Päiväkodissa lapsen kaverin äiti leuhkii lapsensa harrastuksilla...
"Meidän X käykin siellä ja tuolla kerhoissa, kielikylvyssäkin käy ja sitten kahdesti viikossa..."
Joo, hieno juttu. Mitä nyt lapsi on vuotta vanhempi mitä muut tuossa ryhmässä, kiusaa ja satuttaa toisia päivittäin. Ja se harrastuneisuuskin näyttää menevän vähäsen hukkaan, kun meidän 2 vuotta nuorempi muksu tekee tätä yhtä sankaria vaikeampia tehtäviä (eskaritehtävät, parilla osa-alueella vaikemmat mahdolliset)...:D
t. harrastamattoman lapsen äiti
Kommentit (8)
Kuulkaa kun sitä leuhkimista joutuu kuuntelemaan aina kun osuu samaan aikaan päiväkodin pihalle, niin kyllä siitä tekee jo mieli kertoa muillekin. Ei kukaan jaksa sitä selostusta jatkuvasti!
Oma itsetuntoni ei ole huono, kiitos vaan. :) Vähän ilkeä olen ehkä, mutta tuo lapsi on oikeasti tosi väkivaltainen ja tuntuu, että äitinsä yrittää "hyvittää" sitä puolta opettamalla tälle kieliä jne. akateemista.
ap
Aivan käsittämättömän surkea itsetunto. Aivan säälittävää kytätä jotain osa-alueita jne.
Miksi sitten itse leuhkit oman lapsesi taidoilla?
Todella noloa :D
Voi elämä, oletkohan itse juuri tuo äiti?? Jos olet, niin tee meille muille vanhemmille palvelus ja ole jo hiljaa sen lapsesi erinomaisuudesta! :D Ja en todellakaan kytännyt mitään, kunhan vaan hoitaja esitteli jotain tehtäväkirjoja ja kehui lapsemme osaamista niissä...niissä luki myös eskareiden + meidän lapsen "taso", ihan siitäkin näin missä mentiin (ja keväällä tiesin tämän jo).
ap
mutta niiin paljon nerompi ja minä olen niiin paljon parempi äiti, kun minun niiin paljon nerompi lapseni ei edes harrasta mitään....
Voi elämä! Hanki sellainen.
Kirjoitukseni pointti oli tämä: muita kiusaava, ilkeä ja väkivaltainen lapsi ei muutu paremmaksi oppimalla kieliä tai ramppaamalla matematiikkaryhmissä. Ja sen sijaan että keskityttäisiin noihin taitoihin, lasta pitäisi kasvattaa sosiaalisten taitojen suhteen niin että muiden ei tarvitse pelätä hyökkäystä, jos erehtyvät tämän yhden vierestä kävelemään.
Ja kyllä, oma lapseni ON hyvä tietyn osa-alueen tehtävissä! Vahingoniloa minun puoleltani, koska en näe minkäänlaista vaivaa tämän "preppauksessa" ja silti hän on luonnostaan parempi noissa jutuissa kuin tämä Suuri Johtaja, jonka fiksuutta äitinsä ylistää maasta taivaisiin. :D
Mutta ainahan tämä kääntyy aloittajaa vastaan, niin nytkin. Hyvää yötä mammat, ei kannata suuttua pienistä. ;)
ap
Sinun pitäisi kertoa mielipiteesi sille äidille.
Sitäpaitsi lapset harvoin kehittyy tasaisesti. Sosiaaliset taidot voi olla ihan perseestä eskarissa ja koulussa asia on jo korjaantunut.
Esikoiseni eskarin rämäpää on nykyään mitä kohteliain herrasmies. Oma tumpelo ja arka kuopukseni on nyt tokalla luokkansa sosiaalisimpia.
Mikähän eskari se noin tarkkaan noita tehtäväkirjoja esittelee? Minulla ei kummallakaan selosteltu mitään yleisiä tasoja tms.
Mihin oma laaja tietämyksesi perustuu? Ja mistä tiedät, että joku harrastamattomuus on meriitti?
päästät vaan toisesta korvasta ulos ja jätät moiset jutut arvoonsa, niin kai kaikki muutkin tekee?