Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä työkavereiden töniminen hoitoalalla on?

Vierailija
09.09.2012 |

Olen ollut lähihoitajaharjoittelijana ja minua on nyt kaksi eri hoitajaa töninyt pois edestä. Ja tilanteet eivät ole olleet niin kiireellisiä, että kenelläkään olisi ollut mikään hätä.

Esim. kun olin jakamassa lääkkeitä ja seisoin kaapin edessä, jonne yksi vanhempi lähihoitaja oli menossa hakemaan kahvinkeittimeen laitettavia suodatinpapereita, hän tönäisi minua pois edestä.

Ei sillä tavalla, että voisin syyttää mistään pahoinpitelystä tms. Vaan sillä tavalla aika kovasti, että huomasin kyllä että oli tarkoitettu vihamieliseksi.

Kuinka vaikeaa on pyytää sanoja käyttäen siirtymään sivuun ja onko tällainen käyttäytyminen kovinkin yleistä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys opettajaasi ja kerro tilanne. Saman voisit kertoa myös ohjaajallesi työpaikalla ja esimiehelle. Eihän tuollainen käy laatuun ollenkaan!! Mitä ne paskamahat tekee potilaille????

T. lähäri

Vierailija
2/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen työkaveri. Ehkä ärsytin häntä rauhallisella olemuksellani. Välttelin häntä parhaani mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut työntekijät olivat vanhuksia kohtaan. Eivätkä edes hävenneet käyttäytymistään vaikka seisoin ihan vieressä ja näin kaiken.

Jäin kyllä miettimään, että olisiko minun pitänyt puhua paikan pomolle. En sitten tehnyt mitään kun sain harjoittelun loppuun ja pääsin paikasta pois.

Vierailija
4/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et hoitajia ärsyttää opiskeljoiden läsnä olo-varsinkin jos ovat koko ajan tiellä ja kyselemässä. kaikki eivät ole opiskeljia positiivisia. Töniä ei saa, ota yhteys harjoittelupaikan johtoon.

Olethan sopivasti näkyvillä ja näkymätön,välillä toivoo että opiskeljat eivät änkeä koko ajan samohin paikkoihin

Vierailija
5/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et hoitajia ärsyttää opiskeljoiden läsnä olo-varsinkin jos ovat koko ajan tiellä ja kyselemässä. kaikki eivät ole opiskeljia positiivisia. Töniä ei saa, ota yhteys harjoittelupaikan johtoon.

Olethan sopivasti näkyvillä ja näkymätön,välillä toivoo että opiskeljat eivät änkeä koko ajan samohin paikkoihin

oli pyytänyt minua jakamaan lääkkeitä. Ja lääkkeet jaetaan aina samassa paikassa.

En tiennyt, että samaan aikaan toinen työntekijä halusi aloittaa kahvinkeiton.

Vierailija
6/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoittelijat on sylkykuppeja. Teit niin tai näin aina oot väärin päin.

Vierailija
7/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen menemämään töihin, jossa suurin osa on miehiä koska siellä työilmapiiri on parempi. Naiset ovat kuitenkin naisia. Nainen vanhetessa alkaa aina inhoamaan nuorempia naisia koska he ovat aina viehättävämpiä eivätkä kuivia vanhoja akkoja. Me naiset kun rupsahdamme nuorempina kuin miehet.

Vierailija
8/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voidaan kääntää sinua vastaan :)

Been there done that! Tsemppiä vaan sullekin harjoitteluun. Aika sekoboltsia väkeä on lähihoitajina ja ne vielä jakaa arvosanoja nuorille harjoittelijoille :DDD

Vierailija
9/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin tiedä kaikista ovatko olleet sairaanhoitajia vai lähäreitä.

Olen siis nyt vajaan vuoden verran ehtinyt olla kliinisessä opetuksessa osastoilla, lääketieteen opiskelijana. Ihan käytävällä kulkiessa on joku tönäissyt, toinen taas potilashuoneessa ja yksi jopa kahvihuoneessa.

En mielestäni ole mitenkään kovin usein tiellä ollut, eikä kertaakaan myöskään ole ollut mikään kiiretilanne päällä. En myöskään ymmärrä, miksei ihmiselle voi normaalisti sanoa vaikka "anteeksi!" tms. kun haluaa päästä jostain ohi jos ko. tien tukkeena oleva ei itse heti sitä huomaa.

Onneksi suurin osa hoitajista kohtelee meitä lääkäriopiskelijoitakin normaalisti kuten ihmisiä yleensä kuuluukin :)

Vierailija
10/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä voisi tehdä lehtijuutun tai jonku tutkimuksenkin. Miksi näin on?

Vierailija
11/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep. Taidanpa ottaa asian puheeksi paikan johtajan kanssa.

Vierailija
12/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoitattekö ihan oikeasti, että työkaverit fyysisesti tönivät teitä? Eikö se ole jo melkein väkivaltaa? Ei sellaista voi tehdä!

Vierailija
13/13 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoitattekö ihan oikeasti, että työkaverit fyysisesti tönivät teitä? Eikö se ole jo melkein väkivaltaa? Ei sellaista voi tehdä!

Eli töniminen on niin "pientä", että ei jää mitään todisteita. Vain ikävä tunne, että joku on koskenut muhun vihamielisesti.

Ja jos asian nostaisi pöydälle, niin haukuttaisiin vain mielenvikaiseksi. Koska eihän sitä voi mitenkään todistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi