miesten rahoilla elävät
Pärjäisittekö itse omilla rahoilla, jos eroaisitte ?
Itse olen eronnut ja ainoa yhteiskunnan antama tuki on lapsilisä. En saa mitään asumistukia yms. Enkä edes ole pyytänyt lapsen isältä elatusmaksuja. Ja hyvin ollaan pärjätty, ei oo edes tarvinnu luopua autosta eikä mistään muustakaan. Mutta kun vielä oltiin koko perhe yhdessä niin silloin opin tuon talousasioiden hoidon koska maksoimme kaikki menot tasan 50/50. Oli paljon helpompi erota kun tiesi, että pärjään. Eikä tarvii roikkua kenessäkään kiinni pelkän rahan takia.
Kommentit (62)
Tietenkin tulisin toimeen, ilman mitään tukia. Meillä on iso maksettu talo, iso maksettu mökki ja paljon säästöjä.
Itselläni hyvä ammatti.
Joten enköhän pärjäisi omillani nytkin, jos tarve vaatisi. Vaan kun ei vaadi, niin meillä on yhteiset rahat. Enkä roiku kenessäkään rahan tai minkään muunkaan kuin oman tahdon ja rakkauden takia.
Voit sitten tunteakin ylemmyyttä niitä naisia kohtaan, jotka elävät herroiksi miehensä rahoilla.
Ne raukat kun eivät uskalla/osaa/tahdo erota halutessaan, kun eivät halua/osaa elää omilla tuloillaan pelkästään.
Niin hömöjähän nuo tuollaiset rikkaat kotirouvat ovat! Alisteisia ja riippuvaisia miehestään, eivätkä osaa pitää omaa talouttaan.
Tämähän sulla oli viesti? Tulit tänne itseäsi kehumaan, ja samalla painamaan rikkaita miehensä tuloilla eläviä naisia alas...
On tää hienoa olla itsenäinen nainen :) Ei tarvii pyydellä mitään ns. sukkahousurahoja mieheltä :) Ja nyt sinkkuna voin vielä vikitellä varattuja miehiäkin kun en halua sitoutua kenenkään kanssa ;)
AP
Olen sinkku koska en ollut naimissa vain 10 vuotta avoliitossa eli erotessa olin taas sinkku.
AP
mutta en ole kenestäkään riippuvainen enkä kenenkään rahoista. Ja voin nauttia elämästäni. Naisen euro muuttuu samalle tasolle miesten euron kanssa heti kun naiset ottavat itseään niskasta kiinni eivätkä roiku miesten perässä rahan takia vaan menevät töihin ja säästävät rahaa elämistä varten. Se on itsestä kiinni, pärjääkö vai ei !
ja nypin joskus kulmakarvojani, jos ei huvita lähteä kauneushoitolaan.
Tämänkö halusit kuulla, ap?
Enpä ole edes yksinäinen. Eikö sinkulla saa olla ystäviä ja seksielämä voi olla vilkaampaa kuin puuduttavassa parisuhteessa koska helpompaa on pitää kunnollinen vakipanosuhde. Työ ja ystävien tapaaminen ja lapsen hoitaminen vie paljon aikaani eli tällä hetkellä en kerkeä edes harrastamaan mitään.
Itselleni tuo on aivan vierasta, mutta kai joissain piireissä noinkin tehdään.
T. Miehen tuloista nauttiva
Ja se perhekin, jos kerran kituutat yhden ainoan lapsen kanssa.
Pärjäisittekö itse omilla rahoilla, jos eroaisitte ?
Ja siirtelen rahaa ihan itsenäisesti tililtä toiselle,mieheltä ei tarvitse pyydellä yhtään mitään
En ole koskaan pyytänyt keneltäkään mieheltä mitään rahoja koska minun ylpeyteni ei sitä kestäisi :) Mielummin nautin omista tuloistani. Sitä paitsi tykkäsin kun olin vielä parisuhteessa, että tienasin enemmän kuin mies (molemmilla vakituiset työpaikat). Mutta mä olenkin työnarkomaani.
T: AP omista tuloista nauttiva itsenäinen nainen, ei yhteiskunnan eikä miesten elätti.
Menisin töihin jne. Yksin olen ennenkin pärjännyt. Mutta meillä ei ole vielä lapsia. Mies haluaisi, minä emmin. Yhtenä syynä se, että jos eroaisimme ja lapset jäisivät minulle, elämäni olisi ohi.
Mies siis haluaa niitä lapsia minua enemmän, mutta silti pelkään ettei haluaisikaan ryhtyä yksinhuoltajaksi, jos tulisi ero. Silloin puolestaan minä en voisi erota, koska en voisi omistaa elämääni niin täydellisesti muiden ihmisten huolto- ja kasvatustoimia varten.
Mitäs ap ehdottaisit, että tekisin?
ja saa pitää rahansa jos haluaa. Minä saan pienen tuen, josta maksan lasten päivähoitomaksut.
Mies vippaa sitten joskus jos haluaa jotain extraa ja jos pyydän, niin ostaa joskus lapsille vaatteita. Muuten suurimman osan vaatteista ostan minä.
Mies maksaa jos haluaa koko perheen kanssa lähteä jonnekin pitemmälle matkalle. Mä maksan lyhyemmät matkat ja bensani omia menojani varten.
Vakipanoista annan sen vinkin, että kannattaa ottaa sitten varattu mies vakkariksi niin voi pitää rauhassa hauskaa :) Varsinkin, jos ei itse halua mitään vakavaa suhdetta.
Käytä ehkäisyä, jos et lasta halua. Niin yksinkertaista ja tarvittaessa vaihda myös mies.
mutta hoitovapaalla elin. Enköhän olisi pärjännyt, olisin vain mennyt takaisin töihin. Paljon tiukempaa tietty olisi, asumiseen menisi enemmän.
Olen aina hoitanut meillä raha-asiat riippumatta siitä, kuka rahat on tienannut, joten ei olisi talousosaamisesta kiinni myöskään.