laitetaan popcorneja ja syödään jäätelöä.

Launtaina menen ratsastamaan, ja mies ulkoilee lasten kanssa ja hoitaa lapset. Itse tulen talleilta iltapäivällä, ja sitten mennään koko perhe saunaan. Ja vietetään yhdessä aikaa. Käydään hakemassa varmaan noutoruokaa ja katsotaan telkkua.

Sunnuntaina ajateltiin mennä Korkeasaareen eväiden kera lasten koko perheen kanssa, jos sää vain sallii. Muuten mennään eläinmuseoon. Käydään samalla kahvilassa lounaalla ja juomassa lämmintä kaakaota/kahvia.

Vierailija
4/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja muut vastaavat välillä tarvittavat remonttireiskat :)

Vierailija
5/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin rakastan kotona olemista. Laitan puutarhaa, käyn marjastamassa, säilön kesän/syksyn sadot talteen, hillot, mehut, hyytelöt, suolakurkut, säilykkeet, kuivaan yrtit, pakastan herneet ja ruohosipulit, kuivaan omenalohkoja kauniisiin puhkkeihin, valmistan tuliaisia ja viemisiä. Leivon myös leipää ja tykkään ruuanlaitosta, se on minulle sellainen harrastus jonka parissa nautin!

Lisäksi harrastan käsitöitä joita olen myös jouluisin/ syksyisin myymässä toreilla ja markkinoilla.

Lasten kanssa tulee vietettyä aikaa, tehdään kivoja juttuja ja käydään "seikkailuilla" koko perheen kanssa. Lapset vielä sen verran pieniä että niiden riemu antaa valtavasti.

Rakastan myös aviomiestäni hirmuisesti. On minulle myös paras ystävä. Päivämme kohokohta on kun "isi" tulee töistä kotiin. Kun saadaan koti hiljaiseksi nautitaan vain toistemme läheisyydestä ja seurasta.

Niin, on meillä myös koira jonka kanssa tykkään käydä kunnon hikilenkillä. Korvalappustereot mukaan ja juoksen itseni aivan hapoille. Pitkän hikisen lenkin jälkeen on mahtava käydä saunassa ja upota puhtaisiin petivaatteisiin akkojen roskalehden kanssa.

Minulla ei ole kyllä koskaan tullut aika pitkäksi enkä ole kaivannut töihin paluuta. Olisi mahtava jos saisimme joskus olla vaikka yhden vuoden ajan molemmat kotona, sekä minä että mieheni! Siitä haaveilen.

Vierailija
6/6 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoleenpäivään nukkuminen, shoppailu, varpaankynsien maalaaminen, sitähän sää kysyit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan