??? KESÄKUISET 2013 ???
Kommentit (286)
Mago, samoissa mennään siis. Peukutan sun puolesta hurjasti!
Nyytikselle iso peukku huomiselle, toivottavasti liityt plussanneiden kerhoon!
Auringonkukkaselle ja regalolle pahoittelut =(. Perässä taidetaan tulla seuraanne liittymään...
Mupis, pidä kiinni vaan tuosta tästä-se-nyt-tulee-fiiliksestä, se on hyvä asenne.
Bella, jospa siellä vaan on kovasti tapahtumassa jotain? Tuon punkun on sanottu antioksidanttiensa ansiosta paksuntavan limakalvoa ja edesauttavan sitä kautta kiinnittymistä. Lapsettomuuslääkärini sanoi ultrassa tässä kierrossa, että "nythän sitten nautit lasin punkkua iltaisin viikon ajan niin tämä upea limakalvo vahvistuu vielä lisää". Eli siksipä sitä monet nauttii lasillisen ennen oletettua kiinnittymisaikaa.
Mitäs kuuluu marjanalle? Ootko jo toipunut?
ON: menkkajuilinnat ilmestyivät tänä aamuna, joten minä en kyllä usko edelleenkään minkään valtakunnan plussaan. Viikonloppuna selviää, ei muuta raportoitavaa.
RM kp26 dpo12
(Heh, mulle taas tuli varmennukseksi neljä, sitä pikkunelostahan tässä yritetään =D!)
Kp 26/27-30 ja oletettavasti dpo 9. Eilen dpo 8 tuli seksin jälkeen vaaleanpunaista limaa, en tiedä mistä johtui.. Limakalvoista vai mistä. En usko mihinkään kiinnittysvuotoon, kun tuli seksin jälkeen. Eipä tuommoista kyllä ole ennen ollut. Onko muilla ollut?
Mahaa yhä turvottaa ja nyt rinnat ovat alkaneet aristaa sivuilta, ihan kuin aina ennen menkkoja.
Tänne ei muuta. En edelleenkään usko plussaan..
Mukavasti täällä porukkaa mukana :) Harmittelut jo kyydistä pudonneille sekä tsemppiä seuraavaan kiertoon. Isot onnittelut plussanneille!!
Täällä vasta kp 8 menossa.. Ei millään jaksais odottaa ovispäiviin. Osuvat kivasti viikonlopulle, ja se viikonloppu kuluu peittoa heilutellessa ;) Noh, se treenaus on alkanut jo... Mies tykkää!
Hei, tuo punkku oli uusi juttu, nyt siis mimmit alkoon, mars!! Oli mulla oikein kysyttävää.. Mitä tarkoittaa tuo dpo???
/Cätsy kp8/28-30 yk2
Täällä näyttää osalla porukkaa olevan jo todella jännät päivät menossa. Toivottavasti plussa-aalto kiskaisee kaikki mukaansa.
ON: En ole hirveästi jaksanut nyt kuumeilla tässä kierrossa. Ovulaatio on vasta edessä päin, mutta eipä näistä oireista osaa sanoa onko se huomenna vai vasta ensi viikon alussa. Toivoisin mahdollisimman myöhäistä ovista... Miehen kanssa on vähän tora päällä, eikä varmasti nuo petihommat tänään ole päällimmäisenä mielessä. Sitten hän onkin reissussa sunnuntai-iltaan asti taas. Epäilen vaan, että tämä kierto menee ohi kokonaan.
Parantunut en ole kunnolla vieläkään. Kuume kyllä on poissa, mutta niin on äänikin. Töissä olen kuitenkin jo, joten sitäkään vähää aikaa ei ole niitä peittoja heilutella, kun ollaan miehen kanssa aivan eri vuoroissa.
Marjana kp 15/30-33 yk 30
Cätsy:
dpo = day past ovulation. Eli päivät ovulaation jälkeen.
RM: Kiitos vinkistä. Kävin tänään pullon punkkua :-) Ja nautinkin jo lasillisen. Hmm, mikähän dpo kiinnittyminen yleensä vois tapahtuu?
ON: Pientä kihelmöintiä ja "porinaa" alavatsan seutuvilla. Muutamia kertoja vihlaisi töissä kun nostin jotain painavaa tai kun kumartui ottamaan lattialta jotain. Muuten ihan normi olotila ja fiilis. Närästää vaan kamalasti.
Tänään piti juosta taas töissä pää kolmantena jalkana ja tehdä kolmen miehen hommat itekseen. Mulla on aika fyysinen ja miehinen työ, joten kroppa joutuu joka pv koitokseen ja venymään ihan uusiin ulottuvuuksiin. Mietin vaan, että voikohan se olla haitaks? Joudun nostelemaan päivittäin aika isojakin/painaviakin metallikappaleita, olemaan syömättä joskus 6h ja taukojakaan ei meinaa ehtiä pitämään. Niin voisko siitä olla jotain vaaraa vauvalle?
Millaista työtä te teette? :-)
Ootteko aikonut olla töissä ihan loppuun asti, ennenkö jäätte äippälomalle, vai haluaisitteko mieluummin jäädä jo heti kun mahollista? :-)
Ite ajattelin, että mieluummin jäisin niin myöhään kun voi ja pystyy, niin voi sitten olla enemmän vauvan kanssa kotona. Kun jos jää hirmu aikasin niin sehän on sit pois sieltä toisesta päästä..:-) Tietysti pomon kanssa pitää käydä keskustelua mahdollisesti työnkuvan muutoksista sitten loppuaikoina, voi tehhä tukalaa olla noinkin fyysisissä hommissa ihan jo poksahtamispisteessä :-D
Ristiriitainen otsikko. Kertonee fiilikset paremmin kuin mikään.
Atiilia, Tsemppiä piinailuun! Ja plussapuhuria, puuh puuh!
Marjana, mä niin ymmärrän tuon plääh-olon, mulla on samanlainen. Harmi, että et oo vielä ihan kunnossa, vie voimaa tuo sairastaminenkin. Toivottavasti saatte talletukset tehtyä kuitenkin. Ja kato kun ei itseensä ja omiin mahiksiinsa jaksa uskoa, on kiva tsempata muita. Olkoon tämä siis se kierto, jossa plussaat kun vähiten odotat =D!!!
Bella, ole hyvä vaan vinkistä. Tiiä sitten, toimiiko sekään mutta toki mä itsekin tuota kokeilin, taas. Kuulin viinivinkin jo sillon vuonna 2002 ja ehkä siksi olenkin kumonnut pullotolkulla punkkua...? No ei vaiskaa, oon punkun ystävä muutenkin mutta juuri silleen lasi illassa-tyylillä. Eihän se haittaakaan, sellainen määrä.
Kiinnittyminenhän tapahtuu virallisten tietojen mukaan noin 6 vrk hedelmöittymisestä. Yleensä sanotaan, että viikon päästä oviksesta.
ON: Vastauksena Bellalle vielä, olen viestintäalalla, yksityisyrittäjä sekä palkollinen. Fyysisesti kevyehköä työtä siis. Ja jos nyt vähän haaveilua sallitaan niin minä jään heti äippälomalle kun saa ja varmaan jään sinne saikulta. Jos siis edellisten raskauksien tapa paikkansa pitää.
Täällä siis kärvistellään. Eilen oli aivan hirveät alavatsakivut ja otin yötä vasten särkylääkettäkin. Kipu tuli aika oudosti aaltoillen, aivan kuin pieniä supistuksia =O?? Yöllä olo rauhottui kyllä mutta kyllä taas jomottaa alamahaa. Pienintäkään vuotoa ei vielä tosin ole, mutta eiköhän se viikonlopun aikana ala. Myöhässähän menkat ovat viime kiertoon verraten lauantaina ja luomukiertoon verraten maanantaina.
Päätin, että vasta sunnuntaina testaan, ei huvita se homma yhtään. Sen negan näkeminen on niin masentavaa =/.
Plääh siis olotilalle mutta iso like perjantaille. Tänään tulee ystävä kylään ja se on aivan ihanaa.
Plussapuhuria nyt kaikille testaajille ja malttia muille!
RM kp27 dpo13
Olen käynyt lueskelemassa juttuja päivittäin, mutta ei ole tullut kommentoitua. Plussanneille oikein paljon onnea! Toivottavasti pikkuiset pysyvät kyydissä :). Ja uusille tietysti tervetuloa joukkoon!
Täällä odottelen tädin tuloa kun olen varma ettei tullut tärppiä tässä kierrossa miehen happamuuden takia (eli ei seksiä oikeaan aikaan). Kp 22/23-26 menossa, niin kai se tässä muutaman päivän sisällä ilmestyy se vuoto. Eilen mua yllätti voimakas etova olo kun kävelin kaupassa ja se sit jäi useammaksi tunniksi päälle ja rintojakin aristelee. Ellen olisi niin varma ettei ole tärpännyt voisin kuvitella raskausoireiksi :).
Tuo punaviini kuulostaa hyvältä vinkiltä, harmi vaan kun en tykkää siitä :p. Pitää keksiä jotakin muuta "limajuomaa" tilalle :).
Oikein mukavaa ja rentoa viikonloppua kaikille. Ensi viikolla saankin varmasti jo siirtyä heinäkuisiin...
Misu78
Onnea plussanneille ja tsemppiä piinailijoille!
Täällä alkoi vuoto odotetusti tänään. Eli kp1 menossa ja kohti heinäkuisia... Toinen kierto siis kohdunulkoisen jälkeen ja tasan 29 päivää oli jälleen. Jos tästä jotain positiivista etsiä yrittää ni kierto ainakin on säännöllinen.
Ele kp1 yk miljardi
Olen seuraillut tätä pinoa taustalta ja kun tarkoitukseni oli olla hillitty tässä yrityksessä, niin en sitten ilmoittautunut virallisesti mukaan, vaikka vaikeaa se on ollut... meillä siis haaveillaan kolmannesta ja vasta tässä kierrossa annettiin lupa tulla.
Ensinnäkin tsempit kaikille piinailijoille! Olen hengessä mukana!!!
Tämä oma viilipyttyys sai kuitenkin nyt luvan jäädä, kun riemu repesi toissapäivänä plussatestin merkeissä :D!!! Olo on uskomaton, että näin pian onnistui! En oikeastaan ole ihan tajunnut tätä vielä. Kyselisinkin, että joko on perustettu kesäkuisten pinoa tuonne odottaja puolelle? Kävin etsimässä, mutta en nähnyt ainakaan...Voisin sinne hypätäkin mukaan :)
Anteeksi tämmöinen hehkutus teille näin tuntemattomalta, mutta kun itse on teitä seurannut niin, toivottavasti mahdollisimman moni teistä tulee sinne kesäkuisiin kaveriksi!
Suukkosiili 4+3
Heipä hei tänne!
Auttakaa te viisaammat, että mites noita ovistikkuja nyt sitten pitäisi tulkita. Eli tänään aloin tikuttelemaan (kp8) ja tuli ihan hailakka viiva. Joka ohjeiden mukaan tarkottaa että ei ovista ihan lähipäivinä. Pitäiskö mun nyt sitten tikuttaa taas huomenna? Kun jotenkin ajattelisin niin että joka toinen päivä tikuttaa koska sitten ku se viiva on samallainen kun kontrolliviiva ni sitte ovis on 24-48h sisällä. Eli nyt ku oli vaan hailakka niin ei ainakaan kahteen vuorokauteen mitään pitäisi tapahtua? Miten te muut ootte toiminu?
Ei ole tullut nyt osallistuttua keskusteluihin täällä. Luettu on kaikki joten hengessä mukana kuitenkin! ;) Jotenkin on jättänyt nyt vauvailut vähän taka-alalle. Ei jaksa koko ajan miettiä ja stressata (se kun ei ole tuottanut tulosta...) Haluun nyt vaan bongata sen oviksen jotta saan rauhan että mahdollisuuksia kuitenkin on. :)
Onnea ihan hirmusesti kaikille plussanneille! Toivottavasti monet täällä seuraa perässä!
Bella: Taitaa nuo työkuviot mennä ihan raskauden ehdoilla. Todennäköisesti joudut sinäkin hieman tahtia hiljentämään. Tuskin selkä ainakaan kestää mitään painavien nosteluja loppuvaiheessa. Itselläni on siisti sisätyö, jota varmasti voi jatkaa ihan viimeiseen asti, jos raskaus muuten menee normaalisti. Kunhan nyt ensin raskautuisi...
RM: Heh, olen aika monesti ajatellut, että ehkä se tärppi tulee juuri silloin, kun on epätodennäköisen tilanne. :D Ihmeellistä on, että aina sitä jaksaa toivoa, vaikka tässä näin kauan on jo mennyt. Jään odottelemaan sinun testaustasi. Toivottavasti pääset plussaamaan tästä kierrosta. :)
Elluh: Kannattaa tikuttaa joka päivä, koska LH-piikki tulee hyvin yhtäkkisesti ja voi laskea myös yhtä yhtäkkisesti. Käytännössä se joskus menee ohi, vaikka tikuttaisi kerran päivässäkin, mutta melko varmasti se menee ohi joka toinen päivä tikuttamalla.
ON: Tuosta punaviinistä onkin nyt ollut täällä juttua. Jos päästään pakastealkion siirtoon ensi kierrossa, niin voisin kyllä tuota punaviinin nauttimista harkita sen jälkeen. Ei se ota, jos ei annakaan. Olen aiemmin joskus sitä harrastanut luteaalivaiheessa, mutta kolmen kierron jälkeen rupesi tuntumaan siltä, että ei tätä jumankauta voi ikuisuuksiin jatkaa. Tuntui vaan aika hurjalta juoda käytännössä 2 viikon ajan aina joka päivä alkoholia. Vaikka se määrä ei olekaan iso ja punaviinillä on terveysvaikutuksiakin, niin silti päivittäinen alkoholin nauttiminen soti niin pahasti elämäntapojani vastaan. Mutta tuohon alkionsiirron yhteyteen voisin sitä kyllä taas kokeillakin pitkästä aikaa. :)
Ovistuntemuksia on tänään ollut taas paljon... Huomenna todennäköisesti ovuloidaan. Jos olisi ovistestejä ollut, niin olisin kyllä tänään testannut, mutta päätäkauten en lähtenyt mistään ostamaan. Kuunnellaan kroppaa ja katsotaan milloin se paukahtaa kipuineen paikalle. :)
Marjana kp 16/30-33 yk 30
Tässä tulee nyt vain omaa navan alustaa, sillä raskaustestin heikkoakin heikompi haamuviiva tiistailta on päivittäin vahvistunut ja tänä aamuna jo ihan selkeä viiva tuli liuskaan! Hassua, kun tätä on odotettu ja nyt kun se on tapahtunut niin mieli ei vielä usko, ei oo menny tajuntaan :) Harmi, kun en saanut siirrettyä kuvaa liuskoista tänne, mutta yritetään uudelleen toisena päivänä kun teen vielä ísommalla´testillä!
Ja oireita alkaa olla enenevässä määrin. Koko viikon oon palellu aivan mahdottomasti (esikoisesta oli samaa). Eilen tuli useampaan otteeseen nopeasti ohimeneviä huonon olon kohtauksia ja voi että kun menin syömään muffinsin limun kans niin piti vähän nieleskellä, kun oli niin makeaa..
Nuorempi lapsi alkoi illalla oksentamaan ja yölläkin muutaman kerran oksensi..yök.. Illan oli sitten itelläkin aika huono olo, mutta ei nyt aamulla mitään.
Ihanaa, kun tämän "varmennuslasku" on ´neljä plus yksi´aivan kuin meillä :D
Toivottavasti moni täältä vielä siirtyy odotuspuolelle ja niille jotka siirtyy heinäkuisiin niin toivotan tärppionnea sinne! Itsellä olisi ollut itkun paikka, jollei tässä kierrossa olisi tärpännyt (ja elämä olisi toki jatkunut sitten uutta onnistumista odotellessa).
Ehkäpä tänään juhlistamme tätä miehen kanssa hyvällä iltapalalla ja lasillisella maitoa :D
Terv. Annamaria 30/28-30 --> rv 4+ :D
pitkästä aikaa kirjoittelen tänne oon yrittäny olla miettimättä koko asiaa kun haluaisin niin kovasti toisen lapsen mut kyl se vaan mielessä on melkein koko ajan. kuten varmaan meillä kaikilla.
Huikeasti onnea plussanneille toivottavasti siitä listasta tulis tooosii pitkä.
saa nähä milloin täti ilmestyy toivottavasti ei ilmesty ollenkaan.
Suuria plussatuulia kaikille
cenlia
ihanaa kun tulee plussia! :)
Muutama päivä sitten hyvälle ystävälleni syntyi potra poika joka on niiiiiiiiiiiin suloinen!! hänestä saan hieman voimaa sillä ystävälleni lääkärit olivat sanoneet että `sinulla on hyvin pieni mahdollisuus raskautua luomusti`ja kuinkas kävikään!!
Eilen itsellä oli ihan armoton *itutus päällä ja sanoin miehellekkin että ehkä elettäis vaan kahestaan ainakin muutama vuosi vielä ja katellaan sitten taas, mutta noin 5min myöhemmin mieli muuttui taas kummasti :D
Jotenkin on sellainen odotuksen täyteinnen olo nyt kokoajan (ei odottava kuitenkaan ;) sillä enhän edes tiedä miltä se tuntuu)
Tänään oli tarkoitus lähteä kavereiden kanssa viettämään iltaa mutta minulla on jotenkin juuri sellainen olo ettei minulle taida maistua mikään alkoholipitoinen juoma joten ajattelinpas olla raittiina ja ajaa autolla :) (ja samalla salaa toivoa että hyvä kun sen tein ;D)
Kokoajan tässä kierrossa on nyt jännittänyt enemmän ja enemmän.. Toivottavasti tärppää sillä Täältä korkealta missä juuri nyt olen on kipeä ja pitkä pudotus alas..
Kesäkuu vaan olisi meille oikein onnen kuu kun kumpikin minä ja mieskin ollaan synnytty kesäkuussa :) Olisihan se hienoa :)
no "odottavan" aika on pitkä ja niillä on mentävä :)
mupis kp 17/28 yk10
Onnea Annamaria, ihanaa!! :-)
Vaikka olenkin ehkä hieman kateudesta vihreä, oon silti kaikkien plussanneiden puolesta tosi onnellinen! Kyllä se plussa sieltä toivottavasti itsellekin vielä tulee :-)
mupis, mulla on noita samoja ajatuksia aina välillä. Tuntuu siltä että syli on tyhjä, että halutaan oma pikkuinen. Toisaalta taas (onneksi tosi harvoin) tuntuu siltä, ett ehkä pitäisi kuitenkin vielä odottaa ja elellä ihan kahdestaan vielä jonkin aikaa. Mutta jos seuraavasa hetkessä kaduttaa että edes ajattelin niin. :-D Viimeksi vuosi sitten jätettiin vauvahaaveet hetkeksi, kunnes nyt sitten alettiin taas yrittää uudelleen. Viimeksi olin niin stressaantunut kun mikään ei onnistunu ja kaikki otti pattiin. Mutta nyt harmittaa kun silloin luovutettiin, meillähän voisi olla jo oma pikkuinen sylissä. Mutta kait silläkin sitten oli jokin tarkoitus :-)
ON: Eilen töissä taas tuntui koko päivän siltä, että keskellä alavatsaa joku nippailee mua sormilla sisäpuolelta :-D Ihan säännöllisesti noin parin minuutin välein, koko päivän. Sitä jatkui iltaan ja nyt tässä aamulla on taas pari kertaa nipannut. Mitähän lienee :-) Mutta jännältä tuntuu. Hihi. Ei muita oireita. Tänään ovislaskurin mukaan dpo6 mutta omasta mielestä vasta dpo4. Ei voi tietää. Ovistikut oli niin vaikeasti luettavissa :-D
Miehelle kerroin tuosta nippailusta eilen ja se on siitä asti vähän väliä kattonu mua hymyillen ja sanonut että "You are pregnant!!" :-D Kumpa vaan ei taas pudottas kovaa ja korkelta.
Tänään olis tarkotus tehdä miehen kanssa kynttiläillallinen, kattoo romeo ja julia ja ottaa lasillinen sitä "ihmepunkkua" :-D
Mukavaa lauantaita siskot :-)
Ele: tsemppiä heinäkuisiin!!!
Suukkosiilille iso onni plussasta!
Elluh: kuten sua jo neuvottiinkin, kannattaa ehdottomasti testata joka päivä, jottei missaa huippua. Monihan testaa jopa aamuin illoin mutta kun nyt kerta päivään niin luulis riittävän. Tsempit!
Marjana: Jokos siellä ollaan oviksen kanssa kohdakkain? Iso peukku täältä, että olis tärppi kohdallaan ja hyvä talletus =). Oon samaa mieltä tuosta, että aika hurjalta tuntus vetää kuukausi tolkulla pari viikkoa aina lakoholia naamaan vaikka määrä onkin suht pieni. Enpä siksi itsekään ole sitä koskaan säännöllisesti nauttinut. Tässä kierrossa kyllä otin pienen lasin joka ilta oviksesta reilun viikon verran eteenpäin =).
Annamaria: en muista onnittelinko jo, mutta onnet uudelleen jos näin tein. Hienoa, että viiva vahvistui.
Mupis: toivotaan, ettei sun tartte pudota alas yhtään mistään vaan saat jatkaa sitten kierron lopussa leijumista plussahuuruisissa sfääreissä, eiks jeh?
Bella: teidän illanviettosuunnitelmat ovat aivan oivat, ihanalta kuulostaa. Jospa ne pienet nippailut ovat kiinnittymistä =O? No, eihän sitä kai voi tuntea mutta selvästihän masussa jotain tapahtuu kun on tuntemuksia. Tsemp sullekin.
ON: Täällä kärvistellään. En ole uskaltanut testata, vuotoa ei näy. Vatsan seudun viiltely ja jomotus on tällä hetkellä lähes poissa eikä ole sellainen menkat-alkaa-just-nyt-olo. Oireita on ja ei ole, en lähde edes miettimään mikä vois olla SITÄ ja mikä ei... Mutta siis odotukset eivät ole korkealla =(.
Juuri mietin, että koska tää testaaminen niin jännittää mua niin ehkä ootan jopa maanantaille JOS menkat ei ala huomenna. Jos alkaa, on sama testata sitten se minimaalinen vaihtoehto pois, että oliskin se toinen kiinnittynyt tai ollut ees kiinnittymisyritystä.
Ei siis uutta auringon alla. Mies on ihan hermoheikko, kyselee kokoajan, että eihän vaan ole alkanut ja että millainen olo mulla on... Voi toista. Mulla on tänään illalla vähän töitä ja samoin huomenna päivällä, joten vkl menee nopeasti.
Ihanaa lauantaita kaikille,
RM kp28 dpo14
Onnea Suukkosiili ja Annamaria!!
Kesäkuisten odottajien ryhmä pitäisi kaiketi perustaa! Onko halukkaita ketjun aloittajia? Itsekin voin sen perustaa, mutta en tiedä oikein miten. Tai siis ainakin toukokuisilla oli tekeillä joku salamyhkäinen suljettu ryhmä. En tiedä mitä sekin käytännössä tarkoittaa.
Kaikille onnea matkaan tasapuolisesti!
t. Turvonnut Makkarakeitto!
Ensinnäkin Annamarialle ja Suukkosiilille paljon paljon onnea!!! Ja tarrasukkia pienellä kovasti matkaan:)
Täällä tuli to ja pe pari kertaa pyyhkiessä olematonta vuotoa ja niinhän ne menkat tänään kurvasi oikein kunnolla paikalle. Heinäkuisiin käypi tieni siis! Näköjään pillerit vielä jotenkin vaikuttaa.
Kovasti plussaonnea tänne älkääkä tulko perässä!!!!!!;)
mago kp1/28-29 yk5
Siirsin tuota kierron pituutta kun toi 30päivää oli pillereiden jälkeinen kierto jota ei oo enää ollut ja aika säännöllinen nyt on ollut tuo 28-29, muunnellaan sitten ensikuussa tarpeen mukaan uudelleen. :-D
Täällä aukesi hanat heti aamusta eli siirrän tähtäimen heinäkuulle. Onnea matkaan teille vielä piinaileville! Toivottavasti kukaan teistä ei tiu mun perässä heinäkuisiin :)