miesten rahoilla elävät
Pärjäisittekö itse omilla rahoilla, jos eroaisitte ?
Itse olen eronnut ja ainoa yhteiskunnan antama tuki on lapsilisä. En saa mitään asumistukia yms. Enkä edes ole pyytänyt lapsen isältä elatusmaksuja. Ja hyvin ollaan pärjätty, ei oo edes tarvinnu luopua autosta eikä mistään muustakaan. Mutta kun vielä oltiin koko perhe yhdessä niin silloin opin tuon talousasioiden hoidon koska maksoimme kaikki menot tasan 50/50. Oli paljon helpompi erota kun tiesi, että pärjään. Eikä tarvii roikkua kenessäkään kiinni pelkän rahan takia.
Kommentit (62)
Elätän yksin perhettäni ja rahat riittää juuri ja juuri. Nyt vaimo sairastui, on ollut pari viikkoa sairaalassa. Ja se ei tule olemaan vika kerta, sen tiedän.
Vaimo ei ole ollut töissä 10 vuoteen, eli ei tuloja. Mun palkallani ollaan jotenkuten pärjätty, mutta kohta ei enää. Menin pomolta kysymään palkankorotusta ja hän rupesi puhumaan jotain taloudellisesta tilanteesta. Tiedän että nuorille joita palkataan firmaan maksetaan enemmän paklkkaa kuin minulle. Olen itse 51 ja uusien asioiden oppimine sujuu hitaammin kuin nuoremmilta.
Mitä neuvoksi? Miten saisin parempaa palkkaa? En voi erota vaimostani koska hän ei pärjäisi yksin. Vai pitääkö antaa perheen mennä konkurssiin. En kestäisi sitä nöyryytystä kun joudumme johonkin kaupungin vuokrataloon spurgujen keskelle asumaan.
niinhän se menee kun ei pärjää niin sitten jauhaa tätä "meidän perheessä on kaikki rahat yhteisiä" eli lue: miehen tienestit ja "meidän suku on läheisissä väleissä ja mummo on kuin perheenjäsen" eli lue: ruinaamme rahaa isovanhemmilta joka raossa ja mummo on ilmainen lapsenlikka 24/7.