Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unicef-kävely tulossa koululle. Vähän kyrsii, ihme kerjäämistä.

Vierailija
10.09.2012 |

Hyväntekeväisyys on OK, mutta mun mielestä lapset pitäis pitää siitä erossa. Ja mieluummin annan rahaa paikalliseen toimintaan kuin jonnekin kauas hevon hiiteen, jolloin iso osa kerätystä rahasta menee organisaation pyöritykseen osa ehkä aseisiin tms.

Hesy, Animalia, MLL ja muut kotimaiset rahankerääjät saavat aina mun rahaa.

Mitäs tee muut ajattelette?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käveli viime vuonna 2.luokkalaisena 10 km ja oltiin luvattu maksaa 5 €/km. Piti sitten vähän tiputtaa summaa, kun ei todellakaan oltais maksettu 50 € mihinkään hyväntekeväisyyteen (itse ei olla mitään hyvätuloisia).

Vierailija
2/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON ihan itse sitä mieltä, että ei aio kansainvälisiä organisaatioita tukea. Kysyi tosin, että paljonko maksan siitä, että joka päivä kävelee kouluun 4 km...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON ihan itse sitä mieltä, että ei aio kansainvälisiä organisaatioita tukea. Kysyi tosin, että paljonko maksan siitä, että joka päivä kävelee kouluun 4 km...

Vierailija
4/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Unicef varmaan menee johonkin toiseen kouluun jos kerrot että sinä siitä mielesi pahoitat

Vierailija
5/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näitähän riittää.

Pohjanoteeraus oli varmaan se, kun meidän kiltti ja kuulias tyttö oli lähetetty koulusta kotiin viikonlopuksi yhteisvastuukeräyslippaan kanssa. Meilläpäin kun ei kuulemma ollut yhtään kerääjää.

Silloin oli muuta menoa, eikä ollut aikaa laittaa lasta talsimaan metsätietä pitkin naapureihin, niin jouduttiin tuokin lipas täyttämään yhdessä isovanhempien kanssa.

Lapset kokee tällaisen koululta ohjatun keräämisen vahvasti moraalisesti velvoittavaksi.

Vahvasti moraalisesti velvoittavaahan tuo homma onkin, tuolla tavalla pystyy kasvattamaan lapsensa kunnon kansalaiseksi. Ei meilläkään lapset kehtaa heittää ruokaa roskiin tai tuhlaa vettä suihkussa koska tietävät huonompiosaisten lasten muualla maailmassa kuolevan nälkään. Laittavat pienen pienen osan viikkorahoistaan hyväntekeväisyyteen, aina antavat kerjäläisille niin kotona kuin ulkomaillakin, ovat kuitenkin vasta 7 ja 8 ;)

Vierailija
6/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näitähän riittää. Pohjanoteeraus oli varmaan se, kun meidän kiltti ja kuulias tyttö oli lähetetty koulusta kotiin viikonlopuksi yhteisvastuukeräyslippaan kanssa. Meilläpäin kun ei kuulemma ollut yhtään kerääjää. Silloin oli muuta menoa, eikä ollut aikaa laittaa lasta talsimaan metsätietä pitkin naapureihin, niin jouduttiin tuokin lipas täyttämään yhdessä isovanhempien kanssa. Lapset kokee tällaisen koululta ohjatun keräämisen vahvasti moraalisesti velvoittavaksi.

Vahvasti moraalisesti velvoittavaahan tuo homma onkin, tuolla tavalla pystyy kasvattamaan lapsensa kunnon kansalaiseksi. Ei meilläkään lapset kehtaa heittää ruokaa roskiin tai tuhlaa vettä suihkussa koska tietävät huonompiosaisten lasten muualla maailmassa kuolevan nälkään. Laittavat pienen pienen osan viikkorahoistaan hyväntekeväisyyteen, aina antavat kerjäläisille niin kotona kuin ulkomaillakin, ovat kuitenkin vasta 7 ja 8 ;)

sillä ei ole mitään merkitystä, mitä he Suomessa ruualle tekevät. Kun Afrikassa ammutaan konekiväärillä, ei siellä kysellä, onko Minttu-Maari Suomessa ollut kiltisti vai ei.

Vierailija
7/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kapitalistin alku, yök:(

Vierailija - 10.09.12 10:31 (ID 15546394)

Jos sinä ja lapsesi olette niin tyhmiä, että kuvittelette sen rahan menevän nälkäänäkeville niin miettikääpä yhdessä, miten Afrikan köyhimmissä maissa on aina varaa aseisiin. Olisiko siksi, että siellä ei pidetä omista huolta vaan tiedetään, että tyhmät eurooppalaiset syytävät rahaa, vaikka kukaan ei vastaanottajamaassa tekisi töitä. Osa rahasta menee aseisiin.

Vierailija
8/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newsflash: se syöty ruoka muuttuu paskaksi siinä missä poisheitetty jätteeksi. Kerjäläisille antaminen tukee kansainvälistä ihmiskauppaa, jopa pääministeri pyysi ettei kukaan antaisi niille enää mitään. Suomessa käytetään vettä liian vähän, pohjavedet eivät pääse kunnolla uusiutumaan. Jne.

Totuus on tarua ihmeellisempää- ja usein karumpaa.

Vierailija
9/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavatko osallistua nälkäpäiväkeräykseen, kumpikaan ei tiennyt mistä on kyse. Selitin lyhyesti.

Nuorempi juoksi säästöpossulleen ja sanoi: "Annan kympin!"

Vanhempi sanoi: "Minä annan kaksi kymppiä, tai 25, tai oikeastaan voisin antaa nämä kaikki."

... Ja sitten minä sanoin: "Ei teidän tarvitse omistanne antaa, minä annan molemmille käytettäväksi 2 euroa."

Opetus: Lapset ovat viisaampia ja avuliaampia. Maailma olisi parempi, jos he saisivat äänensä kuuluviin.

Vierailija
10/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun yhteydessä tapahtuvaan hyväntekeväisyyteen, totean vain, että mun mielestä on kestämätön ajatus antaa rahaa jollekin kodittomalle kissalle, kun toisella puolella maailmaa lapsia kuolee nälkään. Itse tuen tuotantoeläinten hyvinvointia kulutuskäyttäytymiselläni, mutta jos jollain marsulla on astma ja sen omistaja ei voi sitä sen takia pitää, niin mun mielestä sille on tarpeetonta tehdä mitään muuta, kuin lopettaa. Taitaa olla vähän liian hyvinvoiva valito tämä maa.

Vierailija
11/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en osaa ajatella tätä mitenkään pahana asiana, en millään.

Meillä on annettu yleensä n.2e/km. Viimeksi loppusumma taisi olla 10e. Innoissaan on tyttö kävellyt ja juossut, ja tuntuu olevan tärkeä asia.

Minusta ihan hyvä oppia että omilla teoilla voi auttaa toisia..että edes pienen hetken mietitään josko maailmassa on muita joilla asiat huonommin, ja voisiko heitä jotenkin auttaa.

Vierailija
12/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sitä esitteissäkin lukevaa, puolueellista liirumlaarumia sateenkaarista ja yhteisöllisyydestä? Oletko tietoinen SPR:n korruptiosta? Entäpä sen omaisuudesta? Minne katosivat rahat, joita suomalaiset lahjoittivat miljoonien edestä?

Vierailija
13/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kapitalistin alku, yök:(

vitun jeesustelija sinä oikein olet?

Jos ei halua antaa niin sitten ei. En anna minäkään, ei sen puoleen.

Mieluummin näkisin lapsistani tulevan kunnon kapitalisteja kuin jotain sossun asiakkaita tms.

Vierailija
14/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina antavat kerjäläisille niin kotona kuin ulkomaillakin, ovat kuitenkin vasta 7 ja 8 ;)

kiitti vaan vitusti kerjäläisongelmasta sinä ja kaltaisesi.

Meillä ei heitetä rahaa hukkaan, mieluummin säästetään ja sijoitetaan.

Vierailija
15/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää anna rahaa tämän tyyppisiin keräyksiin, joissa suurin osa rahoista menee itse organisaation pyörittämiseen ja loput kankkulan kaivoon. Laitan vuodessa pari sataa euroa hyväntekeväisyyten, Afrikan osalta rahahanat ovat kuitenkin kiinni. Vuosikymmenten aikana Afrikkaan on syydettä käsittämättömät määrät rahaa ja aikaa. Ja mitä on saatu aikaiseksi? Ei juuri mitään. Touhu ei muutu, ennen kuin Afrikan valtiot alkavat itse kantaa vastuuta. Ei ole vielä tapahtunut.

Vierailija
16/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaa lapsille, että hätää ja köyhyyttä on Suomen rajojen ulkopuolellakin. Kykkä näitä rosvoja on ihan suomalaisissakin organisaatioissa ollut.

Vierailija
17/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veripalvelun silloista johtajaa, ei liittynyt humanitaariseen apuun. Spr on vain kattojärjestö, minkä ala veripalvelu toimii täysin itsenäisesti. Kannattaisi lukea uutiset oikein, jos niitä yrittää lukea ja ymmärtää.

Vierailija
18/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on pyytänyt tuttavia ja jopa naapureita ( joilla ei sen ikäisiä lapsia) sponsoreiksi. viimeksi oli 5 sponssaaja, aiemmin jopa 6. Meiltä sai 2 e/ km. Ja lapsi on 1-4 luokall kävelly 14-16 km per kerta. Tokalla sen luokkakaveri juoksi 22 km. nehän kävelee 4 tuntia, miinus puolen tunnin ruokatunti. Kyllä siinä nyt enemmän kuin 5 km kävelee.

Vierailija
19/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karua, mutta totta, siellä rahalla ei saada mitään aikaan. Afrikkaan on syydetty mielettömät määrät rahaa, mutta mitää kehitystä ei ole tapahtunut. Taustoja voidaan miettiä, aseilla tehdään paljon rahaa, siksi esim. Yhdysvalloille on tehokasta kun Afrikassa soditaan =kauppa käy.

Mutta jokainen varmaan muistaa ne tapaukset, kun hyökätään ja ajetaan valkoiset maanviljelijät pois tiloiltaan --> tapetaan samalla karja --> sitten itketään kun ei ole ruokaa (koska karja mätäni tapettuna niityille ja kukaan ei huolehtinut pelloista kun valkoiset oli häädetty)

Ja tuonne sitten pitäisi puskea rahaa! Kyllä: säälin naisia ja lapsia jotka elävät ilman vettä ja lukutaidottomina. Mutta asioille voi tehdä ITSE jotain. Suomi on hyvä esimerkki KÖYHÄSTÄ maasta, jossa nähtiin nälkää ja elettiin kurjuudessa, mutta niin vaan luotiin kunnon koulujärjestelmä (kiertokoulut ja kansakoulut) jotta jokainen suomalainen oppi lukemaan.

Afrikkalaiset voisivat tehdä saman (ja joillain alueilla noin jo onkin!) mutta jos mielummin heilutellaan konekiväärejä ja tapetaan lapsia ja raiskataan naisia sen sijaan että opeteltaisiin lukemaan ja viljeltäisiin peltoja, niin mitään iloa ei meidän lahjoituksistamme ole.

Muutoksen pitää aina lähteä ihmisestä itsestään. Jos halua muutokseen ei ole, mitään ei saada aikaiseksi. Toisaalta esim. Nelson Mandela on saanut paljon aikaan, vaikka kovimman mukaan on joutunut kärsimään esim. joutumalla vankilaan. Muutos on mahdollinen, mutta se lähde meidän euroista vaan ihmisistä itsestään.

Tiedä sitten minkä Unsefin/punaisen ristin tmv. rahaa (=meidän lahjoituksiamme) sekin päämies käytti, joka osti suihkukoneen itselleen ja muutenkin eli ylätkylläisyydessä samaan aikaan kun kansa kuoli nälkään ja länsimaat lappoivat rahaa kansalle.

Ja tuttu juttu sekin, että ruoka-apua viedään, ja paikalliset jakelijat sitten myyvät niille joilla on rahaa sen ILMAISEKSI tarkoitetun avun. Miksi tukea tuollaista?

Vierailija
20/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän kotimaissaan kuin tuoda tänne verovaroilla elätettäväksi. Se jos apua ei tällä tavoin mene perille on harmillista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän