Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

heitin taas säkillisen hyviä lastenvaatteita roskiin, useita reimatecin vaatteita ym.

Vierailija
09.09.2012 |

niistä olisi huuto.netissä saanut varmaan n. 200-300e, mutta koska ostajat ovat niin vaateliaita, että pitäisi joka asu kuvata edestä ja takaa, ja joka nyppy mainita---heitin pois.

sieltä voi joku nyt dyykata, löytyy haalareita ja ulkovaatteita, mm. käyttämmätön ticketin toppatakki. kokoja on 110-128cm.

olkaa hyvät.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitä olen myös luopunut, että lasten hyväkuntoista vaatetta viitsisin enää kenellekään tarjota. Ei vaan ilmaiseksi kelpaa, nyrpistellään nenää täysin ehjille ja värinsä pitäneille vaatteille (jotka eivät todella ole mitään 1990-luvun jäänteitä, jos sitä nyt joku haluaa alkaa epäilemään).

Ihmettelen, onko ihminen oikeasti silloin niin pienituloinen ja avun tarpeessa kuin ilmoittaa olevansa, jos ei kelpuuta lapselleen esim. paitoja sillä periaatteella, että "ai toi on raidallinen, mä en tykkää raidoista".

Mieluummin jätän sen yhden ylimääräisen mutkan väliin ja kippaan suoraan Fidan laatikkoon.

Itse otan yleensä ilomielin vastaan kaikki lahjoitukset. Mutta olen joskus kieltäytynytkin, jos toisen sävy on hyvin alentuva tai jos lahjoittaminen menee aina yksipuolisesti. Jonkinlainen ylpeys sitä on pienituloisellakin.

Vaikka olisi hyvin tiedostanut miten pienituloinen toinen on ja miten heille varmasti kelpaa toisten vanhatkin, joista antaja oli ensin ajatellut heittää roskiin, mutta sitten muisti pienituloisen jolla ei varmaan olisi varaa hankkia itse samanlaista, niin kannattaa vähän miettiä millä sanoin sen ilmaisee.

Vierailija
22/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vastaan kaikki vaatteet mitä tarjotaan, kunnosta riippumatta. Jos joku sanoo että menee muuten roskiin, niin otan mielelläni, pesen, silitän, pidän itsellä mitkä haluan ja loput toimitan roskiin, uffiin, kirpparille, mihin vaan tarve vaatii. En halua että hyviä tavaroita menee roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon että ottavat varavaatteiksi mitä haluavat ja loput saa antaa tarvitsevalle. "Saa ottaa" muovikassi pk:n eteisessä on tyhjentynyt aina ihan hyvin, vaikka mitään merkkivaatteita ei edes ole sinne viety, vain vanhoja ja käytettyjä vaatteita.

Ei kait nyt roskiin sentään. Vantaalla on vielä tosi paljon köyhyyttä, olisit vienyt vaikka sosiaalitoimen tiloihin kassiin ja pistänyt saa ottaa-lapun! Siellä on ainakin tarvitsijat ja vaatteet samassa paikassa!

Vierailija
24/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minusta onkin huvittavaa, kun täällä on aina vastaajina noita paheksujia jne. :D "yhyy ekologisuus jne."- eipä Suomen jätemäärällä ole paskaakaan merkitystä isommassa mittakaavassa ja esim. vettä käytämme itseasiassa liian VÄHÄN (vaikuttaa pohjavesien uudistumiseen jne.).

Vierailija
25/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierrätys kunniaan

Vierailija
26/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi minusta onkin huvittavaa, kun täällä on aina vastaajina noita paheksujia jne. :D "yhyy ekologisuus jne."- eipä Suomen jätemäärällä ole paskaakaan merkitystä isommassa mittakaavassa ja esim. vettä käytämme itseasiassa liian VÄHÄN (vaikuttaa pohjavesien uudistumiseen jne.).

Vaan se, että niihin vaatteisiin on käytetty hirmuisesti muutakin energiaa, mm. valmistus, tehtaan tilat ja lämmitys ja sähkö, kuljetus liikkeisiin, liikkeissä valaistus, lämmitys jne jne.

Jos vaatteita tehtäis kertakäyttöisiksi, niihin kulutettais vähemmän energiaa kuin näihin jotka tehdään kestämään. Ja myös hajoaminen luonnossa kestää pitkään, mietipä jotain reimatecin haalaria..

Mutta provohan toi aloitus todennäköisesti oli kuitenkin, luulisin.

Vierailija
27/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähetä mulle, maksan postikulut. T:köyhä opiskelija

Eiköhän jokainen valveutunut av-mamma hoksaa, että ap on trolli.

Vierailija
28/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Tää on ehkä vähän ohis, mutta... Enpä usko, että ne vaatteet siellä roskiksessa ovat enää. Joku on pussin kaivanut ja niitä jo kuvaamassa huutista varten tai lajittelemassa kirppikselle. Ette ehkä usko, että roskiksia pengotaan, mutta kyllä vaan. Itse asuin vuosia sitten Vantaalla, ja ihmettelin eräänä päivänä, että mikä roskakasa tuolla puskanjuuressa on. Menin lähemmäksi ja havaitsin, että tutunnäköistä tavaraa. Meidän roskapussihan sieltä lukitusta roskahuoneesta oli levitelty kadun varteen. Tunnistin tutunnäköisistä lautasliinoista mm ja sitten kun menin lähemmäksi, niin huomasin että siellähän oli minun nimelläni varustettu tyhjä emätinpuikkojen laatikkokin ;) En olisi uskonut, että sitä kukaan näkee, kun mulla on tapana solmia roskapussin suu, ja tosiaan lukittu roskis kyseessä:D

Mutta asiaan: siis älkää heittäkö käyttökelpoisia vaatteita pois, se on suurta tuhlausta.

Vierailija
29/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti, jatkossa alan minäkin sitten heittämään kaiken roskiin (ja leikkelen vielä palasiksi, saakeli!) jos toisten lahjoittamia vaatteita myydään 500€ hintaan muka-omina!

Vierailija
30/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan eräälle tutulle kaikki pieneksi jääneet lastenvaatteet. Pestyinä, silittämättöminä jätesäkeisä muutaman kerran vuodessa.

Ehtona on, että mitään ei saa tuoda takaisin =). Muutoin saa ottaa lapsilleen ne mitä haluaa ja myydä/lahjoittaa/heittää roskiin loput.

Vierailija
31/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin yritin lahjoittaa ns. köyhille opiskelijoille lasteni vaatteita, mutta jos sadasta 3 kelpasi, niin sai olla tyytyväinen. Muissa oli aina vikoja, vaikka olisi vielä kaupan laput roikkumassa. Oli vääärä väriä, väärää vuosikertaa, väärää merkkiä jne. Tai jos haalari oli OK, niin ruvettiin ruinaamaan siihen "kuuluvia" hanskoja ja päähinettä ja jos niitä ei ollut, ei kelvannut haalarikaan.

Kannan nykyisin vanhat vaatteet roskikseen, en ryhdy rahtaamaan niitä minnekään. Jos ilmaisesta saa sanoa, että väärä väri, niin en ryhdy näkemään enää sitä vaivaa, että pesen, silitän jne. vaan laitan sinne, mihin "avuntarvitsijat" väittävät lasteni vaatteiden kuuluvan eli roskiin.

Olen ihan saatanan kyllästynyt näihin hyeenamammoihin jotka haluavat kaiken ilmaiseksi, mutta käyttäytyvät kuin olisivat Bloomingdalesilla ostoksilla! Eli roskiin laitan minäkin...

Vierailija
32/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan saatanan kyllästynyt näihin hyeenamammoihin jotka haluavat kaiken ilmaiseksi, mutta käyttäytyvät kuin olisivat Bloomingdalesilla ostoksilla! Eli roskiin laitan minäkin...

Vierailija
33/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huutonetissä mikää reimetekki kaupaks mee...

vähemmän vatipää olisi heittänyt uffin laatikkoon, mutta meitä on moneen junaan.

Vierailija
34/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä työtävieroksuvat luuserit hyväksikäyttävät hyväntahtoisia ihmisiä

Tietenkin on oikeastikin avuntarvitsevia mut mua inhottaa heidän asiakaskunta.Juoppoja,narkkareita ja elämäntapatyöttömiä joilla on hirveät vaatimukset kaikelle mut mitään ne aikuiset ei tee itse sen eteen et elämänlaatu paranis.

Istutaan kotona netin äärellä ja ootetaan et muut lahjoittaa lapsille tavarat ja vaatteet.

Vierailija
35/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli törkeetä. Olen itse, ainakin vielä toistaiseksi, ollut elämän hemmottelema, mulla on aina ollut paljon rahaa käytössäni, jota myös kulutan.

Mulle ei silti tulisi ikinä mieleenkään heittää roskiin lasten käyttökelpoisia vatteita, vaan päinvastoin, teen lahjoituksia lähes joka kuukausi.

Etkö tosiaan ole tietoinen, millaisessa hädässä elää moni lapsi täällä Suomessakin? Ne haalarit olisivat elintärkeät monille. Häpeäisit.

Kenenkään joka heittää omilla työllä ansaituilla rahoilla ostettua tavaraa roskiin ei tarvitse hävetä.

Hävetköön ne jotka synnyttää lapsia puutteeseen.Eihän niitä lapsia koskaan yhtä ole vaan monta reimatecin tarvitsevaa=D =D =D

Vierailija
36/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä kenellekkin tulee hyvä mieli. Jos siitä roskiin laittamisesta saa saman nautinnon kuin siitä rahasta minkä vaatteista saa kirpparilla niin mikäs siinä. Itse lahjoittelen spr:lle. Mukava kun tietää että menee jollekkin tarpeeseen.

Vierailija
37/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Minä olen aina heittänyt roskiin lapsen pieniksi käyneet vaatteet eikä sillä ole mitään tekemistä rahan kanssa.

Roskat viedään roskiin.Mä en ole koskaan myynyt tai ostanut mitään netistä enkä varmaan osaiskaan mitään huutonettiä yms.käyttää.

Meillä ei ole autoa joten en lähde kävellen/bussilla isoja vaatesäkkejä viemään mihinkään kirpputorin laatikkoon joten mulla on mielestäni oikeus laittaa oman taloyhtiön roskikseen.

Vierailija
39/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Minä olen aina heittänyt roskiin lapsen pieniksi käyneet vaatteet eikä sillä ole mitään tekemistä rahan kanssa.

Roskat viedään roskiin.Mä en ole koskaan myynyt tai ostanut mitään netistä enkä varmaan osaiskaan mitään huutonettiä yms.käyttää.

Meillä ei ole autoa joten en lähde kävellen/bussilla isoja vaatesäkkejä viemään mihinkään kirpputorin laatikkoon joten mulla on mielestäni oikeus laittaa oman taloyhtiön roskikseen.

Et siis kierrätä keräyspaperia, pahvia, lasia, pattereita etkä mitään muutakaan? Missä ihmeessä asut jos pärjäät ilman autoa muttei ole UFF:n laatikkoa mailla halmeilla? Tai neuvolassa "ota tai jätä" laatikkoa? Tai ystäväperheitä, joille voisi lahjoittaa vaatteita? Tai kierrätyskeskusta?

Jätemäärät ovat iso ongelma koko yhteiskunnalle!

Vierailija
40/48 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta musta toi on törkeätä tuhlausta ja todella itsekästä! Ja jos jatkossa heittelet vaatteita roskikseen, niin älä maisnosta täällä. Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä