Mitä teen? Mies on masentunut ja saa raivokohtauksia
Taas äsken alkoi huutamaan. Oli jo pukemassa ulkovaatteita ja sanoi, että kohta sulla on kuollut mies. Lapset itkivät ja minä itkin. Tällä kertaa onneksi jotenkin ihmeen kaupalla rauhoittui ja jäi kotiin.
Mies saa jonkinlaista lääkitystä masennukseensa, mutta ei suostu puhumaan aiheesta mitään. Mihin voin ottaa yhteyttä, mistä saisi apua?
Kommentit (11)
Suostuuko mies puhumaan mistään? Voitko vähitellen kysellä? Pääsisitkö hänen mukaansa lääkärille?
muuta kuin odottaa että aika kuluu ja lääkitys tehoaa. Mutta jos mies jatkaa noita puheita niin voi olla että on itsetuhoinen eli hautoo itsemurhaa. Kannattaisi hommata mies lääkäriin puhumaan ajatuksistaan mahd. pian.
Lasten kuullen ei saisi kyllä puhua tuollaisia, sen voit miehellesi sanoa. Lasten turvallisuudentunne järkkyy pahasti.
Lääkärin vastaanotolle. Kuka tahansa lekuri voi ensi hätään kirjoittaa masennuslääkereseptin. Lääkkeet alkaa vaikuttaa noin parissa viikossa ja sitten potilaan saa varmasti jo helpommalla hakemaan apua ongelmaansa. Pelkät lääkkeet ovat siis vain ensiapu ja vaativat muutakin, jotta tilanne paranee.
Suomen mielenterveysseuran valtakunnallinen auttava puhelin:
Kriisipuhelin päivystää numerossa 01019 5202
arkisin klo 9.00– 06.00
lauantaisin klo 15.00–06.00
sunnuntaisin klo 15.00– 22.00
Arkipäivään osuvina juhlapäivinä päivystetään lauantaiaikataulun mukaisesti.
Mies saa lääkitystä, eli jotain häneltä hoidetaan. Masennus, kaksisuuntainen, mitä?
Minulla oli joskus tuollainen mies. Raivokohtauksineen ja itsemurhauhkailuineen. Väsyin aivan loppuun ja aloin pelkäämäänkin miestä ja hänen raivokohtauksiaan. Erosimme lopulta, mutta kun on yhteisiä lapsia niin huolesta en pääse.
Luuletko, että miehen uhkailut perustuvat todelliseen tahtoon tappaa itsensä vai pyrkimykseen saada sinut toimimaan jollain tietyllä tavalla?
mutta usein noihin tilanteisiin liittyy se, että on ottanut alkoholia. Lisäksi miehellä on ollut kauheasti työstressiä. On sellainen viikko takana, ettei ole voinut nukkua kunnon yöunia. Oon hirveän huolissani hänestä :( ap
myös masentuneiden puolisoille tai läheisille on vertaitukiryhmiä ja netissäkin vertaistukea
muualle hoitamaan itseään.
Mies ei ehkä ole työkuntoinen, lääkitystä pitää varmaan tarkistaa. Pitäisi myös saada selville mikä pahan olon aiheuttaa, mitä asioita elämässä pitäisi muuttaa, että olisi helpompi olla?
tarkemmin siitä kertomaan. Kyllä varmasti nuo uhkailut liittyvät jossain määrin siihen, että minä olen hänen mielestään jollain tapaa ärsyttävä. Erosta ollaan tässä viime aikoina puhuttu paljonkin.
Rakastan tuota miestä valtavasti, mutta olen niin väsynyt tähän. Haluaisin normaalin tasaisen elämän lapsille ja itselleni. Ja niin, että voisimme molemmat olla sovussa, vaikka eroaisimme. ap
Mies saa lääkitystä, eli jotain häneltä hoidetaan. Masennus, kaksisuuntainen, mitä?
Minulla oli joskus tuollainen mies. Raivokohtauksineen ja itsemurhauhkailuineen. Väsyin aivan loppuun ja aloin pelkäämäänkin miestä ja hänen raivokohtauksiaan. Erosimme lopulta, mutta kun on yhteisiä lapsia niin huolesta en pääse.
Luuletko, että miehen uhkailut perustuvat todelliseen tahtoon tappaa itsensä vai pyrkimykseen saada sinut toimimaan jollain tietyllä tavalla?
tarkemmin siitä kertomaan. Kyllä varmasti nuo uhkailut liittyvät jossain määrin siihen, että minä olen hänen mielestään jollain tapaa ärsyttävä. Erosta ollaan tässä viime aikoina puhuttu paljonkin.
Rakastan tuota miestä valtavasti, mutta olen niin väsynyt tähän. Haluaisin normaalin tasaisen elämän lapsille ja itselleni. Ja niin, että voisimme molemmat olla sovussa, vaikka eroaisimme. ap
Mutta ikävä kyllä en osaa neuvoa sinua. Saisitko miestä parisuhdeterapeutille? Tilanne on nyt paha sinulle ja lapsille.
että saako mies pidettyä sairautensa kurissa vai sotkeeko lapset mukaan. Jos ei saa pidettyä itseään kasassa, on parasta lasten vuoksi muuttaa erilleen, tuo vahingoittaa lapsia.
Ensi- ja turvakoti.