Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on kuin yksi lapsi lisää tässä perheessä

Vierailija
09.09.2012 |

Ei suinkaan tasavertainen ja vastuuntuntoinen aviomies vaan ihan kuin lapsi :( Ei hoida asioita mitkä lupaa, ei pidä kiinni asioista mitkä olemme sopineet lasten hoidosta (esim nukkumaanmeno ajoista), lapsi saattaa olla ulkona ilman ulkovaatteita, ei siivoaa jälkiään (jos siivoaa niin jättää puolet tekemättä), saattaa jättää kotoa poistuessaan valot, tv:n, kahvinkeittimen päälle, ei lukitse ulko-ovia.. jnejne.

En haluaisi erota mutta taas tuntuu että tästä ei vain tule mitään :( Olen yrittänyt puhua nätisti ja vähemmän nätisti mutta mikään ei koskaan muutu. Onko jotain paikkaa mihin voi mennä juttelemaan tai hakea neuvoa? Pakko oli purkautua nyt tänne, jos vaikka joku osaisi neuvoa mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluja käyneet..

Vierailija
22/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap sua täysin. Meillä on sama tilanne. Mies hoitaa työnsä hyvin ja on edennyt urallaan, joten ei voi olla älystä kiinni.

Olen vuosia yrittänyt kouluttaa ottamaan vastuuta mutta edelleenkin minä olen se joka viime kädessä huolehtii kaikesta.

Ärsyttää kun kotona asuu lasten lisäksi yksi aikuisteini, joka ei esim. jaksa/viitsi lukea koulusta tai päikästä tulevia lippuja ja lappuja.

En ymmärrä mistä tämä kaikki kumpuaa. Ilmojen kylmettyä mies esim unohti pakata lapselle päikkään mukaan päähineen. Sitten mulle naputetaan lasta hakiessa kun lapsella ei ole lämmintä vaatetta.... huoh. Viime talvena vedin täydelliset raivarit sellaisesta yksinkertaisesta asiasta kun vaateiden kuivaamisesta. Märät hanskat oli runnottu kaappiin kasaan muiden vaatteiden sekaan. Ja sanoin samasta asiasta useamman kerran ennekuin sain raivarit ja huusin naama punaisena, että on se kumma, ettei tällainen yksinkertainen asia mene jakeluun.

Anteeksi purkaus.... onneksi on kohtalotovereita, postitiivista on, että mies on hyvä isä, joten siitä ei voi valittaa mutta joskus ois kiva kun olisi se toinenkin aikuinen jakamassa vastuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suju, käy vieraissa.

Vierailija
24/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm... auttaako se miestä kasvamaan aikuiseksi?

Vierailija
25/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa hieman kun tietää että joku tosiaan ymmärtää ja etten ole ainoa.. Kaiken muun minä nieleskelen ja pidän sisällä. Sammuttelen ne kahvinkeittimet ja valot kun tulen kotiin mutta kun on lapsen asioista kyse, esim niistä märistä vaatteista tai puuttuneista vaatteista joista saa selitellä päiväkodissa niin siinä menee raja! Niitä en enää niele. Kun mies ei lähde itsekään sateeseen ilman takkia tai laita märkiä käsineitä tai pakkasella ilman pipoa niin miten voi laittaa lapsen??

ap

Vierailija
26/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm... auttaako se miestä kasvamaan aikuiseksi?[/i

]

Ei varmasti miestä, mutta äiti piristyy ja rentoutuu mukavasti.

Vierailija
27/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap sua täysin. Meillä on sama tilanne. Mies hoitaa työnsä hyvin ja on edennyt urallaan, joten ei voi olla älystä kiinni. Olen vuosia yrittänyt kouluttaa ottamaan vastuuta mutta edelleenkin minä olen se joka viime kädessä huolehtii kaikesta. Ärsyttää kun kotona asuu lasten lisäksi yksi aikuisteini, joka ei esim. jaksa/viitsi lukea koulusta tai päikästä tulevia lippuja ja lappuja. En ymmärrä mistä tämä kaikki kumpuaa. Ilmojen kylmettyä mies esim unohti pakata lapselle päikkään mukaan päähineen. Sitten mulle naputetaan lasta hakiessa kun lapsella ei ole lämmintä vaatetta.... huoh. Viime talvena vedin täydelliset raivarit sellaisesta yksinkertaisesta asiasta kun vaateiden kuivaamisesta. Märät hanskat oli runnottu kaappiin kasaan muiden vaatteiden sekaan. Ja sanoin samasta asiasta useamman kerran ennekuin sain raivarit ja huusin naama punaisena, että on se kumma, ettei tällainen yksinkertainen asia mene jakeluun. Anteeksi purkaus.... onneksi on kohtalotovereita, postitiivista on, että mies on hyvä isä, joten siitä ei voi valittaa mutta joskus ois kiva kun olisi se toinenkin aikuinen jakamassa vastuuta.

Osta vaatteita jotka ei ime kosteutta. Niitä on sellaisia hankoja joita ei saa märäksi edes uittamalla.

Mutta muista että sinä et voi määrätä miestäsi. Sinä et ole mikään ylijumala joka määrittää miten asiat pitää tehdä. Naisilla on se paha tapa että he itse määrittävät mikä on oikein ja sitten vaativat miestä tekemään juuri niin kuin he haluavat. Mutta miehelläsi on yhtä paljon päätäntä valtaa asioihin. Hän tekee asiat omalla tavallaan.

Vierailija
28/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan tasavertainen ja vastuuntuntoinen aviomies vaan ihan kuin lapsi :( Ei hoida asioita mitkä lupaa, ei pidä kiinni asioista mitkä olemme sopineet lasten hoidosta (esim nukkumaanmeno ajoista), lapsi saattaa olla ulkona ilman ulkovaatteita, ei siivoaa jälkiään (jos siivoaa niin jättää puolet tekemättä), saattaa jättää kotoa poistuessaan valot, tv:n, kahvinkeittimen päälle, ei lukitse ulko-ovia.. jnejne.

En haluaisi erota mutta taas tuntuu että tästä ei vain tule mitään :( Olen yrittänyt puhua nätisti ja vähemmän nätisti mutta mikään ei koskaan muutu. Onko jotain paikkaa mihin voi mennä juttelemaan tai hakea neuvoa? Pakko oli purkautua nyt tänne, jos vaikka joku osaisi neuvoa mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä.

Vierailija
29/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku osaisi neuvoa mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä.

1) Laihduta

2) Käytä kuulia

3) ja saa yhdynnässä sponttaanisti orgasmi

Vierailija
30/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut myös ero mielessä mutta pahalta tuntuu sekin.

Mies on kiltti mutta ei hoida sovittuja asioita ja erittäin huolimaton. Siivous tarkoittaa että lääpii rätillä paikoin pöytää ja jos en ole kotona muistuttamassa ei käsitä antaa lapsille ruokaaikaan esimerkiksi ruokaa. Kaikkea pitäisi muistuttaa...

En ymmärrä miten voi olla tuommoinen. On hyvässä asemassa ja ihan aikuinen pitäisi olla. Ei juopottele mutta ei vaan jotenkin osaa sitä normi arkea.

Välillä olen sanonutkin että on kuin yksi lapsista ja tunnen olevani kaikkien äiti. Jos sanon nätisti ei tapahdu mitään jos sanon kovasti loukkaantuu. Vastaus on aina ettei muistanut tai ei tullut mieleen. Asiat tapahtuvat hiitaasti.. Meillä talossa useassa kohtaa remontti kesken ja aina on joku syy miksi mitään ei tapahdu. Jos sanoo tekevänsä lähtöä töistä, saattaa mennä vaikkapa tunti kun kyselen niin pakkailee autoon vielä tavaroita.

Eli et ole yksin vastaavaa on. Kaikki pitävät niin supermiehenä ja isänä jos sanon jotain negatiivista on kuulemma miesten tapoja. Mutta hermot menevät.

Vierailija
31/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen ratkaissut asian niin, että olen ihan suosiolla ottanut vastuulleni nuo kaikki asiat. Huolehdin miehestä kuin lapsesta.

Vierailija
32/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies ei lähde itsekään sateeseen ilman takkia tai laita märkiä käsineitä tai pakkasella ilman pipoa

Oho - siis näppärä mies kaiken kaikkiaan, pukeutuu kun menee ulos!

Vierailija
33/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutin aikani, seurauksena tyyppi ryssi meiltä asunnon alta ja lapsi oli kuolla auton alle - mut hei, ei voi kato kaikkee suunnitella. Ero tuli.

Vierailija
34/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se elämä noin vaikeaa. Jospa lakkaisitte pingottamasta ja antaisitte miehen vaan olla.

Ottakaa ero, jos ei kelpaa. Tuollaisten takia miehet yleensä lähtevät haneen. Sori vaan.

Vierailija
35/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi käyttäytyy muutenkin kuin lapsi. Ei osaa/tahdo ottaa vastuuta, suuttuu ja kitisee jos häviää esim. Trivial Pursuitissa. Ei uskalla tehdä mitään spontaanisti, vaan kaiken pitää mennä "oikein" (eli samalla tavalla kuin aina ennen). Ei osaa hoitaa yhtäkään käytännön asiaa kotona - jopa saranoiden rasvaaminen oli tänään ylivoimainen tehtävä. Anoppi aina hoitanut ja paaponut miehen muuttaessa pois kotoa vasta yli kolmekymppisenä. Ihmettelen suuresti miten hän pärjää työpaikallaan...

Kauanko tätä jaksaa katsoa?

Vierailija
36/65 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lakkaisitte pingottamasta ja antaisitte miehen vaan olla.

Ja keskittyisitte vaikka pillun antamiseen!!!

Vierailija
37/65 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että itse osittain teet elämästänne vaikeaa. Tokihan tunsitte miehenne ja tämän tavat jo aiemminkin?

Kenenkään edun mukaista ei ole aina kitistä noin pieneltä kuulostavista asioista. Ottakaa rennosti.

Vierailija
38/65 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi aina hoitanut ja paaponut miehen muuttaessa pois kotoa vasta yli kolmekymppisenä. Ihmettelen suuresti miten hän pärjää työpaikallaan...

Ettei vaan klassikko: iso ja osaa käyttää??!?

Vierailija
39/65 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi aina hoitanut ja paaponut miehen muuttaessa pois kotoa vasta yli kolmekymppisenä. Ihmettelen suuresti miten hän pärjää työpaikallaan...

Ettei vaan klassikko: iso ja osaa käyttää??!?

Vierailija
40/65 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kämppä oli hirveessä sotkussa ja vaatteetkin mitä sattuu. Mutta ihana mies oli ja on edelleen. Sietää myös komentelua ja valitusta, ikävä kyllä liiankin hyvin. Minusta parempi näin päin kuin että valittaisi minulle sotkuisuudesta, kun en itsekään mikään siivousintoilija ole.

Mutta lasten vaatteet, ruoka, uni ja lääkkeet eivät ole pikkuasioita, ne täytyy miehenkin oppia huolehtimaan kunnolla. Ja on se oppinutkin ajan mittaan, yhä paremmin. Lapsetkin oppivat itse huolehtimaan asiostaan ja aika nuorena jo osaavat ainakin ruokaa pyytää jos nälkä tulee. Toinen lapsista oppi 4v lukemaankin, niin pystyi itse kertomaan mitä päiväkodin ovessa oli tiedotteita.

ei ap, vaan myös yksi "hajamielisen professorin" vaimo